Receiver in een TV-meubel

Gestart door Edwinwindsurf, februari 09, 2019, 19:16:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwinwindsurf

Ik heb een Marantz SR5006 versterker die bi amped 2 B&W 683s2 luidsprekers aanstuurt. Nu staat de receiver op een laag TV-meubel. Het apparaat wordt altijd behoorlijk warm.

Door het veranderen van de kamer os het audiomeubel wat te groot. Wij willen een ander meubel kopen. Het gevolg is dat de receiver dan in een kast komt. Het mooiste is dat de receiver niet achter een deur van de kast komt. Veel kasten hebben maar een kleine uitsparing voor audio. Volgens mij kan de receiver de warmte dan niet goed kwijt.

Naast een receiver moet er ook een PlayStation in kunnen.

Wat is jullie ervaring met zulke kasten? Ik wil geen fan of zo plaatsen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Maus

Als hij aan de bovenkant net zoveel ruimte heeft als zijn eigen hoogte, gaat het meestal wel goed. Zelf heb ik wel een fan (12cm PC fan aan telefoonlader) op de versterker liggen, deze schakelt via de switched out mee als ik de versterker aan zet.

sjoek

Dat ligt helemaal aan de kast die je koopt. Zoals maus zegt als je er boven genoeg ruimte over houdt moet het kunnen. En als het meubel aan de achterkant ook open is voor een groot deel scheelt ook al een heel stuk dan kan de warmte zowel voor als achter uit het meubel verdwijnen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Edwinwindsurf

Bedankt voor jullie reactie. Straks maar eens kijken in de winkel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk