ARC probleem SR7012

Gestart door RedHenk, februari 08, 2019, 00:27:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RedHenk

Zoals in mijn vorige draadje al aangegeven , de 7008 ingeruild voor de 7012
dit overzetten was niet een hele klus daar de aansluitingen nagenoeg het zelfde zijn.
maar , na het aansluiten van mijn hdmi op mijn ARC in/uitgang , is er geen geluid waar te nemen!
de kabel en TV zijn ongewijzigd en werkte gewoon altijd goed tot de wissel , aansluiting zit stevig , en de instellingen staan naar mijn weten goed ( ARC aan , communicatie via hdmi aan ) , en je ziet wel het volume wijzigen als ik met de ab van tv dit ingeeft , en ook uitschakelen doet de 7012 bij uitschakelen tv, dus zou je zeggen dat er voldoende communicatie is. bij input staat er ook een kruisje bij input tv hdmi en kan je ook niet wijzigen , is dus ook ok.
Wat kan hier aan de hand zijn?
alle andere inputs doen het prima zowel audio als beeld.

pameijer

Als je op de info knop drukt krijg je wel een bepaalde input te zien?
Anders, tsja... Toch even kabels in- en uitpluggen en als last resort de SR7012 een volledige reset geven. Het is óf de instellingen óf helaas een hardwareprobleem. Je kunt altijd de kabel nog even vervangen voor de test.

Heb je de SR7012 nieuw of tweedehands gekocht?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

RedHenk

Het is nieuwe 7012,heb de hdmi kabel al gewisseld, maar hij doet alles wat hij moet doen, alleen geen geluid.

pameijer

Wellicht een instelling in je TV voor de geluidsuitgang! Daar heb ik ook meerdere opties, met de verkeerde blijft het erg stil inderdaad.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

RedHenk

Het is vreemd idd, heb nu een optisch touwtje getrokken, werkt prima, maar ga toch eens zoeken, instellingen tv staan ok zo lijkt het.

Marcel

HDMI output op monitor 1 of all gezet ?
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext