Instellingen receiver: dolby prologic/HD Master/True HD

Gestart door Maxx Dolor, maart 02, 2019, 14:55:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx Dolor

Ik zit steeds te klooien met het geluid.
Draai ik een geluidsbron met Dolby Prologic, moet ik steeds het volume van de sub terugdraaien. Anders is de bass veel te luid. Pak ik weer een met TrueHD of HD Master, draai ik de sub volume weer open. Anders mis ik het mooie diepe bass geluid.

In beide gevallen klinkt het dan wel naar wens. Maar is omslachtig. (SUb volume regel ik via Receiver)

Mijn vraag is of dit herkenbaar is? HD geluidsformaten geven minder diep tenzij de sub verder open wordt gezet.


RHK

Als je op je receiver Audyssey meting hebt, zou het goed moeten komen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Maxx Dolor

Fantastische tip, thanks!
Ik heb Audessey eens uitgezet en inderdaad het is zoveel mooier: zuiverder, strak diep laag en geen overdadige bassen meer.

Marcel

#3
Buiten de Audyessy, kan je de instellingen voor Audio ook aanpassen in je set-up van de receiver....... :yes:
Ook de Sub apart en de Center.....
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext