HEOS op SR6013 zorgt voor probleem TV Audio via HDMI ARC

Gestart door Steef, maart 07, 2019, 13:41:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steef

Hoop dat iemand dezelfde ervaring heeft en kan helpen.
Heb recent een SR5010 vervangen door een SR6013 Receiver. Nadat ik via de HEOS App bijvoorbeeld TuneIn radio heb geluisterd. En vervolgens mijn TV Aanzet dan heb ik geen geluid. Ook niet als ik eerst via de HEOS App bij Ingang - TV Audio heb gekozen. De Marantz schakelt netjes naar TV Audio maar er komt geen geluid.
Als ik de versterker uitzet dan blijft "Heos On' als tekst in display van versterker staan.
Maar ja ... hoe zet ik HEOS Off ... pas na minuten geduld en tig keer aan en uit zetten van de versterker komt er eindelijk TV Audio geluid.
Heeft iemand een idee? Dank alvast!
Steef
Uit 1965

pdufrenne

Vergelijkbaar probleem heb ik in het begin ook gehad met mijn SR6007.
De oplossing was toen om betere andere HDMI kabels te nemen.
Ja, er zit wel degelijk verschil in HDMI kabels!

Verder heb ik nooit grip kunnen krijgen op de ARC link.
Heb daarom een Toslink kabeltje tussen de TV en de receiver gehangen en de afstandsbedieningen vervangen door één Harmony Companion (met HUB).
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Steef

Hoi ank voor je reactie.
Tussen de SR5010 zat dezelfde HDMI kabel. Als ik HEOS vooraf niet heb gebruikt werkt het feiloos.
Tv aan -> Marantz gaat autom. aan -> TV Audio wordt geschakeld -> en ik heb meteen geluid...
Denk je dan toch dat het de HDMI kabel is?

Het gaat mij met name om Heos On melding, hoe krijg ik die uit? Want dan treed bovenstaande niet op. Heb je daar ervaring mee?
Steef
Uit 1965

pdufrenne

Ja, dan kan het nog steeds de HDMI kabel zijn.
Je receiver en de TV doen een HDMI hand shake, waarbij ze onderling uitwisselen welke resolutie en protocollen zij ondersteunen, zodat een optimale koppeling kan worden gemaakt.
Als deze hand shake niet helemaal lekker verloopt krijg je de problemen die jij beschrijft.
In mijn geval heeft het wisselen van de HDMI kabels daarin geholpen.
Je kan ook eens gaan jongleren met de kabels die je nu al wel hebt. Dat kost niets.

Met HEOS heb ik géén ervaring.
Maar als de HDMI hand shake goed werkt moet HEOS géén probleem zijn.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Steef

Dan ga ik dat zeker proberen, heb voldoende kabels liggen om te testen.

Meteen een ander vraagje 'nu ik je aan de lijn heb'  :yes:

De web interface van de SR6013 is minder uitgebreid dan die van de SR5010. Ik ben ooit een artikel tegengekomen om dit te veranderen, maar kan dit niet zo snel terugvinden?

Volume en source keuze etc is nu niet mogelijk.
Steef
Uit 1965

pdufrenne


Ik ben de web-interface bij de laatste firmware update helemaal kwijt geraakt.
ik mis hem niet.
Ken ook het artikel niet waar je naar refereert.

Kun je deze niet met de app op je smartphone bedienen?
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

polleke_cgc

Zeker dat je niet ook 1 van de andere zones dan de main hebt ingeschakeld? Want het is niet normaal dat Heos aan blijft als je het toestel hebt uitgeschakeld.
Op mijn sr7012 gebruik ik redelijk goedkope hdmi-kabels en geen problemen (ook niet voor arc).

xander32

Mocht je toch een nieuwe hdmi kabel nodig hebben, tip; die van RU Connected zijn super defelijk, mooi afgewerkt en voor een rekatief klein prijsje. En nee, ik bezit er geen aandelen van 😏

Steef

Citaat van: polleke_cgc op maart 08, 2019, 22:15:32
Zeker dat je niet ook 1 van de andere zones dan de main hebt ingeschakeld? Want het is niet normaal dat Heos aan blijft als je het toestel hebt uitgeschakeld.
Op mijn sr7012 gebruik ik redelijk goedkope hdmi-kabels en geen problemen (ook niet voor arc).

Ben erg benieuwd of je heos en Marantz in een groep hebt gecombineerd. Want ik heb vrijdag contact gehad met HEOS support in Eindhoven. Daar gaf de medewerker aan dat mijn ervaring klopt! HDMI blijft geblokkeerd als je 1 groep met marantz en heos gebruikt. Hij gaf aan dat er een software update komt volgende maand. Maar daarom ben ik extra benieuwd hoe jouw HEOS en marantz setupinstructies is. En welke TV je hebt?
Steef
Uit 1965

polleke_cgc

Zou zelfs niet weten wat je bedoelt met 1 groep van Heos en Marantz...
Ik heb een Heos account, maar ik gebruik de Heos app enkel voor internetradio, en te streamen vanaf de NAS. Overschakelen van Heos naar TV audio en omgekeerd gaat hier zonder probleem. Ik moet wel zeggen dat ik voor zo'n zaken nooit de Heos app gebruik, maar gewoon de afstandsbediening.
Alle HDMI aansturingen heb ik trouwens uitgeschakeld : ik bepaal liever zelf, manueel naar welke bron moet worden overgeschakeld.

Steef

Binnen de HEOS app kun je alle apparaten in een groep zetten. Zodoende wordt er in elke ruimte dezelfde muziek afgespeeld. Ik heb 3 ruimtes. Tv , woonkamer en keuken. In de eerste 2 ruimtes staan vaste speakers aangesloten op de Marantz. In de keuken staat een draadloze HEOS luidspreker.
Da verklaard dat het bij jou goed gaat. Als ik de Tv aan zet vind ik het erg fijn als de versterker dan automatisch aangaat en Tv audio afspeelt. Nu moet ik zelf tv audio kiezen. Omdat de tv nu via optische kabel zit aangesloten. Voor mijn gezin is dat een handeling die niet gewaardeerd wordt :schater: Waardoor helaas de tv speaker regelmatig aanstaat . Wat de tv beleving enorm verminderd  :-(
Steef
Uit 1965