Nieuwe versterker gezocht

Gestart door Audiofiel, maart 08, 2019, 10:10:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: renes59 op maart 08, 2019, 13:14:56
Nieuw versterker?, Naim. Je hebt alleen geen toeters en bellen.
https://www.naimaudio.com/product/nait-xs-2

Bij voorkeur geen versterker met een potmeter als volume regeling.

Audiofiel

Citaat van: joep op maart 08, 2019, 12:58:03
Als je ook nog een beetje fatsoenlijke geluidskwaliteit zou willen kom je uit op de:

https://www.hegel.com/products/integrated/h190

https://www.alpha-audio.nl/review/review-hegel-h190-geintegreerde-versterker-streamer/

Die had ik ook al gezien. Jammer genoeg wel wat boven budget.  :-(

Maus

Citaat van: Audiofiel op maart 08, 2019, 13:31:33
Bij voorkeur geen versterker met een potmeter als volume regeling.

als je dat doet om de bedrijfszekerheid, een potmeter gaat 40 jaar mee ;)

Audiofiel

Citaat van: Maus op maart 08, 2019, 13:52:58
als je dat doet om de bedrijfszekerheid, een potmeter gaat 40 jaar mee ;)

Met een potmeter is het ongeveer onmogelijk om het volume fijn te regelen op een laag volume, zeker met luidsprekers met een hoger rendement. Ik luister veel op laag volume en alle versterkers die ik heb gehad met een potmeter, waren heel moeilijk of niet te regelen op laag volume.

Maus

Oh dat verklaard wat ja :) Ik ken dat... ik heb een vrij forse eindtrap en hetzelfde probleem. Het volume regelen lukt me nog wel, maar op het allerzachtst heb je toch kanaal verschil.

Audiofiel

Citaat van: Maus op maart 08, 2019, 14:11:01
Oh dat verklaard wat ja :) Ik ken dat... ik heb een vrij forse eindtrap en hetzelfde probleem. Het volume regelen lukt me nog wel, maar op het allerzachtst heb je toch kanaal verschil.

Inderdaad, dat is 1 probleem. Een ander probleem is dat je op laag volume bij een kleine klik op de volume "Up" of "Down" knop op de afstandsbediening soms een sprong maakt van een paar dB en dat vind ik heel vervelend. Ik wil liever per 1 dB regelen.

joep

Citaat van: Audiofiel op maart 08, 2019, 13:32:23
Die had ik ook al gezien. Jammer genoeg wel wat boven budget.  :-(

Weet dat vandaag de dag vraagprijs zeker geen verkoopprijs is.
Met een budget van €3000,- loop je zeker met dat ding onder de arm de winkel uit.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: joep op maart 08, 2019, 17:08:38
Weet dat vandaag de dag vraagprijs zeker geen verkoopprijs is.
Met een budget van €3000,- loop je zeker met dat ding onder de arm de winkel uit.
Als je die graag wilt hebben, gewoon schieten en dan denk ik dat Joep gelijk heeft. Maar eerst verschillende versterkers uittesten die bij jouw passen qua budget/ functie/ design etc.
Waar speel je nu op qua apparatuur?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maus

Ik zou inderdaad niet gelijk gaan rennen, dat bedrag geef je niet zomaar uit, krijg je er NOOIT meer voor terug, en er is misschien nog zoveel meer moois :) Zet het van je af dat er een DAC in moet, en de keuze is ineens veel groter.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Maus op maart 08, 2019, 17:40:10
Ik zou inderdaad niet gelijk gaan rennen, dat bedrag geef je niet zomaar uit, krijg je er NOOIT meer voor terug, en er is misschien nog zoveel meer moois :) Zet het van je af dat er een DAC in moet, en de keuze is ineens veel groter.
Ik zou ook niet snel voor een met dac intergreerde versterker gaan. Bij een streamer vind ik dat dan wel weer fijn.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maus

Een losse dac kost de wereld niet en kan zo klein zijn als een luciferdoosje, dus daar hoef je het niet om te doen.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Maus op maart 08, 2019, 17:45:05
Een losse dac kost de wereld niet en kan zo klein zijn als een luciferdoosje, dus daar hoef je het niet om te doen.
Ben niet zo van de luciferdoosjes.  :lol:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maus

Ik wel want dan kan ik hem ook buiten gebruiken, zit in de zomer geregeld buiten met een hifi hoofdtelefoon, dan is het wel fijn als er een passend luciferdoosje aan hangt. :D

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Maus op maart 08, 2019, 17:58:38
Ik wel want dan kan ik hem ook buiten gebruiken, zit in de zomer geregeld buiten met een hifi hoofdtelefoon, dan is het wel fijn als er een passend luciferdoosje aan hangt. :D
Daar heb je een punt.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Maus

Maar in dit geval, beperkt het enorm de keuze.