McIntosh MTI100, dt, bt en versterking 🤔

Gestart door xander32, februari 08, 2019, 08:11:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32



Quote;
De nieuwe draaitafel heeft een versterker aan boord met buizen in de voortrap. Een analoge lijningang, digitale ingangen en bluetooth maken van de MTI100 een compleet systeem.

Een in basis storingsgevoelige (lees het oppakken van storingen) draaitafel met geïntegreerde buizen voor- en digi eindversterker en bt ... Een goed idee?

🤔

renes59

De dwang om steeds weer met iets nieuws te komen is blijkbaar groot. Ik geloof niet dat men hier op zit te wachten. Er zullen best wel welke verkocht worden, ook al omdat men zeggen kan kijk eens wat ik heb gekocht. Aan een beter geluid zullen ze je niet helpen, de draaitafel is nu wel zo langzamerhand ontdekt. Ik hou het bij mijn Thorens. Zolang als je er geen mobiele telefoon op legt zal het met het oppakken van storingen wel meevallen.
Vroeger had je de grammofoon, draaitafel met ingebouwde versterker en luidsprekers erbij, doet me hieraan denken. Zal wel wat duurder zijn.
De versterkers vind ik wel mooi van hun maar dit met van de fancy groene lichtjes erin, nee.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

pameijer

Een werkelijk belachelijk concept! Wie dit bedacht heeft of zijn goedkeuring voor heeft gegeven heeft een rare kronkel in het hoofdje. Maar aan de andere kant, als er genoeg kopers voor zijn....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

211

Bekijk het eens van de andere kant : Iemand is weer lekker creatief bezig geweest...!!

Of het nu beter is of niet, stel dat de industrie niet zou vernieuwen... Dan reden we allemaal nog in een DAF 44.
Natuurlijk zijn er duizenden onzin dingen op de markt gekomen, maar : Who cares..??

Ik zal dit apparaat ook nooit kopen, maar juich de creativiteit en het lef toe...
Zolang je maar geniet....

xander32

#4
... 't is een oud concept in een vernieuwde uitvoering; begin jaren '80 kreeg ik zoiets van mijn pa die zelf wat nieuws had gekocht. Inclusief bijbehorende speakers en in mijn beleving zat er zelfs ook nog een cassettedeck in verwerkt.


joep



Er zullen best een hoop yuppen in New York zijn die vinyl willen draaien maar daar geen 3 of 4 dozen voor in huis willen hebben. 7000 euro geen geld vinden en buizen stoer vinden. Past mooi in de lijn van nieuwe goedkope producten zoals de MA 252. Vinyl is hot, buizen is hot. Geef de klant wat hij wil terwijl de concurrentie ligt te slapen. Zo verdien je geld.


Rob46

Een set mooie luidsprekers eraan en dan eerst maar eens luisteren .......

xander32

#7
... an sich past een alles-in-één-kastje wel in deze tijd. Wie zet er anno 2019 nog een interieur ontsierend rack vol met full size hifi componenten en twee forse zuilspeakers in z'n living  :roll:.

Alleen enkele dino's nog, zoals die hier binnen de veilige omheining van 't forum verpozen 🤭 😄.

211

Citaat van: xander32 op februari 08, 2019, 12:50:14
Alleen enkele dino's nog, zoals die hier binnen de veilige omheining van 't forum verpozen 🤭 😄.

Gelukkig maar...
Zolang je maar geniet....


211

Zolang je maar geniet....

joep

Hoogste tijd dat de overheid gaat ingrijpen.  :x :x :x

211

#12
Citaat van: joep op februari 08, 2019, 13:54:17
Hoogste tijd dat de overheid gaat ingrijpen.  :x :x :x
Graag... Alles wat leeft, werkt, ademt, geniet, anders is of gewoon maar wat doet : Verbieden... ;-)
Zolang je maar geniet....

Rob46

#13
Citaat van: xander32 op februari 08, 2019, 12:50:14
... an sich past een alles-in-één-kastje wel in deze tijd. Wie zet er anno 2019 nog een interieur ontsierend rack vol met full size hifi componenten en twee forse zuilspeakers in z'n living  :roll:.

Alleen enkele dino's nog, zoals die hier binnen de veilige omheining van 't forum verpozen 🤭 😄.

Goede vraag......ik ben er inmiddels wel uit dat je voor een prettig stuk muzikaliteit een dinosaurus set niet altijd nodig hebt........

Cornelis1921

#14
Citaat van: xander32 op februari 08, 2019, 12:50:14
... an sich past een alles-in-één-kastje wel in deze tijd. Wie zet er anno 2019 nog een interieur ontsierend rack vol met full size hifi componenten en twee forse zuilspeakers in z'n living  :roll:.

Alleen enkele dino's nog, zoals die hier binnen de veilige omheining van 't forum verpozen 🤭 😄.
Ik dus (en mijn maatje John eveneens, want beiden no WAF at all ;-) :-D), althans zolang ik mijzelf dat nog kan veroorloven, en dat laatste geldt voor John eveneens, want "No woman, no money (enough)", hoe gek en tegenstrijdig dat ook klinkt, maar er zit weldegelijk een relatie tussen deze twee factoren: No WAF, No HiFi. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *