Desktop speakers

Gestart door TurboMarco, februari 19, 2019, 15:35:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blueznl

Een hele, hele, hele oude Labtec 2514 4.1, uit '99 of '00. Draait nog altijd als een tierelier, maar ik moet eens iets vinden of de front speakertjes een beetje schoon te maken. Dat luidsprekerdoek begint vies te worden na een kleine 20 jaar... Met name van de unit met de volume regelaars...

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maus

Ik gebruik voornamelijk een koptelefoon, aangesloten via een Dragonfly Red of een Ifi iDSD BL. Op de werkkamer/hobbykamer staat een set Logitechs Z623, aangesloten op m'n telefoon, of een apparaat wat voor onderhoud daar staat.

Rob46

Op het werk heb ik een setje Bose Companion 2 luidsprekertjes staan. Aangesloten op de pc en muziek via TIDAL. Het klinkt erg mooi. Bose is denk ik voor de meeste onder ons uit beeld, maar dit is echt niet slecht.


TurboMarco

Bose heeft in het verleden best wel aardige speakers gehad ,ze werden alleen overrated .

Deze Bose desktop speakers heb ik nog nooit gehoord dus oordeel ik er niet over .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#20
Wellicht is het een idee om een keer een M&G te houden met als doel desktop speakers te vergelijken  :-)
En dan in een normaliter ongebruikelijke omgeving ,namelijk een woonkamer .

Het ziet er dan als volgt uit :

De desktop speakers op stands zodat ze op een goede hoogte komen te staan ,en dan ook de opstelling geoptimaliseerd kan worden .

Bron kan zijn cdp en of streamingdevice .

Ook bestaat er de mogelijkheid om te meten wat het gedrag is van de speakers d.m.v een spectrum analyzer ,waarbij er dan ook nog de mogelijkheid bestaat om het uiterste uit die kleine rakkers te halen .

Ik ben er iig wel benieuwd naar  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Leuk initiatief! Kan ze zo afkoppelen en in de tas meenemen.... :-D

TurboMarco

Dat is een groot voordeel van desktop speakers  hello
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Citaat van: TurboMarco op februari 21, 2019, 10:46:18
Dat is een groot voordeel van desktop speakers  hello

Leuk idee idd... en dan na de tijd flikkert iedereen zijn dure set de deur uit omdat die desktopspeakers toch wel verdomd goed klinken.. :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

DHG500

Geluid vanaf mijn laptop gaat óf over mijn AKG hoofdtelefoon óf via BT naar mijn Denon setje met de ex-Frits Hepta Explorers.