Volume probleem marantz rs5004

Gestart door Vaaknietmaarsomswel, februari 15, 2019, 10:38:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vaaknietmaarsomswel

Hallo iedereen,
Ik ervaar wat problemen met mijn reeds gekochte marantz sr5004.
Ik heb hem aangesloten op een setje b&w's dm 602 s2.

Het klinkt allemaal erg goed maar je moet het volume op minimaal -20 zetten om überhaupt geluid te krijgen. Wil je het volume op een redelijk niveau dan zit je op +5. Via HDMI gaat dit al beter maar dit komt nog steeds niet in de buurt wat de b&w's kunnen produceren. Een vriend van mij heeft dezelfde versterker met b&w's dm600 en op -20 komt daar duidelijk meer geluid uit dan mijn dm602's op +5. Naast mijn b&w's heb ik ook 3 andere sets geprobeerd en deze hebben allemaal hetzelfde probleem.

Ik heb gekeken of de versterker op nacht modus staat, dit is niet het geval. Hij staat op source direct en mijn mobiel met aux kabel is de input ( heb meerdere aux kabels geprobeerd).

Ik hoop dat iemand dit probleem herkend of weet hoe je dit moet oplossen.
Bedankt!

Maarten110

#1
Hoi,


ik mis een hoop informatie wat je al geprobeerd hebt, maar daar komen we nog wel achter met zijn allen hier.

Allereerst lees ik dat je je telefoon aansluit met een aux-kabel. Is dat een kabel die een 3.5mm jack heeft voor in de telefoon en aan de andere kant 2 RCA/Tulp stekkers?


Als ik thuis mijn smartphone zo aansluit dan moet ik ook mijn versterker veel harder zetten dan een conventionele bron als een CD-speler, streamer of tuner.
Dit gebeurt ook als ik op dezelfde wijze mijn MP3-speler aansluit.

Dit wordt veroorzaakt doordat het uitgangssignaal van je telefoon heel erg zwak is en is volkomen normaal.
Kijk nog even of je media-volume in je telefoon niet helemaal openstaat.

Je kunt dit het beste vergelijken om bij je maatje jouw telefoon hetzelfde aan te sluiten als jij dat thuis doet.

TurboMarco

De kleine stapjes van de volumeregeling is nu eenmaal een feit ,daar is niets aan te doen .
Persoonlijk vind ik dat wel erg prettig want ik maak gebruik van luidsprekers met een hoog rendement .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vaaknietmaarsomswel

Hi Maarten,

Ja klopt 3,5 naar tulp kabel.
Diverse bronnen heb ik geprobeerd (hdmi, dvd, optisch) hij gaat dan wel harder dan aux maar alsnog moet je hem flink openschroeven om een degelijk geluidsniveau te halen. En ik heb deze speakers gehoord die ook aangestuurd werden met mobiel en dat was vele malen harder.

Vanavond ga ik de versterker van mn maat aansluiten op mijn speakers om te kijken of het daadwerkelijk aan mijn exemplaar ligt.

Zelf denk ik dat er iets mis is met de hardware van de versterker, maar ik weet niet zozeer wat er stuk aan kan gaan dat dit veroorzaakt. Want het geluid dat eruit komt klinkt prima, gaat alleen niet hard.

Hopelijk zo iets beter geïnformeerd.

Thanks




Maarten110

Citaat van: TurboMarco op februari 15, 2019, 10:57:38
De kleine stapjes van de volumeregeling is nu eenmaal een feit ,daar is niets aan te doen .
Persoonlijk vind ik dat wel erg prettig want ik maak gebruik van luidsprekers met een hoog rendement .

hey Marco,

TS maakt geen melding over "kleine volumestapjes", ik weet ook niet goed waarom je dat hier neerzet.

Kun je aangeven wat je hiermee bedoelt?.


ps: mijn PM11-S3 maakt ook gebruik van kleine stapjes, ook ik vind dat erg prettig want je kunt erg nauwkeurig het gewenste volume instellen.


Citaat van: Vaaknietmaarsomswel op februari 15, 2019, 11:03:01
Hi Maarten,

Ja klopt 3,5 naar tulp kabel.
Diverse bronnen heb ik geprobeerd (hdmi, dvd, optisch) hij gaat dan wel harder dan aux maar alsnog moet je hem flink openschroeven om een degelijk geluidsniveau te halen. En ik heb deze speakers gehoord die ook aangestuurd werden met mobiel en dat was vele malen harder.

Vanavond ga ik de versterker van mn maat aansluiten op mijn speakers om te kijken of het daadwerkelijk aan mijn exemplaar ligt.

Zelf denk ik dat er iets mis is met de hardware van de versterker, maar ik weet niet zozeer wat er stuk aan kan gaan dat dit veroorzaakt. Want het geluid dat eruit komt klinkt prima, gaat alleen niet hard.

Hopelijk zo iets beter geïnformeerd.

Thanks

zijn vaak lastige problemen, het zou inderdaad mooi zijn als je ook zijn versterker in jouw set kunt plaatsen. Dan kun je helemaal een mooi vergelijk maken.

Hoe gaat het met het volume als je de telefoon met BlueTooth (indien mogelijk) aansluit op je versterker?

Vaaknietmaarsomswel

Citaat van: Maarten110 op februari 15, 2019, 11:13:56

zijn vaak lastige problemen, het zou inderdaad mooi zijn als je ook zijn versterker in jouw set kunt plaatsen. Dan kun je helemaal een mooi vergelijk maken.

Hoe gaat het met het volume als je de telefoon met BlueTooth (indien mogelijk) aansluit op je versterker?

Ik heb google audio geprobeerd, die heeft volgens mij net wat meer output dan een telefoon. Hij gaat wel iets harder maar dit is niet in schaal met de speakers. Bij -20 hoor je elkaar niet te kunnen verstaan en nu kan je de speakers amper horen op -20.

Merk dus wel verschil tussen aux, hdmi en google audio maar over het algemeen is het geluid erg laag.
Als vanavond blijkt dat de andere marantz veel harder gaat op dezelfde instellingen ben ik bang dat de versterker foutief is..

Maarten110

Citaat van: Vaaknietmaarsomswel op februari 15, 2019, 11:19:08
Merk dus wel verschil tussen aux, hdmi en google audio maar over het algemeen is het geluid erg laag.
Als vanavond blijkt dat de andere marantz veel harder gaat op dezelfde instellingen ben ik bang dat de versterker foutief is..

Dat klinkt inderdaad alsof er over de hele range niet voldoende versterkt wordt. Ik kan mijn set niet eens op -20 zetten, dan gaan de ruiten er uit hier en staan alle buren in het rijtje voor de deur.

Vaaknietmaarsomswel

Citaat van: Maarten110 op februari 15, 2019, 11:25:57
Dat klinkt inderdaad alsof er over de hele range niet voldoende versterkt wordt. Ik kan mijn set niet eens op -20 zetten, dan gaan de ruiten er uit hier en staan alle buren in het rijtje voor de deur.

Haha ja precies daar zit ik dus mee. Die b&w's gecombineerd met een actieve sub gaan op +10 net zo hard als mn z906 computersetje. En ik heb ze elders gehoord waar ze bizar hard kunnen. En voor zo ver ik weet moet de marantz sr5004 genoeg power kunnen leveren om ze harder te laten gaan dan computer speakers.. :p

Maarten110

Citaat van: Vaaknietmaarsomswel op februari 15, 2019, 11:31:02
Haha ja precies daar zit ik dus mee. Die b&w's gecombineerd met een actieve sub gaan op +10 net zo hard als mn z906 computersetje. En ik heb ze elders gehoord waar ze bizar hard kunnen. En voor zo ver ik weet moet de marantz sr5004 genoeg power kunnen leveren om ze harder te laten gaan dan computer speakers.. :p

kleinen vraag nog even, waar lees jij die "+10" en -"20" dan op af?

want mijn PM11S3 laat alleen maar op het scherm een volumestand zien met "-" ervoor.

Anders hebben we het niet over hetzelfde.

Vaaknietmaarsomswel

Citaat van: Maarten110 op februari 15, 2019, 11:37:38
kleinen vraag nog even, waar lees jij die "+10" en -"20" dan op af?

want mijn PM11S3 laat alleen maar op het scherm een volumestand zien met "-" ervoor.

Anders hebben we het niet over hetzelfde.

Ook vanaf het scherm. Zodra ik verder ga dan -1 ga ik de plus in.
heb een image bijgevoegd hoe het eruit ziet (sorry voor de slechte kwaliteit, ben op het moment niet thuis).



Maarten110

Citaat van: Vaaknietmaarsomswel op februari 15, 2019, 11:46:48
Ook vanaf het scherm. Zodra ik verder ga dan -1 ga ik de plus in.
heb een image bijgevoegd hoe het eruit ziet (sorry voor de slechte kwaliteit, ben op het moment niet thuis).

oka, helder, gewoon het hoofdvolume, niet een of andere gain/setting in het menu ofzo.

grappig, mijn PM11 loopt van -99 naar 0.

Vaaknietmaarsomswel

Citaat van: Maarten110 op februari 15, 2019, 11:51:12
oka, helder, gewoon het hoofdvolume, niet een of andere gain/setting in het menu ofzo.

grappig, mijn PM11 loopt van -99 naar 0.

yes, ik kan hem tot +18 zetten. Bij -5 begint het een degelijk volumeniveau te worden en nu is de kamer niet heel groot.. Maar goed ik ga hem gewoon naast de andere versterker testen.

Maarten110

Citaat van: Vaaknietmaarsomswel op februari 15, 2019, 11:58:02
yes, ik kan hem tot +18 zetten. Bij -5 begint het een degelijk volumeniveau te worden en nu is de kamer niet heel groot.. Maar goed ik ga hem gewoon naast de andere versterker testen.

Ok , juist, bij -45 ofzo gaat hier over de 100dB heen in de woonkamer.

Dat is het allerbeste, dan kun je echt ff goed vergelijken. Ik ben echt heel benieuwd naar je bevindingen.

tbanis55

Wellicht een optie om eens te proberen:

Gebruik een bluethoot ontvanger en sluit die aan op de AUX of TAPE-IN.
Dan je smartphone op BT zetten en go !
Wel het volume van je smartphone gebruiken naast die van de versterker.

Good luck !

Voor het geval je ook "wireless" met je hoofdtelefoon te keer wil gaan:

Gebruik dan de BT transmitter van Avantree (via Amazon te koop) .  Is een van de weinigen die doet wat het moet doen !

succes!

Ton

Vaaknietmaarsomswel

Citaat van: tbanis55 op februari 15, 2019, 12:49:31
Wellicht een optie om eens te proberen:

Gebruik een bluethoot ontvanger en sluit die aan op de AUX of TAPE-IN.
Dan je smartphone op BT zetten en go !
Wel het volume van je smartphone gebruiken naast die van de versterker.

Good luck !

Voor het geval je ook "wireless" met je hoofdtelefoon te keer wil gaan:

Gebruik dan de BT transmitter van Avantree (via Amazon te koop) .  Is een van de weinigen die doet wat het moet doen !

succes!

Ton

Mocht er na vanavond niks uitkomen ga ik dit zeker proberen. Thanks voor de tip Ton