Surround afstellen Marantz sr5004

Gestart door Vaaknietmaarsomswel, februari 19, 2019, 19:33:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vaaknietmaarsomswel

Goedeavond,

Ik heb wat problemen met het instellen van een 5.1 set op een marantz sr5004
De marantz krijgt zijn geluid via een playstation 4 d.m.v. optische kabel.
Ik heb hem al ge-factory reset.

Als ik surround aanzet laat de reciever alleen geluid horen door de fronts (ook geen sub).
In het speaker level menu laat de reciever alle speakers 1 voor 1 keurig horen, dus bekabeling etc lijkt goed.
Hij staat in de dolby digital surround modus.
Als ik via aux kabel muziek afspeel en hem op surround zet pakt hij wel de 5.1 set.

Ik heb foto's toegevoegd hoe de instellingen ervoor staan, iemand een suggestie?

Mocht het nog relevant zijn, de fronts zijn b&w's dm602 en de center / sub / rears zijn van een jbl scs178 set.


xander32

Het enige juiste antwoord is 'Stadium III', aka Rob. Hij is de afstel baas van dit forum. Hij zal vast nog reageren op jouw vraag  :yes:.

Vaaknietmaarsomswel

Citaat van: xander32 op februari 19, 2019, 19:38:42
Het enige juiste antwoord is 'Stadium III', aka Rob. Hij is de afstel baas van dit forum. Hij zal vast nog reageren op jouw vraag  :yes:.
haha ben benieuwd, ik hoop het

pdufrenne

Ik denk dat de oorzaak bij de PlayStation zit. Deze doet wellicht een downmix naar stereo.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Marvin

Marantz op auto of source direct zetten, verder inderdaad eens spelen met de instellingen van de PlayStation.

Vaaknietmaarsomswel

Citaat van: marvin op februari 19, 2019, 21:14:56
Marantz op auto of source direct zetten, verder inderdaad eens spelen met de instellingen van de PlayStation.

Playstation kan niet heel veel anders dan 5.1 of stereo. En op mijn z906 werkt 5.1 prima met de playstation samen..

Marvin

Heb je nog andere 5.1 apparaten wat je kan testen? Tv-decoder ofzo?

Marvin

Probeer anders eens een andere digitale ingang op de Marantz.

Marvin

En wat bedoel je precies met 'een aux-kabel'?

Marcel

Volgens mij staat de instelling op de frontspeakers op large, dit moet mi op small staan omdat de instellingen voor LFE dan beter gaan, weet alleen niet of dat te maken heeft met het gestelde probleem (denk wel enigszins)
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

Marcel

Citaat van: marvin op februari 19, 2019, 22:30:20
En wat bedoel je precies met 'een aux-kabel'?

Ik denk een HDMI kabel in de Aux ingang ?
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext