LG SK1 aansluiten op de Marantz NR1509

Gestart door edje1205, februari 08, 2019, 16:54:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten110

Citaat van: edje1205 op februari 13, 2019, 14:29:20
Appendix


Zo ook gelukt; slechte kabel  :no:

Maarten:
De soundbar heeft een vermogen van 40W , dat is toch niet teveel ?


Dus toch nog maar even vragen:

...en anders is t klaar zo.....

Mijn dank is groot !

Hey Ed,

het is niet makkelijk uit te leggen maar je maakt een kleine denkfout namelijk.

Het vermogen van de soundbar heeft niks te maken met het vermogen van de Marantz en ook niet met de instelling qua impedantie op de Marantz.

Het vermogen van de Marantz en de keuze voor een impedantie is alleen van belang als je de Marantz aansluit op een setje conventionele luidsprekers, dus passief.
Dat doe je door luidsprekerkabels tussen de luidsprekerterminals op de achterzijde van de NR1509 te trekken naar een setje passieve luidsprekers.
In jouw geval dus het surroundsetje, je marantz moet je instellen op de impedantie van dat setje. Dat heeft helemaal niks te maken met de Soundbar, dat hele verhaal over impedantie en vermogen tussen de marantz en de soundbar moet je gewoon vergeten.

In jouw geval gaat er alleen maar vanuit de Marantz een signaalkabeltje naar de soundbar.
Dat doet de Marantz met zijn electronica aan boord en niet met het versterkergedeelte.

Zie het maar alsof je een tuner of CD-speler met de "cinch/tulp/RCA-naar 3.5mmJack" kabel aansluit.
Ik durf te wedden dat als je dat doet dat er ook volume-verschil tussen de TV en de bron die je met dat 3.5mm jack kabeltje aansluit.

De soundbar zet dit signaal om en zorgt dat me de ingebouwde versterker de luidsprekers, die in de behuizing van de soudnbar zitten, geluid maken.

Ik durf te wedden dat het verschil in volume de schuld is van het vergelijk tussen het optische signaal vanuit de TV en het analoge signaal vanuit de Marantz.
Dat analoge signaal is gewoon (te) zwak, de versterker kan daar maar lastig een "luid klinkend" volume van maken is mijn veronderstelling.








Marvin


edje1205

#47
Ben ik weer (enigszins OT maar toch....)

Intussen wat spul van zolder gehaald
Technics Minidisk player MDS-JE520 aangesloten op AUX (front) en analoog 3 (HDMI hiervan met KODI rasp pi)
Technics RS-TR575 - dual cassette deck TR575M2 (nog te doen)
Hartstikke oud maar zeer tevreden over

Beide hebben optisch in/out voor opname
ook wil ik dus die soundbar SG LK1 er aan hangen (vanwege die redelijk zachte output)

Dan kom ik uit op de Marantz PM5005. (ook een beetje betaalbaar  violent1)

Deze wil ik dan combineren met de huidige NR1509. (hoewel phono ingang en wifi al op de NR1509)
Zit ik dan in de goede richting ? En hoe te combineren met de NR1509 ?

Dank maar weer !

gr
ed

Maarten110

#48
Citaat van: edje1205 op februari 21, 2019, 12:02:43
Ben ik weer (enigszins OT maar toch....)


Poe, dat is een lastige vraag.

Ik zou een A3tje uit de printer van de baas jatten vragen en teken daar de ingangen en uitgangen van de PM5005 op (of print een plaatje van de achterzijde, staat wel op de Marantz website).

Leg het A3tje op de grond met al je apparatuur eromheen en steek dan gewoon kabels in de apparatuur en trek ze naar de ingangen/uitgangen van de papieren 5005.

Dan zie je vanzelf wel waar de schoen gaat wringen.

edje1205

Citaat van: Maarten110 op februari 22, 2019, 08:19:27
Poe, dat is een lastige vraag.

Ik zou een A3tje uit de printer van de baas jatten vragen en teken daar de ingangen en uitgangen van de PM5005 op (of print een plaatje van de achterzijde, staat wel op de Marantz website).

Uhm Maarten A3 ? Mn ogen zijn best goed hoor ! en mijn baas? pensionado ! of het zou de vrouw moeten zijn  byebye

CiteerLeg het A3tje op de grond met al je apparatuur eromheen en steek dan gewoon kabels in de apparatuur en trek ze naar de ingangen/uitgangen van de papieren 5005.

Dan zie je vanzelf wel waar de schoen gaat wringen.

Bijgaand n wat groter plaatje hoef niet op de grond :-)


OnTop:
Waar het om gaat:

Diverse apparaten aansluiten is het probleem niet.

Wat ik wil is betreffende apparaten (recorders en LG SK1) op ingangen aansluiten en laten weergeven
op de 5.1 uitgangen van NR1509.


Ik zie het al, het wordt de technics aansluiten op zowel analoog  3  (al verbonden) en 2,
alswel elkaar via optical met elkaar voor opnemen.  Maar dan gaat t over een ander merk  :no:


Maar evengoed bedankt Maarten !

svp dit onderwerp  over en sluiten maar mod.





edje1205



Via Marantz kreeg ik het advies er een kleine voorversterker bij te plaatsen.
Deze werd t : LEPY LP-V3S-BLACK LP-V3S Digitalverstärker 25Wx2,

Werkt als een trein !  notworthy

Dank !