Denon PMA-1600NE

Gestart door Wintertje, februari 08, 2019, 15:14:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wintertje

Gisteren een paar Chario Constellation Lynx K gekocht. In mintstaat. 1e Eigenaar had ze boven staan. Nauwelijks gebruikt. Hoogglans zwart zijn ze. Italiaanse bjoetties!

https://www.hifi.nl/recensie/4382/Chario-Constellation-Lynx-K.html

Relaxte speaker met erg mooi mid (stemmen) en hoog. Baspoort zit aan de onderkant dus redelijk makkelijk te plaatsen. Goede opnames klinken echt lekker, minder goede opnames laten de speakers ook minder goed klinken.
Mooi spul. Ben er blij mee.

Cornelis1921

Citaat van: Wintertje op maart 14, 2019, 18:16:43
Gisteren een paar Chario Constellation Lynx K gekocht. In mintstaat. 1e Eigenaar had ze boven staan. Nauwelijks gebruikt. Hoogglans zwart zijn ze. Italiaanse bjoetties!

https://www.hifi.nl/recensie/4382/Chario-Constellation-Lynx-K.html

Relaxte speaker met erg mooi mid (stemmen) en hoog. Baspoort zit aan de onderkant dus redelijk makkelijk te plaatsen. Goede opnames klinken echt lekker, minder goede opnames laten de speakers ook minder goed klinken.
Mooi spul. Ben er blij mee.
Mooie monitor, Wintertje, met prachtige specs èn bovendien betaalbaar. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Gefeliciteerd met je aanwinsten. Mooi merk, mooie luidsprekers.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Wintertje

Mijn Kef Calinda's waren iets te veel in onze kleine woonkamer. Deze doen het goed en zien er ook erg goed uit!

MarantzPhilipsFan

Holu Moly!

Deze versterker heb ik nu ook een paar maandjes. Spelend op een paar Focal zuilen. En echt: ik ben overdonderd: warm, heel krachtig vol controle en toch zacht. Echt meer dan geweldig. Mijn eerste denon ooit, na vooral Marantz en Philips en periode NAD versterkers. Altijd op KEF (192-2023). Maar deze combi is de mooiste die ik ooit heb gehad.

Een ding vind ik niet fijn: een digtale bron selector draaiknop en auto-off functie. Bij de erste moet ik dus altij maar draaien en afwachten of  ik de goede kant op draai, dus heb ik liever een ouderwetse duidelijke knop.

Daardoor heb ik de volgende vraag: is deze DENON beschrijving van het geluid gewoon Typisch DENON. Met andere woorden: ook alsik een wat oudere DENON zou gaan kopen, om van de digitale knoppen af te zijn (bv PMA2000ivr, 2000au?) kan ik dan een zelfde soort geluid verwachten? Kan iemand op dit geweldige fijne Marantz forum hier vanuit eigen ervaring iets over zeggen?

Mvg!
-------------------------------------
Heeft nu:
DENON PMA 1600NE
Marantz ST40 Tuner
ROTEL CD02
Focal Cobalt

(Eigenaar geweest van FA-950, PM80SE met KEF Speakers)

Frits Denon

Ik heb de PMA 1500ae gehad de voorloper van de 1600. Een fijne stabiele versterker. Ik ben toen naar de PMA 2000ae gegaan. Is echt een stap omhoog. Deze versterker kan alles aansturen.Gebouwd als een tank met zijn 24 kg gewicht.

Ik heb de opvolger, PMA 2010ae nog steeds in mijn TV set staan en heb er elke dag plezier van bij films en muziek.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: MarantzPhilipsFan op maart 10, 2024, 22:20:41Holu Moly!

Deze versterker heb ik nu ook een paar maandjes. Spelend op een paar Focal zuilen. En echt: ik ben overdonderd: warm, heel krachtig vol controle en toch zacht. Echt meer dan geweldig. Mijn eerste denon ooit, na vooral Marantz en Philips en periode NAD versterkers. Altijd op KEF (192-2023). Maar deze combi is de mooiste die ik ooit heb gehad.

Een ding vind ik niet fijn: een digtale bron selector draaiknop en auto-off functie. Bij de erste moet ik dus altij maar draaien en afwachten of  ik de goede kant op draai, dus heb ik liever een ouderwetse duidelijke knop.

Daardoor heb ik de volgende vraag: is deze DENON beschrijving van het geluid gewoon Typisch DENON. Met andere woorden: ook alsik een wat oudere DENON zou gaan kopen, om van de digitale knoppen af te zijn (bv PMA2000ivr, 2000au?) kan ik dan een zelfde soort geluid verwachten? Kan iemand op dit geweldige fijne Marantz forum hier vanuit eigen ervaring iets over zeggen?

Mvg!

Ik heb veel merken gehad en nog nooit enig verschil gehoord of hij was stuk of oud en moest een revisie hebben
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frits Denon

Niks meer gehoord van MarantzPhilipsFan. :roll: 
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

JohnWx

Citaat van: Frits Denon op maart 12, 2024, 16:32:43Niks meer gehoord van MarantzPhilipsFan. :roll: 


Nieuwe naam waarschijnlijk ene Frits Denon  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Frits Denon

Citaat van: JohnWx op maart 12, 2024, 16:37:40Nieuwe naam waarschijnlijk ene Frits Denon  :-D

Is meer Accuphase geworden. :-D
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4