Denon PMA-1600NE

Gestart door Wintertje, februari 08, 2019, 15:14:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wintertje



Vandaag de Denon opgehaald. Wat een apparaat!
Alsof het spreekwoordelijke gordijn wordt weggetrokken. Veel controle/laag/vermogen.
Mooi.

Marvin


HAL9000

Ziet er inderdaad heel mooi uit!, van binnen ook trouwens. Ben blij dat die goed klinkt!  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

xander32


Cornelis1921

#4
Citaat van: Wintertje op februari 08, 2019, 15:14:07


Vandaag de Denon opgehaald. Wat een apparaat!
Alsof het spreekwoordelijke gordijn wordt weggetrokken. Veel controle/laag/vermogen.
Mooi.
Ondanks mijn lange Marantz-ownership-historie ben ik eveneens ook altijd een Denon-fan geweest, en zeker ook van de Denonhuisstijl; mijn eerst twee spinners waren eveneens van Denon; fijne spelers, fijn en mooi geluid,, misschien zelfs prettiger n het gehoor dan die van Marantz van de laatste jaren,  want wat meer naar zijdezacht neigend en toch gedetailleerd en punchy genoeg zijnde. @Wintertje, ook mijn maatje en ik zijn om, wij zijn van die bloed commerciële fietsverkopers van Van Polanen over gegaan naar de beminnelijk vriendelijke  en servicegerichte mensen van Morsfietsen over gestapt. Vorig week een reparatie laten doen aldaar. Ze vroeger er helemaal niets, waar Van Polanen steevast kosten voor berekend zou hebben. We hebben ze een nette fooi voor in de personeelspot gegeven. Toppie dus, en uiterst tevreden, zelfs mijn wat dat betreft conservatieve maatje laat daar binnenkort ook een reparatie verrichten, terwijl hij daarvoor altijd volhield trouw te blijven aan Van Polanen, doch ik had na ettelijke professionele blunders van deze heren genoeg van hen gekregen en ze zijn nog te duur ook voor de minima, het lijkt wel of alleen de beter gesitueerden bij hen welkom zijn, een houding die ik bij meer detaillisten heb moeten proeven de laatste jaren, ook hierin is de toenemende maatschappelijke polarisatie voelbaar, iets wat alleen zorgelijk en onaangenaam is, en uiteindelijk catastrofaal voor de maatschappelijke en sociale cohesie, zie maar wat er tegenwoordig in de Verenigde Staten gebeurt, alwaar, ideologisch gezien, iedereen tegenover iedereen staat, zelfs dwars door families, gezinnen en zelfs partnerrelaties heen. :cry: P.S. Bij Morsfietsen zijn het inderdaad puike en betrouwbare fietsenmakers, iets wat jijj ooit al tegen mij vertelde, iets wat mij uiteindelijk over de streep getrokken heeft. Dank daarvoor. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Frits Denon

Fijne amp. Ga je een hoop luisterplezier van krijgen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Wintertje

Citaat van: Cornelis1921 op februari 08, 2019, 18:57:20
Ondanks mijn lange Marantz-ownership-historie ben ik eveneens ook altijd een Denon-fan geweest, en zeker ook van de Denonhuisstijl; mijn eerst twee spinners waren eveneens van Denon; fijne spelers, fijn en mooi geluid,, misschien zelfs prettiger n het gehoor dan die van Marantz van de laatste jaren,  want wat meer naar zijdezacht neigend en toch gedetailleerd en punchy genoeg zijnde. @Wintertje, ook mijn maatje en ik zijn om, wij zijn van die bloed commerciële fietsverkopers van Van Polanen over gegaan naar de beminnelijk vriendelijke  en servicegerichte mensen van Morsfietsen over gestapt. Vorig week een reparatie laten doen aldaar. Ze vroeger er helemaal niets, waar Van Polanen steevast kosten voor berekend zou hebben. We hebben ze een nette fooi voor in de personeelspot gegeven. Toppie dus, en uiterst tevreden, zelfs mijn wat dat betreft conservatieve maatje laat daar binnenkort ook een reparatie verrichten, terwijl hij daarvoor altijd volhield trouw te blijven aan Van Polanen, doch ik had na ettelijke professionele blunders van deze heren genoeg van hen gekregen en ze zijn nog te duur ook voor de minima, het lijkt wel of alleen de beter gesitueerden bij hen welkom zijn, een houding die ik bij meer detaillisten heb moeten proeven de laatste jaren, ook hierin is de toenemende maatschappelijke polarisatie voelbaar, iets wat alleen zorgelijk en onaangenaam is, en uiteindelijk catastrofaal voor de maatschappelijke en sociale cohesie, zie maar wat er tegenwoordig in de Verenigde Staten gebeurt, alwaar, ideologisch gezien, iedereen tegenover iedereen staat, zelfs dwars door families, gezinnen en zelfs partnerrelaties heen. :cry: P.S. Bij Morsfietsen zijn het inderdaad puike en betrouwbare fietsenmakers, iets wat jijj ooit al tegen mij vertelde, iets wat mij uiteindelijk over de streep getrokken heeft. Dank daarvoor. notworthy
Leuk te lezen en bij jou om de hoek. Robert doet mijn racefiets als het mij boven mijn pet gaat. Mooi ook om te zien hoe die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt daar het naar hun zin hebben en soms elders aan de slag kunnen. Beetje off topic :angel:

Wintertje

Deze amp 'klinkt' anders dan mijn Teac H-500. Veel meer power en daardoor meer controle. Strakker laag en meer detail. Ik hoor meer dan met de Teac....Momenteel speel ik met ScanSpeak ScaMo 15 monitor speakers. Ben benieuwd hoe mijn Kef Calinda het op deze amp doen.
Nu nog op zoek naar een zilveren cd speler.

In de PMA-1600 zit een DAC. Vanaf welke kwaliteit cd speler loont het om de DAC van de amp te gebruiken?

Frits Denon

Als je niet nieuw zoekt zou je voor een bijpassende CD speler naar de zilverkleurige DCD1500ae kunnen kijken op bv MP. Is een goede SACD speler.

Ik gebruik in de set beneden een DBT 3313-UD voor CD en DVD. Voor de combi een goede speler. Heeft ook een front USB aansluiting.

Jouw geluid ervaring kan ik onderschrijven, had ik destijds ook met mijn PMA1500ae, de voorloper van de 1600.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

TurboMarco

Citaat van: Wintertje op februari 09, 2019, 09:48:06


In de PMA-1600 zit een DAC. Vanaf welke kwaliteit cd speler loont het om de DAC van de amp te gebruiken?
Iedere cd speler met een digitale uitgang kan je daar voor gebruiken ,de kwaliteit van het loopwerk is wat er dan toe doet .
Wil je kwaliteit dan zou je naar een speler met een CDM4 loopwerk kunnen kijken ,bijvoorbeeld een Marantz CD10 ,maar helaas voor jou niet in de kleur zilver .
In vrijwel alle nieuwere cd spelers zit een shabby loopwerk in welke te vergelijken valt met die van een CD-rom drive die je in een pc vind ,echter volstaat deze nog steeds .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Wintertje

Ik draai niet veel cd's. Loopwerk betrouwbaarheid zal wel ok zijn. Koop ik beter een goedkope(re)speler, omdat ik de DAC van de versterker kan gebruiken? Zo'n DCD 1500 zal wel een heel erg goede DAC hebben...

xander32


Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Wintertje

Mooie cd speler :-P
Staat er 1 op MP. Zojuist bod uitgebracht. Zou een mooie combi zijn.

Wintertje

Shit. Past niet in mijn meubel...