Brom probleem met Hi Low converter

Gestart door CBdicX, februari 03, 2019, 00:53:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo maten ;-)

Ik wil graag een center gebruiken met mijn stereo opstelling om 3.0 te krijgen.
De Ruby heeft helaas geen pre-out dus moet ik gebruik maken van een Hi Low converter, dat naar een receiver die van dat Stereo signaal het center kanaal maakt.
Dit gaat allemaal prima, op een vervelende brom na.

Die word duidelijk geproduceerd in de keten na de Ruby tussen de converter en de receiver in.
Als ik op de receiver de converter kabels verwijder is het muis stil.
De Ruby blijft stil, met en zonder converter.
Het is zo'n 50-60 Hz brom en heb ook al een "ground isolator" getest, een Monacor FGA 40HQ, maar zo vreemd als dit misschien klinkt maakt die de brom harder !!
Ook heb ik geprobeerd om van de converter naar een ADC te gaan om zo een ontkoppeling te krijgen, maar ook de optische ingang laat dan de brom horen.

Heb ook 2 converters getest, een van 10 euro en een van 60 euro, maakt niets uit, de brom blijft.
De Ruby harder of zachter zetten maakt voor de brom niets uit, die blijft op een volume.
Ook nog een andere receiver getest, maakt ook niets uit, de brom blijft.
Ook diverse andere (dubbel afgeschermde) RCA kabels getest, maakt niets uit, de brom blijft.
Ook een ander stopcontact maakt niets uit.

Ik wil graag de center blijven gebruiken maar die brom maakt het leven zeer zuur, het is zoiets wat in je kop gaat zitten en er niet meer uit gaat.

Iemand hopelijk nog wat ideeën en/of tips ?  HB

EDIT:
heb wel eens gelezen om van brom af te komen in een RCA aansluit toestand, dat je een XLR kabel moet kopen met dan aan beide kanten een van XLR naar RCA verloop, dit omdat XLR beter beschermd is tegen brom en ruis,......... ???????????

Vinyl_Fuchs

Citaat van: CBdicX op februari 03, 2019, 00:53:35
Hallo maten ;-)

Ik wil graag een center gebruiken met mijn stereo opstelling om 3.0 te krijgen.
De Ruby heeft helaas geen pre-out dus moet ik gebruik maken van een Hi Low converter, dat naar een receiver die van dat Stereo signaal het center kanaal maakt.
Dit gaat allemaal prima, op een vervelende brom na.

Die word duidelijk geproduceerd in de keten na de Ruby tussen de converter en de receiver in.
Als ik op de receiver de converter kabels verwijder is het muis stil.
De Ruby blijft stil, met en zonder converter.
Het is zo'n 50-60 Hz brom en heb ook al een "ground isolator" getest, een Monacor FGA 40HQ, maar zo vreemd als dit misschien klinkt maakt die de brom harder !!
Ook heb ik geprobeerd om van de converter naar een ADC te gaan om zo een ontkoppeling te krijgen, maar ook de optische ingang laat dan de brom horen.

Heb ook 2 converters getest, een van 10 euro en een van 60 euro, maakt niets uit, de brom blijft.
De Ruby harder of zachter zetten maakt voor de brom niets uit, die blijft op een volume.
Ook nog een andere receiver getest, maakt ook niets uit, de brom blijft.
Ook diverse andere (dubbel afgeschermde) RCA kabels getest, maakt niets uit, de brom blijft.
Ook een ander stopcontact maakt niets uit.

Ik wil graag de center blijven gebruiken maar die brom maakt het leven zeer zuur, het is zoiets wat in je kop gaat zitten en er niet meer uit gaat.

Iemand hopelijk nog wat ideeën en/of tips ?  HB
Vervelend. Ik persoonlijk zou een PM 11/ 10 Ruby alleen maar binnen stereo setup gebruiken en voor ht andere apparatuur gebruiken. Ben echter helaas niet electro-technisch onderlegd.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.