Marantz pm7005

Gestart door Audio addict, maart 03, 2019, 02:59:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audio addict

Hallo mensen :-)

Ik ben mij aan het orienteren op een stereo set en heb een vraag over de Marantz pm7005. Ik heb tot nu toe alleen nog maar actieve speakers gehad en ben totaal niet thuis in versterkers met passieve speakers.

Kan ik mijn iphone via headphone jack kabel verbinden met de pm7005 ? Lukt dit met een jack to rca kabel ? Ik zag op een site dat hij 5 rca aansluitingen zou hebben maar die zijn aangegeven als phono - cd - network - recorder en tuner. Kan ik mijn telefoon met een jack naar rca kabel insteken op de cd rca ingang bijvoorbeeld en klinkt het geluid dan ook goed ?

Mvg Dennis
Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

sjoek

Hallo,

Ja dat is mogelijk als je cd of tuner bv gebruikt maakt niks uit.. als het goed klinkt zul je zelf moeten oordelen.. ik heb mijn pc een tijd op die manier aangesloten gehad op mijn pm7004 en vond dat prima klinken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Ja het kan, maar je speelt dan via de dac van de IPhone, niet via die van de PM7005. Of dat voor jou dan een voldoende geluidskwaliteit geeft, durf ik niet te zeggen 🤔. Trial & error.

Ik las ook ergens dat ze middels een bt usb dongel een smartphone verbonden met een PM7005.

Citaat van: Audio addict op maart 03, 2019, 02:59:48
Hallo mensen :-)

Ik ben mij aan het orienteren op een stereo set en heb een vraag over de Marantz pm7005. Ik heb tot nu toe alleen nog maar actieve speakers gehad en ben totaal niet thuis in versterkers met passieve speakers.

Kan ik mijn iphone via headphone jack kabel verbinden met de pm7005 ? Lukt dit met een jack to rca kabel ? Ik zag op een site dat hij 5 rca aansluitingen zou hebben maar die zijn aangegeven als phono - cd - network - recorder en tuner. Kan ik mijn telefoon met een jack naar rca kabel insteken op de cd rca ingang bijvoorbeeld en klinkt het geluid dan ook goed ?

Mvg Dennis

Maarten110

Citaat van: Audio addict op maart 03, 2019, 02:59:48
Kan ik mijn iphone via headphone jack kabel verbinden met de pm7005 ? Lukt dit met een jack to rca kabel ? Ik zag op een site dat hij 5 rca aansluitingen zou hebben maar die zijn aangegeven als phono - cd - network - recorder en tuner. Kan ik mijn telefoon met een jack naar rca kabel insteken op de cd rca ingang bijvoorbeeld en klinkt het geluid dan ook goed ?

Hoi Dennis,

het simpele antwoord: Ja, dat kan.

Zoals je al aangeeft heb je daarvoor een "3.5mm jack<>RCA stereo"-kabel voor nodig. Oftwel een kabel met aan de ene kant een 3.5mm jack en aan de andere kant een linker en rechter RCA/TULP/CINCH-stekker voor stereo.

Zo sluit ik ook mijn mp3 speler en/of Samsung S7 aan op mijn stereo.

Maar..........daar is het niet voor bedoelt. Omdat je telefoon (en zo ook mijn mp3 speler) een heel laag uitgangssignaal geeft moet je de versterker echt heel hard zetten wil je hier een normaal naar kunnen luisteren. Dat is op zich geen probleem (hoewel ik twijfel of het wel zo lekker is voor je versterker), het wordt echte wel een probleem als je eens je volume vergeet terug te zetten en daarna een andere bron selecteert, dan wordt je onaangenaam verrast kan ik je uit ervaring zeggen.

Ik denk dat versterkers met een USB of echt daarvoor ontworpen aansluiting veel beter om kunnen gaan met de signalen uit portable audio.

sjoek

Citaat van: Maarten110 op maart 04, 2019, 08:02:13
Hoi Dennis,

het simpele antwoord: Ja, dat kan.

Zoals je al aangeeft heb je daarvoor een "3.5mm jack<>RCA stereo"-kabel voor nodig. Oftwel een kabel met aan de ene kant een 3.5mm jack en aan de andere kant een linker en rechter RCA/TULP/CINCH-stekker voor stereo.

Zo sluit ik ook mijn mp3 speler en/of Samsung S7 aan op mijn stereo.

Maar..........daar is het niet voor bedoelt. Omdat je telefoon (en zo ook mijn mp3 speler) een heel laag uitgangssignaal geeft moet je de versterker echt heel hard zetten wil je hier een normaal naar kunnen luisteren. Dat is op zich geen probleem (hoewel ik twijfel of het wel zo lekker is voor je versterker), het wordt echte wel een probleem als je eens je volume vergeet terug te zetten en daarna een andere bron selecteert, dan wordt je onaangenaam verrast kan ik je uit ervaring zeggen.

Ik denk dat versterkers met een USB of echt daarvoor ontworpen aansluiting veel beter om kunnen gaan met de signalen uit portable audio.

Hier heb ik bij mijn pm7004 nooit problemen mee gehad. Hier ook wel een enkele keer mijn tablet/tel via tuner ingang aangesloten en versterker hoeft maar fractie luider dan bij andere bron..
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

Citaat van: Maarten110 op maart 04, 2019, 08:02:13
(hoewel ik twijfel of het wel zo lekker is voor je versterker),

Dat maakt niks uit. Hij versterkt slechts zo hard als je het hoort. De stand van de knop doet er niet toe, als je je telefoon volume zachter zet en de versterker harder, veranderd er niets in/aan de versterker dan de knop.

Maarten110

#6
Citaat van: sjoek op maart 04, 2019, 18:06:00
Hier heb ik bij mijn pm7004 nooit problemen mee gehad. Hier ook wel een enkele keer mijn tablet/tel via tuner ingang aangesloten en versterker hoeft maar fractie luider dan bij andere bron..

ik denk dat het dan aan mijn haast antieke Sony TA-F461R heeft gelegen waar ik dat mee heb ervaren.

Jouw PM7004 is een beduidend nieuwer apparaat en komt uit de tijd dat MP3speler en smartphones al gemeengoed zijn. Toen ik mijn Sony kocht had ik nog niet eens een mobiele telefoon  clown1

Maar ik dacht, ik roep het maar even omdat het een issue kán zijn.

Citaat van: Maus op maart 04, 2019, 18:16:32
Dat maakt niks uit. Hij versterkt slechts zo hard als je het hoort. De stand van de knop doet er niet toe, als je je telefoon volume zachter zet en de versterker harder, veranderd er niets in/aan de versterker dan de knop.

We bedoelen beiden iets anders. In mijn voorbeeld ga ik uit van een device dat je aansluit en dat een maximaal signaal uitstuurt. Het volume regel je dan met de versterker.

Want als ik mijn versterker zacht zet en ik zet mijn mp3 speler voluit dan gebeurt er nog weinig omdat
de versterker dan het maximale geluidniveau al bepaalt en dat kan soms te zacht zijn, vandaar dat ik mijn versterker volumeknop gebruik.

zo doe ik dat ook met mijn streamer, het volume staat op 100% omdat ik het volume van de streamer niet aanpas met de App maar met de afstandbediening van de versterker waar deze op is aangesloten.

Audio addict

Bedankt mensen  :-)

Ik ga deze maand luisteren in een hifi winkel naar de Marantz. Ik mocht m'n telefoon via kabel eraan verbinden en ze zouden een cd speler erop aansluiten. Dan kan ik het verschil horen. Ik heb een Tidal hifi abbo en sinds vandaag is er met een update master audio kwaliteit bij gekomen. Wil dat wel eens vergelijken met een goede cd speler :)
Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

Audio addict

Vandaag de Marantz pm7005 icm Dali Oberon 7 en B&W 603 beluisterd met m'n iphone verbonden via 3.5mm-rca kabel. Klinkt behoorlijk goed.

Heb ook de NAD amp1 & NAD C338 gehoord. Die klonken ook super maar ik heb toch voor de Marantz gekozen. Mooi design en top geluid  :-)

Toen de Marantz verbonden was aan een Marantz cd speler merkte ik wel dat de volume knop minder ver open gedraaid hoefde om een gelijk volume te halen. Maar ook met m'n telefoon verbonden via rca was het volume al LUID genoeg met de volume knop op de helft open gedraaid. Harder dan dat zal ik hem nooit zetten. En er is dan nog genoeg headroom over.

Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Audio addict op maart 23, 2019, 23:01:02
Vandaag de Marantz pm7005 icm Dali Oberon 7 en B&W 603 beluisterd met m'n iphone verbonden via 3.5mm-rca kabel. Klinkt behoorlijk goed.

Heb ook de NAD amp1 & NAD C338 gehoord. Die klonken ook super maar ik heb toch voor de Marantz gekozen. Mooi design en top geluid  :-)

Toen de Marantz verbonden was aan een Marantz cd speler merkte ik wel dat de volume knop minder ver open gedraaid hoefde om een gelijk volume te halen. Maar ook met m'n telefoon verbonden via rca was het volume al LUID genoeg met de volume knop op de helft open gedraaid. Harder dan dat zal ik hem nooit zetten. En er is dan nog genoeg headroom over.
hello
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

sjoek

Gefeliciteerd met de aankoop hello veel luisterplezier toegewenst..
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Reb

Veel plezier met je aankoop!

Probeer ook eens je laptop aan te sluiten via de USB. Kan gewoon met een oude printerkabel, geeft geweldig mooi geluid!

En als je toch gaat uitproberen, je tv verbinden via de optische kabel.  Kabeltje van de action voor een euro, kan je je geen buil aan vallen.

Op youtube genoeg audiofiele muziekfilmpjes, je gaat zeker veel plezier beleven met deze versterker, maar goed, ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld...
Marantz PM7005; Marantz ST6003; JBL Studio 530; Rpi+Hifiberry

Audio addict

Thnx  :-)

Klopt alleen heb ik geen computer/laptop ,  enkel een iphone en ipad maar ik zat idd al te zoeken naar een audioquest lightning naar usb B kabel maar die bestaat helaas niet. Ik moet dan een Apple verloop kabel lightning naar usb A female hebben en dan een audioquest usb A naar usb B. Dat vind ik niet uitzien  :-( Ook is mij verteld dat de iphone op die manier niet opgeladen word dus moet ik een Apple adapter hebben van lightning naar lightning en usb A female. En dan 1 kabel naar de Marantz en 1 in het stopcontact. Daar kan ik niet mee leven  :-D

Ik moet zoiezo nog een paar weken sparen voor de speakers. Ik twijfel tussen de B&W 603 of de Dali Oberon 7. Beide klonken super. Als ik voor de Dali's kies is er geld over voor een Marantz NA6006 streamer. Dan heb ik veel opties en ook een usb A ingang  :lol: Die heeft audioquest dan weer wel (lightning naar usb A)

Ik laat over een maandje of 2-3 wel weten wat het geworden is .
Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.

carbest

Citaat van: Audio addict op april 05, 2019, 02:36:22
Thnx  :-)

Klopt alleen heb ik geen computer/laptop ,  enkel een iphone en ipad maar ik zat idd al te zoeken naar een audioquest lightning naar usb B kabel maar die bestaat helaas niet. Ik moet dan een Apple verloop kabel lightning naar usb A ...

Waarom niet voor een paar tientjes een Apple AirPort express aanschaffen? Dat werkt echt hartstikke goed! Geen gedoe meer met kabeltjes enzo.
Ik stream eigenlijk alles via mijn IPad en iPhone. Met de iPad heb ik wel een iets beter geluid.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Audio addict

#14
Hi

Ik heb sinds een paar dagen de Dali Oberon 7 speakers thuis staan. Super tevreden met deze combo. Klinkt echt geweldig. Helemaal als je een B&W Zeppelin Wireless gewend bent (wat ook een tof apparaat is :lol: )

Ben de Dali's nog aan het inspelen heb er nu zo'n 20-25 uur opzitten op laag volume (60-70 db) en om eerlijk te zijn harder dan 70db ga ik het ook niet zetten daar ik mijn buren en boven/onderburen te vriend wil houden  :mrgreen:

Wanneer ik m'n telefoon verbonden heb via rca kabel op de cd ingang dan hoeft bij mij thuis de volume knop maar zo'n 20-30% opengedraaid te worden. Das hard zat.


Moet zeggen dat m'n iPhone SE toch een aardige dac aan boord heeft. Het klinkt echt goed. Ik verwacht wel dat een Marantz dac nog beter is. Moet ff kijken of ik de na6006 streamer haal binnenkort of de cd6006 cd speler en dan via een Audioquest lightning > usb A kabel de telefoon met de cd speler verbind.

Kwa streamen is een Airport Express idd een handige en goedkope oplossing. Dat ding kon ik nog niet. Maar na er eens info over opgezocht te hebben kun je alleen de Airport verbinden via de headphone uitgang en niet via de usb uitgang van de Airport. De dac die in dat streamertje zit vraag ik me van af of die dezelfde is dan die van de SE. Kan daar niks over vinden helaas. En Apple heeft ook echt mindere dac's gebruikt in sommige iPhone's en Ipad's. Dat is echt een groot hoorbaar verschil.

Zal nog ff kijken wat ik doe. Zoals het nu is klinkt het al top.


Iedereen zoiezo bedankt voor de tips en het mee denken  hello
Marantz PM 7005 - Marantz CD6006 - KEF R3 - Stereo REL T5i's - Audioquest Golden Gate interlinks - Audioquest NRGY power kabels.