LG SK1 aansluiten op de Marantz NR1509

Gestart door edje1205, februari 08, 2019, 16:54:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edje1205


Maarten110

Yup, dst komt door al dat nieuwerwetse spul, dat is maar lastig te integreren soms.


Ik heb hier ook  flink zitten dubben met aansluitingen. Mijn TV gaat optisch naar mijn streamer, die streamer gaat "helaas" analoog (met 2 rca kabels voor links en rechts) naar mijn PM11S3 omdat die geen digitale ingangen heeft.


Marvin

Nu het werkt mag ik me vast wel hardop afvragen waarom je de Marantz nodig hebt?
Dit aangezien je met enkel de surroundbar volgens mij hetzelfde bereikt zult bereiken en waarschijnlijk is het simpeler in gebruik.

edje1205

Is die vraag aan wie ?

Goed bij mij iig aan de Marantz in:
Ziggo horizon
2 Rasp met Kodi (schakelen automatisch om)
1 mede8ter
2 vhs spelers/recorders
1 Technics draaitafel

Uitgang voor dit alles:
2 front speakers
2 surround
1 subwoofer
en de
Soundbar

Nog bezig een oude Sony minidisc op Aux in (front) te zetten.

Makkelijk zo'n reciever hoor !

Marvin


edje1205

Appendix

CiteerNou nog even de brom uit de phono halen

Zo ook gelukt; slechte kabel  :no:

Maarten:
CiteerDe NR1509 aansluiten op de soundbar : hiervoor gebruik je FRONT (rood/witte) op de achterzijde van de marantz.

Deze aansluiting gebruik je normaal gesproken om een dikke eindversterker te gebruiken als je moeilijke luidsprekers hebt die veel vermogen vragen waar de marantz misschien tekort schiet.

De soundbar heeft een vermogen van 40W , dat is toch niet teveel ?


Dus toch nog maar even vragen:

CiteerGeluid is niet specta luid, redelijk. Als ik er voor ga liggen hoor je t goed (kan ook aan mijn opstelling liggen.)

Kan ik die FRONT L/R output nog ergens uitregelen verder ?


...en anders is t klaar zo.....

Mijn dank is groot !

Marvin

Hmmm, je pre-out is denk ik niet verder in te stellen aangaande meer volume.
Wat je wel kunt proberen is alle speaker kanalen in de Marantz op +10db zetten.
Maar ook kan het handig zijn om die soundbar eens met beeld op de tv te krijgen, om zodoende daar eens wat instellingen na te lopen.
Nogmaals, deze manier van aansluiten kan zeker werken.
Maar het kan door meerdere, zo niet vele, factoren kinken in de kabel opleveren.
Dus loop die soundbar na aangaande de instellingen, en als dat niks oplevert voor je volume, dan knal je die speaker kanalen in de Marantz op +10db.
Kan geen kwaad. 

Marvin



Dit klopt natuurlijk niet, je zou het zo hard moeten kunnen zetten dat je buurvrouw een orgasme krijgt als ze te lang op het toilet blijft zitten.

Dus werk aan de winkel.

Persoonlijk denk ik dat je die speakerset op MP moet aanbieden en voor jezelf gewoon een degelijk instap model van een gerenommeerde luidspreker bouwer in huis moet slepen.
Maar dan denk ik gewoon even hardop, mag je dus gewoon in de wind slaan. 

Marvin

Zomaar een greep, er zijn veel meer merken met ieder hun eigen klank.
Maar als ik zo zie wat je nu hebt,....
Biedt 100/150 euro, gebruik wat je nodig acht.
Ga je veel plezier mee hebben, ik gok meer voldoening dan wat er nu aan hangt. 
Maar nogmaals, ik denk even hardop.
Doe er mee wat je wilt.  [emoji4]

Tannoy luidspreker set http://link.marktplaats.nl/m1368834335?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Marvin


Marvin


Marvin

Tannoy HTS 101 5.1 set http://link.marktplaats.nl/m1371691449?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Als het kleiner moet, dit alles veegt die LG set van tafel.
Daarbij is het in zijn geheel geschikt om op die Marantz aan te sluiten.
Werkt 100% binnen 5 minuten, dit was mn opdringerige kwartiertje hoor.
Relaxed gasten...! [emoji3060][emoji2957]

Marvin

#42
Citaat van: edje1205 op februari 13, 2019, 14:29:20


Maarten:
De soundbar heeft een vermogen van 40W , dat is toch niet teveel ?

Nee vermogen heb je nooit teveel. [emoji56][emoji851][emoji38]

Daarbij heb je iets actiefs aangesloten, hierdoor wordt de Marantz ontlast van het leveren van vermogen voor die specifieke kanalen. (Je front dus).
LG heeft er een versterker ingebouwd, die zal best voldoen voor de luidspreker setup waar ze mee uitgekomen zijn.
Vermogen zegt daarentegen ook weer helemaal niets.
Ook las ik dat je hem op 4ohm hebt gezet, doet helemaal niets wanneer je er iets actiefs aan hangt.
Erg is dat dus ook totaal niet, de LG versterkt nu en Marantz geeft enkel een signaaltje aan de LG.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

edje1205

#44
Ok

Marvin, prima hoor zo'n bui, maar niet met de buurvrouw spotten dat trek je niet  violent1

Mooie sets hoor die Tannoy's maar dan word ik zelf door 'de directie hier' bij t vuil gezet wat ik nu heb past mooi tussen t ameubelement.  nonono
Verder is t geluid goed hier: 2 frontboxen van Bowers & Wilkins uit mn ruige tijd in de band  doen t nog prima surround van de buurman gekregen, Panasonic ook niet echt slecht. (Maar voor de puristen hier bagger natuurlijk)

Heb  uitgangen nu speakers handmatig zo tussen +6 - +8dB gezet
Impendantie weer terug op 8 ohm

Nu weer ff achter n dreumes aan hier, over n uurtje ben ik weer de baas ...

Dan ga k weer lekker luisteren  :yes:

...en blijf maar lekker opdringerig...............

edit:
lees hier op t forum weer n verhaal over impendantie:
[link]https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,15489.0.html[/link]

wordt t nou 4 of 8 ohm(standaard instelling)?
edit2:
Bij 2 ohm al behoorlijk wat belasting lees ik, dus toch maar even verder op 8

Bij 24V speaker spanning gaat dat wel van 3 naar 6 A dacht k zo