Storing SR4000

Gestart door Ronald Brielle, februari 05, 2019, 14:36:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald Brielle

Goedemiddag
Ik heb sinds kort een vervelende storing , ik zal even de set up uitleggen.
Versterker SR4000 ( vintage)en een NR 1506 staan beide aangesloten op B&W speakers , gescheiden op de speakers met aparte bedrading, geen enkel probleem tot dat.....
Ik heb van de KPN een nieuw modem ontvangen Experiabox v10A als vervanger voor het oude modem.
Nu begint de ellende.....als de SR4000 bijstaat is er continu gekraak over de speakers , heb ik alleen de NR 1506 bijstaan is er geen probleem.
Als test heb ik een SR2000 neergezet en dat is ook geen probleem, het is dus helder dat de SR4000 stoort over de speakers i.c.m het modem , modem staat 3 meter verder , is maximale afstand gezien de bekabeling.
Heeft iemand hier misschien suggesties ?
Alvast bedankt !

CBdicX

Citaat van: Ronald Brielle op februari 05, 2019, 14:36:35
Goedemiddag
Ik heb sinds kort een vervelende storing , ik zal even de set up uitleggen.
Versterker SR4000 ( vintage)en een NR 1506 staan beide aangesloten op B&W speakers , gescheiden op de speakers met aparte bedrading, geen enkel probleem tot dat.....
Ik heb van de KPN een nieuw modem ontvangen Experiabox v10A als vervanger voor het oude modem.
Nu begint de ellende.....als de SR4000 bijstaat is er continu gekraak over de speakers , heb ik alleen de NR 1506 bijstaan is er geen probleem.
Als test heb ik een SR2000 neergezet en dat is ook geen probleem, het is dus helder dat de SR4000 stoort over de speakers i.c.m het modem , modem staat 3 meter verder , is maximale afstand gezien de bekabeling.
Heeft iemand hier misschien suggesties ?
Alvast bedankt !

Als je het modem weg haalt, is de storing dan voorbij ?
Zo ja, dan stoort het modem op de SR4000, maar lijkt mij  zo goed als onmogelijk want ik neem aam dat de 4000 geheel in metaal is uitgevoerd, of te wel de kooi van Faraday.
Je zal het toch moeten zoeken in het modem, dat is het enige wat er veranderd is.

Ronald Brielle

Bedankt voor je reaktie ,
Zodra ik het modem uit zet is de storing weg.
Echter in combinatie met de SR 2000 versterker is er ook geen storing waar te nemen, het is dus echt de combinatie van de SR4000 en het modem.
Kast van de SR2000 en de SR 4000 is nagenoeg gelijk , zijkanten zijn van hout uiteraard.
Blijft een raadsel

i2Paq

Als er binnen geen extra afscherming zit in de SR2000 dan gok ik dat de SR4000 ergens een overgevoelig onderdeel heeft zitten.

Zoek dat maar eens uit...
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

211

"als de SR4000 bijstaat " Wat bedoel je ? heb je 2 versterkers op 1 setje luidsprekers aangesloten ?

Staan ze bij elkaar in de buurt ?, Staan beide op de zelfde stekkerdoos ? Zo ja, probeer eens een andere stekker of groep voor het modem (Even verlengkabeltje pakken).

Zolang je maar geniet....

Ronald Brielle

Ik heb inderdaad 2 versterkers gekoppeld staan aan mijn speakers , de SR 4000 en een NR1506.
Dit is mogelijk op de Bowers and Wilkins speakers doordat ze gescheiden en met aparte bekabeling aangesloten zijn, zolang je ze maar niet beide gelijk aanzet uiteraard.

De SR 2000 heb ik als reserve staan en geplaatst i.p.v. de SR 4000 om te kijken of daar hetzelfde euvel mee was, en
daar is geen storing aanwezig.
Het moet dus het verschil zijn in beide versterkers ( daarom had ik mijn vraag ook  in de vintage afdeling geplaatst )

Ik denk inderdaad dat ik moet gaan kijken of er intern een verschil is tussen beide versterkers wat deze storing veroorzaakt dan wel voorkomt.

Bedankt voor jullie reakties