ST7001 DAB tuner ook DAB+?

Gestart door Michel1974, december 03, 2018, 11:41:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel1974

Ik heb nog een analoge ST6001 tuner staan waar de analoge FM radio-signaal van Ziggo binnenkomt.
Meestal spaalt bij ons de radio, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een DAB(+) tuner die bij m'n iets oudere setje past.



Nu zag ik het bestaan van de ST7001 met DAB.
(https://www.marantz.nl/nl/products/pages/productdetails.aspx?catid=hifi&subcatid=tuner&productid=st7001)

Maar zal deze ook het (moderne) DAB+ signaal uit de lucht oppikken, eh heb ik hier nog een aparte (DAB+) antenne voor nodig?

Ervaring iemand?
Marantz PM7001 ki
Marantz SA7001 ki
Pro-Ject Expression III
Orofon 2M Blue
Chario Silhouette 200T

Cornelis1921

Helaas, de ST7001 kan geen DAB+ signalen omzetten, ook niet met een DAB+-antenne. Dit onderwerp is al regelmatig voorbij gekomen op dit forum.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Spikes25

Beste Michel1974,

Als je zo tuner met DAB en DAB+ zoekt kijk eens naar de Yamaha T-D500. https://nl.yamaha.com/nl/products/audio_visual/hifi_components/t-d500/index.html En mocht je een nieuwe "STEREO" receiver zoeken met de door jou gevraagde opties, dan zal de Yamaha MusicCast iets voor jou zijn. Toevallig heb naar deze receiver geluisterd, ik was erg onder de indruk.

Voordeel van de Yamaha producten zijn, beide hebben een aparte FM en DAB aansluiting, bij sommige merken moet je de kabels wisselen mocht je zou willen wisselen.
DAB / DAB+ werkt helemaal geweldig in de auto, thuis kan het nog weleens goed tegen vallen, soms is een goede buiten antenne noodzakelijk.
De App van Yamaha, werkt ook gewoon goed zoals het moet werken, dit in tegenstelling tot Marantz. In verschillende winkels zijn de verkopers erg positief te spreken over het MusicCast gebeuren.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Wintertje

Hier ook een tevreden Yamaha Musiccast gebruiker.

hg5812

Hallo.
Als je het bij Marantz wil houden zou ik gaan voor de netwerkspeler NA7004.
Hiermee kun je DAB+, FM (en AM) en internetradio ontvangen. Er zijn aparte antenne ingangen voor DAB+ en FM cq. AM.
Deze speler is niet meer nieuw te koop,maar wordt hier en daar wel tweedehands aangeboden.
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S