Welke modellen aan of af te raden

Gestart door Gerritvdst, november 04, 2019, 13:25:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerritvdst

Beste forumleden,

Vooraleer over te gaan tot de eventuele aanschaf  wist ik graag even de mening van jullie kenners.
Enerzijds wel opgegroeid in de periode van, doch, met gebrekkige kennis zoek 'k een vintage stereo combinatie (klassieke toren tuner/versterker/casettedeck) van Marantz (liefst Marantz, hoewel Technics me ook aanspreekt).

Combinatie moet dus dateren van de late jaren 70, zilverkleurig (genre geborsteld metaal) en met de klassieke lichtblauwe achtergrondverlichting van de componenten. Een standaard (degelijk) toestel volstaat zonder teveel extra's (toeters en bellen).

Wel had ik graag een idee, binnen het toenmalige concept van Marantz, welke modellen aan te raden zijn (naar degelijkheid maar ook naar reparative/wisselstukken toe) en welke eventueel af te raden.

Een voorbeeldopstelling van losse toestellen momenteel op ebay bestaat bvb. uit (waarbij / = of) :

tuner : 1530 / 2100 / 2120 /...
versterker : 1050 / 1072 / ...
casettedeck : 5010 / 5030 / ...

Dank alvast voor jullie info,

Gerrit

MPX

Smaken verschillen uiteraard, maar persoonlijk vind ik de serie's daarvoor mooier.
Denk aan een 1030/1060, 1040/1070, 104/105 enz.
Bij de oudere modellen is de bouwkwaliteit van hoger niveau, modulair opgebouwd ipv alles op 1 print.

Gerritvdst

Het modulaire aspect biedt inderdaad nog wat extra zekerheden/mogelijheden te vervangen/combineren.
M'n persoonlijke voorkeur gaat uit naar modellen eind Jaren 70 omwille van de vele mogelijkheden in zilver (geborsteld metaal).