Internetradio valt uit

Gestart door Marcel, januari 31, 2019, 21:09:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

Iemand enig idee hoe het komt dat internetradio veelvuldig uitvalt ? Ik moet dan iedere keer de enterknop indrukken, dan gaat het display weer terug naar internetradio en door weer op het station te drukken met enter, speelt de radio weer gewoon weer verder om na 1 uur weer hetzelfde ritueel uit te voeren !
Dit alles op een SR7009
Marantz SR7009 - Marantz UD5005 - Marantz NA6006 - Sony MDJ555ES - LGOLED65C8 - Focal Dome - KEF Q10c - Mission 7AS1 - Audio Pro Surround - Siltech/Monster/v.d.Hul (all wired wbt. ethernet) - ZiggoNext

Marvin

Kan aan meerdere dingen liggen natuurlijk.
Router even herstarten, dan zal het wel even opgelost zijn gok ik zo?
Die interne internet radio's zijn best gevoelig voor verloren bitjes in het netwerk.
Zou zelf in zo'n geval eens dieper in m'n router duiken, wat dieper dan de basis instellingen.
En bedraad is natuurlijk stabieler dan WiFi.

RedHenk

Zelfde probleem hier,stabiel netwerk, maar steeds uitval.
Krijg het niet gevonden.

AkTeVox

#3
Idem hier met beide NA6005, voorzien van een stabiel (bekabeld) netwerk. Op het werk met de laptop idem , na een uurtje of 2 3 vliegt gelijk eender station eruit. Doe mij voorlopig maar stabiele FM ontvangst!

Marvin

Ja dan houdt het op en kan je stellen dat het best brakke meuk is, die internet radio's.

Bert Poelman

Hier helemaal hetzelfde; de ene dag gaat internetradio luisteren uuuuren aaneen goed, andere dag ieder uur "uitval" van zender. NR 1606; aangesloten via LAN. Netwerk van Ziggo, ook router van Ziggo

CBdicX

Het gekke is dat ik exact het zelfde ondervond met de Internet modules die in de receivers gebruikt worden, en ook de duurdere receivers zoals de X8500H, steeds om de x tijd uitval.
Nu met de NA11 totaal geen probleem meer, speelt de hele dag zonder maar 1 misstap, al het andere is het zelfde gebleven.
Heb wel van D&M te horen gekregen toen ik dit melde, dat de module in de NA11 verschilde van de in de andere apparaten gebruikte internet (radio) modules.
Wat er dan anders is wist die persoon ook niet te melden, maar de type nummers van de modules verschillen.