SR7008 reoareren of nieuwe SR5013/SR6013

Gestart door RedHenk, februari 03, 2019, 15:20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RedHenk

Heren deskundige
ik loop tegen een dilemma aan.
mijn huidige SR7008 geeft na jaren nog steeds het probleem van uitvallen na een harde klap over de speakers.
soms gaat het weken goed , dan weer dagelijks. Het power lampje gaat knipperen en na opnieuw proberen aan te zetten.......klap en uit weer. vaak pas na uren weer opnieuw op te starten.
word hier best moe van. Heb eerder op het forum dit probleem voorgelegd , maar is nooit een oplossing/reden voor gekomen.
nu het mij en mijn vrouw echt begint te vervelen zit ik dus met de vraag , repareren of nieuw.
ga ik met een 5013 er ook nog op vooruit of is deze stap te klein,misschien de 6013? , en reparatie , is daar veel ervaring mee hier ?
andere ideeën zijn uiteraard welkom.

xander32

... geen idee of het de moeite waard is om de 7008 te repareren. Die gaat toch alweer de nodige jaren mee 🤔.
Maar op dit forum zijn een aantal reparateurs actief, die kunnen jou vast een goed advies geven.

pameijer

Persoonlijk zou ik repareren, of in ieder geval een schatting van de kosten opvragen. Ik vermoed dat probleem wel bekend is bij Marantz... Je zult de stap naar SR5013/6013 als een downgrade ervaren, en zeker niet als een upgrade. Dat was iig wel mijn idee toen ik van de SR7005 naar de 6011 ging!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

RedHenk

Ok, downgrade, daar had ik geen rekening mee gehouden, dacht echt dat ik er ook op vooruit zou gaan. Welk type SR zou vergelijkbaar zijn of beter dan mijn huidige?

pameijer

In de SR70XX range blijven. Maar ik zou eerst echt kijken of je huidige receiver gerepareerd kan worden! Tenzij je natuurlijk richting 4K / HDR wilt gaan, dat was voor mij de reden om een nieuwere te nemen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Zou gewoon even langs een dealer rijden en hem via hun laten repareren.
Al zou dat 300/400 zou kosten, daar koop je geen nieuwe voor.

Vind een stap terug altijd zo wat.
Als je een andere telefoon neemt, dan valt die stap omhoog met groter scherm, betere kleuren sneller inlezen van apps en wat nog meer niet heel erg op. Ja het is fijn, je merkt het.
Maar pak je nu je ouwe telefoon en moet je daar een week mee doen......
Ja dan is het gewoon die ouwe langzame telefoon met super irritant klein scherm.
Als je achteruit stapt dan ga je dat merken, ook met je receiver. 

Wel is het zo dat een nieuwe uit de 5 of 6 reeks het met nieuwere software doet en andere, betere(?) ondersteuning heeft voor diverse audio en video formaten.

RedHenk

Misschien dan toch de 7012 aanschaffen, moet vergelijkbaar zijn lees ik.
Bedankt voor jullie reacties.
Henk

pameijer

Citaat van: RedHenk op februari 04, 2019, 19:12:24
Misschien dan toch de 7012 aanschaffen, moet vergelijkbaar zijn lees ik.
Bedankt voor jullie reacties.
Henk
Tsja, als je de centjes hebt..., leef je uit! De SR8012 is ook een héle mooie!  HB :wink:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

blueznl

Ik heb een blauwe maandag een 6011 gehad, en wist niet hoe snel ik die voor een 7011 moest omruilen...

RedHenk

bedankt voor alle raad , het is een 7012 geworden.
heb nog wel een probleempje met mn ARC , maar start even een ander draadje.