LG SK1 aansluiten op de Marantz NR1509

Gestart door edje1205, februari 08, 2019, 16:54:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

edje1205

Goedendag !

Nieuw hier ! Ed is de naam en na de NR1402 (prima) leek me de NR1509 receiver met bluetooth en internet wel wat.

Ik heb een LG SK1 soundbar (met eigen voeding)  aangesloten met 3.5" jacket op  de cinch uitgang L/R 'front' boven de subwoofer uitgangen van de Marantz (zie bijlage 1 en 2)

Specs:
LG SK1. Audio-uitgangskanalen: 2.1 kanalen, Gemiddeld vermogen: 40 W, Ingebouwde audio decoders: Dolby Digital. Soundbar speaker RMS vermogen: 40 W, Signaal/ruis-verhouding: 82 dB, Tweeterimpendantie: 4 Ohm. Connectiviteitstechnologie: Bedraad en draadloos. Typisch stroomverbruik: 13 W.

Sluit ik de LG SK1 aan op de koptelefoon uitgang: prima ! maar dan geen geluid uit de andere speakers natuurlijk.
Ik heb al een König subwoofer op de sw uitgang en dat gaat prima ! Ik heb de Marantz op 4 ohm gezet.

Maar er komt geen geluid uit op de manier................

Is het  zo wel goed aangesloten ? Of moet ik nog wat instellen in de toewijzing ?
Waarom staat er 'front' boven de uitgang / Moet ik iets toewijzen ?

Graag expertise van uw forum

Vast bedankt

gr ed

Marvin

Moet het nog een keertje lezen, er zal morgen vast wel een oplossing komen.

Welkom.

edje1205


Bedankt voor je reactie vast !
Zag hem nu  pas (notificatie wel aangezet  :-o) hoor het graag nog !

Kernvraag is eigenlijk: waar is  die 'front' uitgang boven de sw's  anders voor ?

gr
ed

edje1205



Of gewoon op de 2e sw uigang en met een Y splitter naar de 3.5" jacket ingang van de LG SK1 ?
Kan dat ?  frusty

Maus

Je moet geen 3.5mm jack in de cinch aansluiting duwen, dat werkt niet en je beschadigd je aansluiting daarmee. Gewoon een rood wit cinch kabel ertussen.

Marvin

Ik vraag me in dit hele verhaal af of die soundbar wel geschikt is om zo aan te sluiten.
Wat betere foto's van de achterkantjes doet wonderen, dan is er vast wel iets te toveren. 

Maarten110

Citaat van: marvin op februari 11, 2019, 00:38:35
Ik vraag me in dit hele verhaal af of die soundbar wel geschikt is om zo aan te sluiten.
Wat betere foto's van de achterkantjes doet wonderen, dan is er vast wel iets te toveren.

+1

ik snap ook niet wat het "plaatje" van de 2x RCA naar de poweramp (dus fototje 2) te maken heeft met de hele soundbar-configuratie.


hier de handleiding: http://gscs-b2c.lge.com/downloadFile?fileId=xaKu5pRQkogZ1xRzgyQ

Je sluit de TV aan op de soundbar met een optische kabel. Een andere methode is een portable device zoals een smartphone (maar ook een TV blijkt uit het plaatje op pagina 16) met een 3.5mm jack aan te sluiten.

Ik denk dat de marantz hier geen signaal opzet en dat je in instellingen moet zoeken of simpeler aansluiten, dus de TV direct op de soundbar.

Wil je de soundbar ook gebruiken als speaker op de marantz als je geen TV kijkt maar bijvoorbeeld muziek streamt, of radio luister? Dan zul je moeten proberen om de marantz met een optische kabel aan te sluiten.
De TV moet dan worden aangesloten op de marantz, de marantz op de soundbar.

En dan moet het volgens mij goed komen  :yes:


edje1205

Marvin en Maus bedankt voor jullie reactie !

CiteerJe moet geen 3.5mm jack in de cinch aansluiting duwen, dat werkt niet en je beschadigd je aansluiting daarmee. Gewoon een rood wit cinch kabel ertussen.

Sorry voor de verwarring maar dat heb ik ook zeker niet gedaan De 3.5" jack is de aansluiting op de LG SK1

CiteerWil je de soundbar ook gebruiken als speaker op de marantz als je geen TV kijkt maar bijvoorbeeld muziek streamt, of radio luister? Dan zul je moeten proberen om de marantz met een optische kabel aan te sluiten.

Ja dat is de huidige aansluiting: TV optical out naar Marantz  optical  in ('TV out' ingesteld op optical)

CiteerDe TV moet dan worden aangesloten op de marantz,


Klopt ! Heb ik ook gedaan. Er komt dus 5.1 geluid uit alle aangeloten apparaten: TV, radio, 2x Raspberry Pi Kodi, Video Recorders etc. Werkt allemaal



Citeer
de marantz op de soundbar.

Juist daar gaat het om !
met L/R cinch op 'front' boven de SW aansluitingen van de marantz (zie plaatje 1) waarbij power amplifier de LG SK1 is met eigen voeding net als mijn Subwoofer 1 maar dat werkt niet
Nu met Y splitter (cinch) op SW uitgang 2 met cinch/3.5"  kabel (zie plaatje 2 en 3) naar de LG SK1. Ook geen geluid.

Hopelijk wat verduidelijkt zo. Achterkant Marantz kan ik niet bij zonder de installatie weer af te moeten breken.

Maar als t moet .......... :wink:

gr
ed

Maus

Je marantz heeft de volumeknop misschien nog voor de pre out zitten, heb je hem weleens goed hard gezet en de soundbar dan ook heel hard?

edje1205

CiteerJe marantz heeft de volumeknop misschien nog voor de pre out zitten

eh waar kan dat zijn ? softwarematig of .......? heb  wel alle instellingen doorlopen...

Citeerheb je hem weleens goed hard gezet en de soundbar dan ook heel hard

ok even maar tot morgen wachten dan  clown1 Status Quo of zo........... pompom

Voor de duidelijkheid met deze Y splitter (zie bijlage)  van de SW2 uitgang naar de soundbar.


Ok bedankt voor de aandacht weer ! Hoort nog !

gr
ed

Marvin

Oké.
Ik denk dat ik je snap, ik denk ook dat het kan. Mocht ik het inderdaad snappen, uiteraard. 
Met die vorige Marantz deed hij het dus ook gewoon?

Maarten110

Citaat van: edje1205 op februari 11, 2019, 15:41:53

Juist daar gaat het om !
met L/R cinch op 'front' boven de SW aansluitingen van de marantz (zie plaatje 1) waarbij power amplifier de LG SK1 is met eigen voeding net als mijn Subwoofer 1 maar dat werkt niet
Nu met Y splitter (cinch) op SW uitgang 2 met cinch/3.5"  kabel (zie plaatje 2 en 3) naar de LG SK1. Ook geen geluid.

Hopelijk wat verduidelijkt zo. Achterkant Marantz kan ik niet bij zonder de installatie weer af te moeten breken.

Maar als t moet .......... :wink:

gr
ed

Hey ed,


begrijp ik het nu goed dat je in de huidige setup dus zowel de TV als de Marantz hebt aangesloten op de soundbar?

Dan denk ik dat daar het euvel zit.

Je TV moet je optisch op de marantz aansluiten, de Marantz sluit je daarna optisch aan op de soundbar.

Kun je eens kijken of dat dan wel werkt?


Een ander vermoeden dat ik heb is dat je Y-splitter kabeltje stuk kan zijn.




