Marantz SR7013 ??

Gestart door Guome, januari 18, 2019, 13:24:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guome

Hoi Hoi.

Vraagje, kan ik met mijn Marantz SR7013 een CD of gewoon radio afspelen over al mijn (7) boxen I.P.V. gewoon op de 2 voorste stereo boxen ??
Ik krijg het niet gevonden.
(Met mijn vorige Yamaha DSP-Z7 ging dat wel)
Alvast bedankt.

Groetjes van Guome.

sonsan

#1
In het bezit van een mooie 7013 en dan dit niet weten?
Het antwoord is dus, jazeker! Kies de modus PLIIx Music, bij mijn 7007 tenminste.
Bij de 7013 heet dat volgens mij gewoon Dolby Surround. Op pagina 149 staat dat deze instelling van een 2.0 een 7.1, 9.1 en 11.1 kan maken. In datzelfde lijstje staat ook dat je DTS Neural daarvoor kunt gebruiken.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Marvin

Dat heet multichannel stereo en ja dat zit er op.



Hoe je die inschakelt kan je zelf in de gebruiksaanwijzing opzoeken.

sonsan

#3
Ik vind Multchannel Stereo minder mooi dan Dolby Surround. Je krijgt met Multchannel enkel stereo en niet de Surround die je bij Dolby krijgt en Neural. Ik vind dat verschil nogal groot. Het is veel ruimtelijker en een andere beleving.
Uitproberen zou ik dus zeggen..

(zonder negatief te worden, de poster stelt vragen zoals het instellen van hoog/laag en deze vraag terwijl dit allemaal heel duidelijk in de gebruiksaanwijzing staat)
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Marvin

Die ruimtelijkheid is leuk, als je er van houdt.
Maar alle kanalen een volwaardig stereo signaal geven doe je met mutichannel stereo. 

Marvin

En ja, alles staat gewoon in de gebruiksaanwijzing.... [emoji23]

DansaN

Citaat van: marvin op januari 18, 2019, 16:50:24
En ja, alles staat gewoon in de gebruiksaanwijzing.... [emoji23]
Ja, maar dan moet je wel lezen....



Oh wacht.
Dat moet nu ook [emoji16]

Guome

Hoi. Hoi.

Ik wil jullie echt hartelijk bedanken voor de antwoorden.
Ik zelf, kom daar niet uit.
(Hoop dat, als ik nog vragen heb jullie mijn toch nog willen helpen)

Groetjes van Guome.

Marvin

Welja, vraag maar raak.
Ik heb toch nachtdienst,
maar besef wel dat wij sommige antwoorden ook gewoon in de gebruiksaanwijzing voor je moeten opzoeken.