Do it yourself topic

Gestart door PM95, oktober 06, 2005, 19:18:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Brand maar los :D

Mijn main speakers zijn in ieder geval diy?rs,al heb ik ze zelf niet gemaakt,dat geldt ook voor de Fostex'jes in de BD Voight systeem :D  8)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Fireman

Citaat van: PM95Brand maar los :D

Mijn main speakers zijn in ieder geval diy?rs,al heb ik ze zelf niet gemaakt,dat geldt ook voor de Fostex'jes in de BD Voight systeem :D  8)

Is dat in die Nuance kasten van mij nog ? of zijn die al heel ver weg?

TurboMarco

De Nuance kasten zijn niet zo heel ver weg,die zijn naar een maat van mij gegaan en hij heeft er Visaton units in gezet.

Ik heb zelf de Seas EX4 8)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Fireman

BTW, hier staan twee creaties die ik het laatste halfjaar gemaakt heb, eVe II en de A4 van Scan Speak.

http://www.rob-z.tk/

Maurice

Citaat van: FiremanBTW, hier staan twee creaties die ik het laatste halfjaar gemaakt heb, eVe II en de A4 van Scan Speak.

http://www.rob-z.tk/

Hee robbert, heb je nu ook zelf een domein?

Die sites van jou die ken ik ;) maar zijn zeker de moeite waard.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Fireman

Citaat van: Maurice
Citaat van: FiremanBTW, hier staan twee creaties die ik het laatste halfjaar gemaakt heb, eVe II en de A4 van Scan Speak.

http://www.rob-z.tk/

Hee robbert, heb je nu ook zelf een domein?

Die sites van jou die ken ik ;) maar zijn zeker de moeite waard.


.TK

Maurice

Vandaag met mijn sub bij een ZBA forum lid geweest, namelijk Keyser. Hij wilt een soortegelijk project starten als ik, en wilde graag de 23W4557 eens beluisteren.

Volgens mij is hij wel onder de indruk  :twisted:
Hij had als referentie een Backes&Muller maar hij had nog nooit zoiets straks gehoord als mijjn sub (in een slappe testkast).  :lol:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Nicolas

ik diy vooral aan mijn draaitafel:

Een thorens TD-150 die ik eigenhandig terug in zijn natuurhouten "kleur" heb hersteld, van verstelbare pootjes heb voorzien, van RCA pluggen heb voorzien, een nieuwe mat heb gegeven, een zwaardere antiskate (moest met het oudere armlager), een houten zelfgedraaide puck, een stofarm met diy antiskatesysteem...


De RCA pluggen passen er uiterlijk 100% bij, maar het zijn nogal kleine dingetjes, niet helemaal voor phono-niveau voorzien.  De ruisvloer zou zakken met echte kwaliteitspluggen.  Maar die had ik niet :).
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

Maurice

Citaat van: Nicolasik diy vooral aan mijn draaitafel:

Een thorens TD-150 die ik eigenhandig terug in zijn natuurhouten "kleur" heb hersteld, van verstelbare pootjes heb voorzien, van RCA pluggen heb voorzien, een nieuwe mat heb gegeven, een zwaardere antiskate (moest met het oudere armlager), een houten zelfgedraaide puck, een stofarm met diy antiskatesysteem...


De RCA pluggen passen er uiterlijk 100% bij, maar het zijn nogal kleine dingetjes, niet helemaal voor phono-niveau voorzien.  De ruisvloer zou zakken met echte kwaliteitspluggen.  Maar die had ik niet :).

FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOO's
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Nicolas

Ik heb een foootoooo van toen er nog maar een klein beetje aan gepimpt was, maar dat is een heel ander verhaal dan wat ik nu heb.  Maar goed ik moet eerst die antiskate van de stofarm nog in een mooie vormgeving gieten.  Een inbussleuteltje als gewicht ziet er niet uit :). En de puck moet nog in de meubelolie.
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

D.A.R.R.Y.L.

Heb mijn huidige speakers zelf gebouwd; de Eros MKII.
Zoals je ziet moeten de speakers nog afgewerkt worden.

Heb mijn CD-7 van een tentlabs clock upgrade met power supply voorzien.

Maak al mijn kabels zelf.

Nicolas

Citaat van: NicolasIk heb een foootoooo van toen er nog maar een klein beetje aan gepimpt was, maar dat is een heel ander verhaal dan wat ik nu heb.  Maar goed ik moet eerst die antiskate van de stofarm nog in een mooie vormgeving gieten.  Een inbussleuteltje als gewicht ziet er niet uit :). En de puck moet nog in de meubelolie.

Ondertussen wel een foto! Let op de zelfgemaakte voetjes, puck, de vvan onder verf geredde en gerestaureerde houten rand (die op foto niet overkomt), de custom mat, het zelfgemaakte handvatje op de headshell...

Aan beide antiskate inrichtingen moet nog getweaked worden.











Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer