Introductie, nette PM-15 service manual gezocht

Gestart door Lowie de Oetelaer, februari 22, 2019, 13:30:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lowie de Oetelaer

Hey mede Marantz liefhebbers, deze community is er weer 1 rijker :-) Altijd al personal audio gehad. Begonnen met een "solid state AM ontvanger" die ik na lang zeuren van pa en ma mocht kopen, we schrijven 1978 :yes: Kocht later echte HiFi gloednieuw van JVC, nu neig ik langzaam maar zeker naar het audiofiele. Een paar jaar geleden de mouwen opgestroopt en een ook niet kinderachtige, eenzijdig verlamde JVC AX-Z1010tn weer aan de praat gekregen. Was ook te danken aan een complete papieren service manual. Speelt nog steeds als een zijdezachte lentezon maar het is voor mij niet snel goed genoeg. Misschien is dat een PM-15 straks wel?

In afwachting van een transportje, groot 1 zeerrr kloeke PM-15 versterker, ben ik alvast op zoek naar een (link naar een) nette PM-15 service manual. Wordt online aangeboden als een te betalen PDF download door bijv. manualscenter.com. Prima, maar wel graag scherp gestoken tekst en tekeningen als het kan :wink:

Hoop kort na ontvangst zending de vaker voorkomende, kritische punten van de PM-15 even na te zien.
Als iemand me daarom kan helpen aan service info hiervan ben ik hem/haar alvast zeer dankbaar!

Vrolijke groet, Lowie

Maarten110

#1
Welkom lowie  pompom

Er is ook een nederlandse aanbieder, misschien kun je die vragen of bellen voor een voorbeeldpagina, dan weet je waar je voor betaald

http://www.dutchaudioclassics.nl/?strPage=Schematicrequest&strschematics=Marantz_PM-15_service_manual_PDF

Vinyl_Fuchs

Welkom en succes met die dikke bak. Mooi hoor.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Lowie de Oetelaer

Heren dank voor jullie welkom  :-)
Maarten, Dutchaudioclassics heeft nog niet gereageerd op mijn verzoek om een preview.
Een snelle blik op de output drivers van de PM-15 zal mij straks duidelijkheid geven over de staat van hen.
Die SM zoek ik t.z.t. wel weer, misschien vanaf oktober pas of later. Mijn wintertijd is ook refurbish tijd  :wink:

xander32

Welkom nog  :yes:.
Een mooie versterker die 15. Welke speakers worden er op aan gesloten?

Lowie de Oetelaer

Xander, Magneplanars model IIIa. Een interessant type dipoolluidspreker. Heeft wel de afstraling van het geluid aan voor- en achterzijde zoals bij fullrange-elektrostaten. Heeft niet de hoogspanningsproblemen van elektrostaten, zoals bij vele bezitters ervan bekend is.

xander32


Lowie de Oetelaer

Precies: die grote dingen! Hebben meer dan voldoende output bij lagere frequenties. De bass is gespecificeerd tot onder 40Hz. Ze hebben een flink (2-zijdig) actief oppervlak zodat ik in mijn woonkamer geen subwoofer nodig heb.

snorrewiets

Hallo Lowie, je kunt diverse manuals, gebruiks en service alsook folders vinden op www.hifiengine.com , wel even een account aanmaken (gratis)
Groet,Ben. :-)

MarkII


Lowie de Oetelaer

#10
Hoi Mark, jazeker! Heb ik al op 6 maart jl. met alle egards ontvangen. Gekocht van een Italiaan via Subito (de Italiaanse Marktplaats) vooral dankzij bemiddeling van een vloeiend Italiaans sprekende collega! Bijgaande foto's geven je al een idee wat er bij kwam kijken. Heb nu alweer 2,5 maand genoten van het bijzondere klasse A geluid. Went verrassend snel. Maar denk nog af en toe: hoe kunnen mensenhanden dit maken...  :-D