Marantz pm7005

Gestart door Audio addict, maart 03, 2019, 02:59:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32


Audio addict

Ik krijg het helaas niet voor elkaar om mijn foto's ergens te hosten en ze daarna hier te posten. Met die ellende heb ik al sinds dat photobucket grof geld voor de service ging vragen te maken  violent1

Ik krijg alleen pinkbike aan de praat maar dat is enkel voor m'n andere hobby bedoeld (mountainbiken)
Het enigste wat ik kon verzinnen is een kort youtube filmpje met daarin een paar foto's.



https://youtu.be/eF0KnUP1fGU



Ze zijn nu al een uurtje of 50 ingespeeld. Gister ff kort de volumeknop bijna half open gedraaid. Wat een power heeft dit spul zeg. Het stond zo hard dat je gegarandeerd ruzie met de buren twee deuren verderop zou krijgen en helemaal geen enkele vervorming in het geluid. Heb hem na een paar seconden snel weer zachter gezet  :lol:
Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

NB

Fijne versterker,  ook nog een dacje. Dali ook prettige luidsprekers. Veel luisterpret, maar dat gaat gaat vast lukken.
Ik heb het idee dat de Marantz watts, ook realistischer zijn dan die vaak door andere merken worden opgegeven.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Peter Kudelstaart

Mooi hoor! Wat voor interlinks gebruik je?
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Audio addict

Thnx  :-)

De speakerkabels zijn de Argon van hifiklubben. 99.99% ofc en verzilverd. Die van 10€ de meter. De bananenpluggen zijn ook van Argon. Lengte van de speakerkabels zijn 2x 3.5 Meter.

De rca kabel is eentje die ik nog had. Een van Clicktronic. Het is een 10 Meter lange 3.5-3.5 jack kabel met een verloop kabeltje van 3.5-rca. Deze kabel is voor tijdelijk en zal of vervangen worden door een Audioquest 3.5-rca kabel of ik blijf dit ff gebruiken tot ik de cd speler/streamer heb en dan kan ik de telefoon aan de cd speler verbinden met een mooie usb kabel.
Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

Vinyl_Fuchs

Photobucket foto's van mij zijn weer zichtbaar: dus ze hosten weer. Mooie set. Geen last van kast in het midden qua akoestiek? Heb n.l. ongeveer dezelfde LS opstelling. Postimage.org is trouwens een alternatief voor photobucket.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Audio addict

Ik heb ook nog een tv meubel die de helft van de breedte is en een cm of 20 minder hoog. Ik wil die binnenkort eens van plaats wisselen met de grote kast om te horen of de speakers dan anders klinken. De speakers blijven staan hoe ze nu staan en hebben dan meer vrije ruimte rondom.

Ik heb in deze opstelling een heel mooi stereo geluid. Maar het is niet holografisch , het geluid komt niet van achter de speakers vandaan maar het komt wel mooi los.

Ik ga nog eens wat hosting sites proberen.
Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

Audio addict

Test

(Edit) - dit is via photobucket , het werkt idd weer. Kijken voor hoe lang  :-D

















Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

xander32

Nou, zo'n vid van de set is nog vetter 👍🏻.
Dat krijg ik weer niet voor elkaar.

Citaat van: Audio addict op mei 14, 2019, 14:03:44
Ik krijg het helaas niet voor elkaar om mijn foto's ergens te hosten en ze daarna hier te posten. Met die ellende heb ik al sinds dat photobucket grof geld voor de service ging vragen te maken  violent1

Ik krijg alleen pinkbike aan de praat maar dat is enkel voor m'n andere hobby bedoeld (mountainbiken)
Het enigste wat ik kon verzinnen is een kort youtube filmpje met daarin een paar foto's.



https://youtu.be/eF0KnUP1fGU



Ze zijn nu al een uurtje of 50 ingespeeld. Gister ff kort de volumeknop bijna half open gedraaid. Wat een power heeft dit spul zeg. Het stond zo hard dat je gegarandeerd ruzie met de buren twee deuren verderop zou krijgen en helemaal geen enkele vervorming in het geluid. Heb hem na een paar seconden snel weer zachter gezet  :lol:

Rob46

Citaat van: Audio addict op mei 14, 2019, 18:38:59
Ik heb ook nog een tv meubel die de helft van de breedte is en een cm of 20 minder hoog. Ik wil die binnenkort eens van plaats wisselen met de grote kast om te horen of de speakers dan anders klinken. De speakers blijven staan hoe ze nu staan en hebben dan meer vrije ruimte rondom.

Ik heb in deze opstelling een heel mooi stereo geluid. Maar het is niet holografisch , het geluid komt niet van achter de speakers vandaan maar het komt wel mooi los.

Ik ga nog eens wat hosting sites proberen.

Mijn ervaring is dat wat schuifwerk (indien mogelijk) en het indraaien van de speakers behoorlijke zowel positieve als negatieve invloed kan hebben. Ook de afstand van de speaker tot de achterwand kan een belangrijke rol spelen. Experimenteren.... :yes:

Audio addict

Dat klopt idd. Speakers staan nu op de goede afstand vanaf de achterwand en op de juiste afstand tussen de linker/rechter speaker icm met de luisterafstand. Gelukkig worden Dali speakers zo ontworpen dat ze niet of nauwelijks ingedraaid hoeven te worden. Bij mij werkt het perfect met de speakers niet ingedraaid , dat scheelt weer met mijn ocd  :-D
Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.