Chromecast audio

Gestart door Bas1957, januari 08, 2019, 22:56:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas1957

Hallo, ik heb een vraag

Ikwileen chtomecast audioaansluiten op mijn Marantz NR1603, met een mini toslink naar toslink kabel, kan dit zomaar of moet ik daninhet menu nog instellingen veranderen om muziek van spotify te streamen.

Met vriendelijke groet

Bas

pameijer

Kan gewoon. Je kunt ook de analoge uitgang van de Chromecast Audio proberen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Duik even in de instellingen van de Google home app, dynamisch geluid aanzetten.
Hoe dan ook aan te raden daar eens naar de instellingen te kijken.

Sander

Citaat van: pameijer op januari 08, 2019, 23:53:20
Kan gewoon. Je kunt ook de analoge uitgang van de Chromecast Audio proberen.

Ik zou sowieso beide aansluitingen proberen.
Al denk ik persoonlijk dat de DAC van de Marantz meer in zijn mars heeft dan de Chromecast.
Hoogstwaarschijnlijk zou spdif dus mijn voorkeur krijgen.

Wel een leuk feitje dat de cc audio ook spdif heeft. Vind ik het in eens toch een heel interesante toevoeging voor mijn systeem.

Groet
Sander



Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Bas1957

Hallo bedankt voor jullie reactie, maar ik zie dat ik nu een typefouten gemaakt heb, ik wil de Chromecast audio aan sluiten op de Marantz NR1602, kan de Chromecast audio hier ook op worden aangesloten met een mini toslink naar toslink

Sander

Citaat van: Bas1957 op januari 09, 2019, 15:47:45
ik wil de Chromecast audio aan sluiten op de Marantz NR1602, kan de Chromecast audio hier ook op worden aangesloten met een mini toslink naar toslink

Ja dat kan!

Zowel de Marantz als de Chomecast audio beschikken over Toslink Spdif, Optisch glasvezel of hoe je het dan ook wil noemen.

http://www.audio-net.com.ar/Marantz%20NR1602%20Rear.jpg
https://store.google.com/product/optical_cable_chromecast_audio

Vriendelijke groeten
Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Bas1957

Hallo Sander

Bedankt voor je reactie, maar als ik de Chromecast aansluit met een mini toslink naar toslink, moet ik dan nog instellingen van de Marantz aanpassen

Marvin

Prop het er in en de eventuele instellingen kom je wel uit.
En anders helpen we je, kopen dat ding en ram hem er in.