Marantz SR-7005/SR-8012

Gestart door Smeagol, januari 24, 2019, 21:07:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Smeagol

Beste allemaal,

Toch maar aangemeld op dit forum.

Ik heb een Marantz SR-8012 en alle kanalen zijn in gebruik. Dus een mooie 7.2.4.
Nu wil ik eigenlijk de VOG gaan gebruiken en heb daarvoor dan de sub2 out nodig. Die sub gaat dan via out vanaf de andere sub.
Nu heb ik nog een SR-7005 staan met een defect HDMI board. Denk ik tenminste.  :-D
Kan ik nu die 7005 als eindversterker gebruiken om dat VOG kanaal te gebruiken?
Of eventueel de 7005 gebruiken voor alle hoogtekanalen en daardoor de 8012 meer rust te geven?

Ik heb een beetje begrepen dat de 7005 bekend staat om zijn HDMI problemen. Gaat Marantz daar coulant mee om of is dat gewoon jammer, maar betalen. Dan hou ik hem als eindversterker zonder HDMI.

Marvin

Theoretisch kan dat natuurlijk, maar ik neem aan dat je dan aan twee volumeknoppen moet draaien, praktisch niet handig dus.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd, zijn er hier genoeg die ook met auro, vog, en weet ik het wat nog meer, spelen.
Dus er komt wel een oplossing.

Smeagol

Dat van die twee volumeknoppen leek me erg onhandig ja, maar ik kan de remotesensor van de 7005 uitzetten en de volumeknop van die 7005 op een vaste stand zetten en daar voortaan vanaf blijven.

Het is een beetje vreemde oplossing om maar 1 versterkerkanaal te gebruiken van de 7005, maar ik heb hem nu éénmaal. En hij staat er netjes bij.  :-D

Marvin

Ik denk dat je geen je vaste stand gaat vinden die op alle volumes geheel klopt.
Maar je hebt die bak staan, dus probeer het gewoon.