Dimmen.

Gestart door Guome, januari 20, 2019, 11:33:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guome

Hoi. Hoi.
Weet iemand of je die ronde blauwe lamp op de voorkant van mijn Marantz SR7013 ook kan dimmen of uit zetten ??
Alvast bedankt.
Gr v Guome.

xander32

Op mijn PM (en diens afstandbediening) zit een knopje 'display', daarmee kan ik het schermpje maar ook de verlichting aan dan wel uit zetten.

xander32

... ff gezocht; op jouw SR zit achter het klepje een knop 'dimmer', heb je die al uitgeprobeerd?

Guome

Nee geen knopje display op mijn afstandsbediening.
En achter de voor klep kan ik alles dimmen behalve het blauwe licht.
Of zien we iets over het hoofd ??
Gr v Guome.

xander32

Wat bedoel je exact met het "blauwe licht"? Dat ene ledje welke blijft branden? Zo ja, die kan je niet dimmen.

Bij al mijn drie Marantz componenten dim ik altijd alles maximaal, maar er blijft altijd een rood (NA & HD-DAC1) of blauw (PM) ledje branden.

Citaat van: Guome op januari 20, 2019, 13:30:37
Nee geen knopje display op mijn afstandsbediening.
En achter de voor klep kan ik alles dimmen behalve het blauwe licht.
Of zien we iets over het hoofd ??
Gr v Guome.

Guome

Kijk even op deze link.
http://manuals.marantz.com/SR7013/EU/NL/index.php
Dan zie je gelijk het ronde blauwe licht.
Gr v Guome.

xander32

Ik zou verwachten dat die uit zou moeten kunnen. De knop 'dimmer' ingedrukt houden?

Guome

Oke dat ga ik meteen uit proberen als ik thuis ben van mijn werk.
(Nu nog even blue Monday vieren, hahahahah)
Ik laat het je weten.
Gr v Guome.

sonsan

Met alle respect hoor maar je stelt keer op keer vragen die gewoon in de manaul te vinden zijn!
Ook weer deze, op pagina 164 staat hoe je dit moet doen. 3 seconden de dimmerknop indrukken achter het klepje.
(Wel makkelijk als anderen het iedere keer voor je opzoeken hé...)
RTFM!
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

pameijer

Hoi hoi.
stupid
Eerst nu zelf moeite gaan doen voordat je anderen in de handleiding laat duiken. Begint mij in ieder geval wat te irriteren zo....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

sonsan

Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Guome

Even een Ubdate aan jullie.

Niemand verteld graag over zijn gebreken bij het aanmelden op een Forum.
Ik ben bijna 70 jaar en heb mijn hele leven al Dyslectie.
Voor de genen die het niet weten, het is woordblindheid.
Hopen dat jullie het nu een beetje zullen begrijpen, waarom ik deze vragen heb gesteld.
Maar goed, dat neemt niet weg dat ik ontzettend kan genieten van vele andere dingen, waaronder Hifi.
Zouden er hier nog vragen over zijn hoor ik die graag van jullie.
In ieder geval alvast bedankt voor jullie antworden.

Gr v Guome.

sonsan

Nu begrijp ik je vragen....
Stel ze gerust, we proberen je wel te helpen. Bedankt voor de toelichting!
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Marvin

Nee dat vertel je waarschijnlijk niet gelijk, maar het had in deze wellicht wel handig geweest. 
Aangezien de meeste gewoon even door een handeling bladeren om je vraag te beantwoorden. [emoji23][emoji23]
Voel je welkom en vraag maar raak...!!

agr64

Citaat van: Guome op januari 22, 2019, 10:57:08
Even een Ubdate aan jullie.

Niemand verteld graag over zijn gebreken bij het aanmelden op een Forum.
Ik ben bijna 70 jaar en heb mijn hele leven al Dyslectie.
Voor de genen die het niet weten, het is woordblindheid.
Hopen dat jullie het nu een beetje zullen begrijpen, waarom ik deze vragen heb gesteld.
Maar goed, dat neemt niet weg dat ik ontzettend kan genieten van vele andere dingen, waaronder Hifi.
Zouden er hier nog vragen over zijn hoor ik die graag van jullie.
In ieder geval alvast bedankt voor jullie antworden.

Gr v Guome.


... welkom op dit forum en gewoon vragen. Mijn beide jong volwassen hebben hetzelfde 'probleem' en ik weet uit ervaring dat handleidingen idd standaard een groot probleem zijn. Hier thuis verdwijnen de meeste handleidingen dan ook in de papierbak en is YouTube vaak de vervanger...