Marantz 5025 probleemje

Gestart door andolou, maart 05, 2019, 10:15:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andolou

Hoi iedereen
Ben ook gebeden van het marantz virus gedeeltelijk voorlopig begonnen let cassettedecks heb een 5220 en een 5025 met deze laatste heb ik een probleemje ..spijtig genoeg .
Na al de andere te kunen oplossen kon niet meer open play bleef niet hangen opengedaan alles gereinigd van vet en terug ingevet plus olie waar nodig ....
Na het aansluiten zit er een brom in het geluid is gelijk dat je de motor hoord draaien in de koptelefoon alook in de boxen ...
Rec/play switch ook al keer of drie gereinigd maar geen oplossing zijn er hier die dit probleem al meegemaakt hebben om me te helpen naar een oplossing te zoeken .
Heb een multimeter ,soldeerboutje ,ers meter paek gedacht ga kunnen elco's meten in print dus niet heb er al twee uitgesoldeerd dat de paek zei open cercuit maar nadien zij ze dan wel goed .... en twee handen mechanisch geen probleem hoor maar kan geen schema's lezen he pfff spijitg genoeg ....
Alvast  bedankt voor jullie hulp of mee te denken naar het probleem !!

HAL9000

Welkom Andolou,

Waar je eens naar zou kunnen kijken is. De REC schakelaars op het hoofdprint. Deze kunnen bij vuil rare geluiden zoals brommen en piep geluiden maken. Goed schoonmaken.
Even goed kijken als je niet een draadje ergens hebt los getrokken?

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

andolou

Hoi Jon
Heb deze al 3 maal gereinigd he zonder resultaat met deoxit dan uitgeblazen nog eens zo drie maal heb al wat deks gedaan andere merken en daar lukt dit iedere keer he ...
Al uren zitten op kijken he man niets te vinden he maar geven niet op maar misschien met beetje tips van hiere ...

HAL9000

Is de brom centraal te horen of maar aan één kanaal?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

andolou

Deze is op beide kanalen vanaf als je play indrukt anders hoor je deze niet en met geaarde stekker slechter en zonder aarding ist minder dacht dan aan massa probleem maar heb overal massa zelf kebeltje bijgelegd voor de zekerheid ..... :wink:

HAL9000

Vreemde storing. Ik denk nog steeds dat er iets los zit. Wellicht ergens een breuk in het kabelboompje van de koppen? Stel je voor je sluit hem volledig op een vertrekker aan. Zet het cassettedeck op REC. Dan kan je via tape monitoring de volume regelen vanuit het deck. Bromt die dan ook?

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

andolou

#6
Als ik iets opneem in rec is het veel minder maar zit er nog altijd in hoor .....pfff moeilijk geval zeker ...
Heb al uren bezig geweest he ma mischien zie ik iets over het hoofd he en voor onderdelen is hij veel te schoon aan de buitenkant he pfff nu heb geen andere dus ook geen onderdelen nodig of is nog een 5220 en zou nog eentje bij willen deze spelen echt schoon en ook om te kunnen kopieeren he zou het natuurlijk proberen met de 5025 he maar hebben nog al onze cassettjes van vroeger smijten niets weg he en die draaien gelijk zot he dus een kopietje zou wel niet slecht zijn wel een deftig natuurlijk ....
heb nog een technics 671 ook staan maar klank is anders ook nog een midi van pioneer maar enen kop is gelijk dat niet meer he dus ja is altijd iets he ....


andolou

Dat zou i k nog ees kunnen doormeten als er egens een kabelbreuk in zit vanaf de knoppe vanbinnen is hij echt gelijk nieuw he ...

HAL9000

Citaat van: andolou op maart 05, 2019, 22:12:56
Dat zou i k nog ees kunnen doormeten als er egens een kabelbreuk in zit vanaf de knoppe vanbinnen is hij echt gelijk nieuw he ...

Wanneer je op play druk dan gaat de motor draaien. Alsje die met je vinger lichtjes tegenhoud? Hoor je dan vervorming in de brom? wellicht geeft die kortsluiting. De spanning meten vanuit de 2sd313 moet iets van 32V zijn dacht ik.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Inderdaad motorkabels goed nalopen, ik weet niet of er bij dit model ook een ontstoor condensator aan de buitenkant gesoldeerd zit, misschien is daar iets mee.

Koppenkabels nalopen, en ondanks dat je het gereinigd hebt, nogmaals 300000 keer de rec switch indrukken.

andolou

Citaat van: HAL9000 op maart 06, 2019, 08:41:03
Wanneer je op play druk dan gaat de motor draaien. Alsje die met je vinger lichtjes tegenhoud? Hoor je dan vervorming in de brom? wellicht geeft die kortsluiting. De spanning meten vanuit de 2sd313 moet iets van 32V zijn dacht ik.

Jon
GA dat vandaag nog een testen he !!


andolou

Citaat van: Maus op maart 06, 2019, 09:52:14
Inderdaad motorkabels goed nalopen, ik weet niet of er bij dit model ook een ontstoor condensator aan de buitenkant gesoldeerd zit, misschien is daar iets mee.

Koppenkabels nalopen, en ondanks dat je het gereinigd hebt, nogmaals 300000 keer de rec switch indrukken.

Ok gaan nog een met de record spelen he en nog eens inspuiten ......eerst een stesten als het vervromd als ik motor belast met vinger he .....

andolou

#12
Citaat van: andolou op maart 06, 2019, 12:28:59
GA dat vandaag nog een testen he !!
Wanneer je motertje vertraagt of zelf tegehoud blijft de brom erin zitten he wel raar als je het toestel aanraakt dan wordt het veel stiller nogthans als rondgelopen met aarde draad in heel het toestel waar aarde is aangesloten geen hulp ....

andolou

Citaat van: andolou op maart 06, 2019, 12:37:43
Ok gaan nog een met de record spelen he en nog eens inspuiten ......eerst een stesten als het vervromd als ik motor belast met vinger he .....
van dat onstoortje weet ik niet ik en schema lezen is een ramp spijtig genoeg he pfff ga de record swith nog een insuiten en laten staan deze nacht dan morgen nog eens wie weet maar zou de eerste keer zijn dat ik dat meemaak he kabeltjes zie ik niets aan van de koppen zitten nergens geklemd ofzo ...

andolou

#14
Citaat van: HAL9000 op maart 06, 2019, 08:41:03
Wanneer je op play druk dan gaat de motor draaien. Alsje die met je vinger lichtjes tegenhoud? Hoor je dan vervorming in de brom? wellicht geeft die kortsluiting. De spanning meten vanuit de 2sd313 moet iets van 32V zijn dacht ik.

Jon

Jon kan je me wat meer uitleg geven waar ik die stroom moet meten soms ......die nummer zegt mij niets he ..
Al eens opgezocht op net dus weet hoe ze eruit zien maar zie dat nergens zitten of ze zouden ander model moeten hebben dan op net he ....