Maarten110

Citaat van: edje1205 op februari 11, 2019, 22:23:08
Voor de duidelijkheid met deze Y splitter (zie bijlage)  van de SW2 uitgang naar de soundbar.

wacht even hoor, wat is dit nu weer voor een splitter?

je laat twee verschillende splitters zien nu, deze die je nu als laatste laat zien, daar snap ik niet van hoe je die gebruikt, kijk maar eens naar de handleiding hoe je een SW moet aansluiten, gewoon met een enkele kabel.
http://manuals.marantz.com/NR1509/NA/EN/DRDZSYrhoargxb.php#DRDZMLgnwwvgdt

Ik krijg het hele idee dat je de 2.1 soundbar in de war gooit door een fullrange 2.0 signaal erop te zetten en ook nog eens het subwoofergedeelte met weer een ander signaal.

Als ik jouw was gooide ik de hele boel uit de kast, alles los trekken en allereerst maar eens de TV optisch op de marantz zetten en dan de Marantz optisch op de Soundbar.

edje1205

Goedemorgen Maarten

De soundbar heeft alleen 3.5"en optische ingang geen cinch

Citeerwacht even hoor, wat is dit nu weer voor een splitter?

Y splitter omdat de soundbar een 3.5" aansluiting heeft. Dus 1 splitter in de SW overgaand in de 2 aderig en bij de soundbar in 3,5". Tja t is niet anders
Trouwens met een 3.5" in m'n Samsung S8 naar de soundbar 3.5" doet het prima.


CiteerAls ik jouw was gooide ik de hele boel uit de kast, alles los trekken en allereerst maar eens de TV optisch op de marantz zetten
klopt dat heb ik; de TV uitgang optisch naar Marantz optisch 'Tv out' (zie afb 1)
Ik had eerst de soundbar op de uitgang 'front' boven de SW uitgangen maar daar komt 'ook' geen geluid uit.
BTW wat is dat voor uitgang dan: 'front'. Volgens de handleiding kan er gewoon een power emplifier op (afb 3)

Citeeren dan de Marantz optisch op de Soundbar.

Ik zie nergens een optisch out op de Marantz  (afb 2)



bedankt zover

Maarten110

#14
Citaat van: edje1205 op februari 12, 2019, 10:08:45
Goedemorgen Maarten

De soundbar heeft alleen 3.5"en optische ingang geen cinch

Y splitter omdat de soundbar een 3.5" aansluiting heeft. Dus 1 splitter in de SW overgaand in de 2 aderig en bij de soundbar in 3,5". Tja t is niet anders
Trouwens met een 3.5" in m'n Samsung S8 naar de soundbar 3.5" doet het prima.

klopt dat heb ik; de TV uitgang optisch naar Marantz optisch 'Tv out' (zie afb 1)
Ik had eerst de soundbar op de uitgang 'front' boven de SW uitgangen maar daar komt 'ook' geen geluid uit.
BTW wat is dat voor uitgang dan: 'front'. Volgens de handleiding kan er gewoon een power emplifier op (afb 3)

Ik zie nergens een optisch out op de Marantz  (afb 2)



bedankt zover

ah jeetje, het wordt er niet makkelijker op zo, sorrie dat ik er vanuit ging dat er optisch out aanwezig was.

Als ik naar die Ysplitter voor je losse subwoofer kijk dan komt dat niet overeen met hoe dat volgens de marantz handleiding moet.

Een subwoofer wordt niet aangesloten met een Y-splitter maar met 1 losse kabel.
Ik heb een plaatje van de handleiding bijgesloten.


De marantz moet wel met een spiltter op de 3.5mm worden aangesloten, maar zoals ik al zei, hoe betrouwbaar is die? Heb je die in een eerdere setup al gebruikt?
En wat ik ook vreemd vind is dat er in de LG handleiding staat dat de 3.5mm voor portables geschikt is.
Die hebben vaak een heel zwak uitgangsignaal terwijl andere apparaten (dus fullsize stereo en HT) apparatuur een hoger signaal hebben.


Het spijt me als ik je hiermee verwar, ik probeer te helpen zo vanaf de zijlijn, maar dat is best lastig, ik bedoel het goed  :yes: