Welke speakers

Gestart door koale, januari 08, 2019, 17:59:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frits Denon

Citaat van: koale op januari 12, 2019, 11:43:34
Die zien er wel goed uit zeg.....zeker de moeite waard. Ik heb dus de komende weken de tijd om rustig rond te kijken. Nou nog het nodige geduld, dat is altijd het probleem bij mij, geduld heb ik nooit.  :no:

Sterkte dan maar. :-D
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

jrm

Citaat van: koale op januari 12, 2019, 11:20:48
Ja klopt. Ik zoek een paar speakers voor in de (woon)keuken zodat ik kan genieten van mijn Marantz2238. Ik heb er nu uit 'nood' een B&W centerspeaker op aangesloten zodat ik in elk geval muziek kan luisteren, al is het mono. Ongelofelijk, wat een geweldig FM ontvangst met een stukje koperdraad.......
Ik zie hier veel moois voorbij komen, vooral Klipsch, en de linkjes van xander32 zijn interessant. Ik moet deze maand en de volgende maand even op de centjes letten, er komen weer de nodige afrekeningen binnen van bv water, licht en gas. Verder loopt er hier een boef rond die zijn jaarlijkse inentingen moet hebben en naar de trimmer moet. En ik heb het nodige al uitgegeven afgelopen weken, zo heb ik een voor mezelf natuurlijk de Marantz gekocht maar ook voor mijn zwager heb ik een versterker en luidsprekers gekocht, hij heeft het niet al te breed na een scheiding en ach, het zal misschien door de kerstperiode zijn gekomen maar ik gunde hem gewoon een beetje vrolijkheid voor in zijn nieuw huisje......muziek.  :yes: :yes: :yes:

Ik heb hier ervaring met de Mordaunt Short op Marantz, voor mij is dat qua prijs/kwaliteit de beste oplossing!
Inderdaad is de lijst van Robert een uitstekende richtpunt om te gaan luisteren!

Succes met het sparen en als eerste ga luisteren!

joep


https://vimeo.com/178448180

Ooit, zo'n dik 40 jaar geleden mijn eerste losse luidsprekers gekocht voor mijn Quad 33/303 setje. Helemaal naar Correct in Rotterdam voor een setje DM 4. Helemaal gelukkig. (https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1361434855-b-w-dm4-luidsprekers.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr) Nu zou ik je zulke oude speakers niet aanraden. Maar eigenlijk is toen de grote zwerftocht pas begonnen. Via o.a. Quad elektrostaten, diverse Etude's etc. etc. nu weer terug gekomen bij Bowens & Wilkens. Tijdens die zwerftocht van bijna 45 jaar ook vaak gaan luisteren bij vrienden waarvan er eentje boxen heeft staan van €150.000 per stuk! Maar als ik één ding heb ervaren dan is het wel dat je luidsprekers toch al gauw drie maanden bij jou binnen in je eigen vertrouwde omgeving moet hebben staan wil je er een oordeel over kunnen vormen.

Maar hier gaat het om een budget van €400,- voor in de keuken tussen de ratelende pannen en fluitende fluitketels. Ik ken de persoonlijke woon situatie niet maar bij mij in de keuken staat een Sonos play 5. Dampdicht en er komt best aardige muziek uit. En als ik een grote woonkeuken zou hebben kocht ik er een tweede bij om er een stereo setje van te maken. Dus ik zou zeggen ga voor een tweede hands Sonos play 5. Denk dat je zult opkijken van het geluid en bedieningsgemak.

mountainbiker

#63
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

koale


Marvin

Geen antwoord op je vraag, maar ik kwam toevallig wat leuks tegen voor een nette prijs.

Tannoy Revolution DC4 bookshelf speakers http://link.marktplaats.nl/m1363950536?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Marvin

Maar met de door jouw aangehaalde luidsprekers zou ik voor de Klipsch gaan. Maar dat is puur op gevoel.

Zoldar

Citaat van: koale op januari 14, 2019, 12:45:33
Wat zou jullie voorkeur zijn, in combinatie met de Marantz2238, de Monitor Audio Bronze 2 of de Klipsch RP-500M?
https://www.e-styleaudio.nl/boekenplank-luidspreker-monitor-audio-bronze-2-ros.html
https://www.plattetv.nl/info/klipsch-rp-500m-ebony-per-paar-21812.html

Ik heb met beide Merken zeer veel plezier gehad. Heb zelf een set RP-160M (bijna dezelfde speakers rp-500m)als achterspeakers en ook met monitor audio Radius gespeeld als fronts icm marantz receiver.

Beide speakers geven een mooi open en cleane weergave van hoog tot midden.

Waar de Klipsch wellicht beter combineert met je 38 watt vintage Marantz is de hoge gevoeligheid. Ze hebben heel weinig watts nodig om wat volume te produceren. Verder zullen de klipschen wat dynamischer klinken, het hoog en midden spring er meer uit. Maar de Monotor Audio's zijn ook zeker geen muurbloempjes.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

koale

Citaat van: Zoldar op januari 14, 2019, 13:30:56
Ik heb met beide Merken zeer veel plezier gehad. Heb zelf een set RP-160M (bijna dezelfde speakers rp-500m)als achterspeakers en ook met monitor audio Radius gespeeld als fronts icm marantz receiver.

Beide speakers geven een mooi open en cleane weergave van hoog tot midden.

Waar de Klipsch wellicht beter combineert met je 38 watt vintage Marantz is de hoge gevoeligheid. Ze hebben heel weinig watts nodig om wat volume te produceren. Verder zullen de klipschen wat dynamischer klinken, het hoog en midden spring er meer uit. Maar de Monotor Audio's zijn ook zeker geen muurbloempjes.

Oké, ik zat ook te denken aan de Klipsch RP-150M, geen idee wat het verschil is, behalve dan dat deze net even groter is. Hoe zit het met het laag, is die aanwezig of moet je er nog een subwoofer bij nemen?

Zoldar

500m is de opvolger van de 150M. Er zit nagenoeg geen verschil in qua geluid. Alleen het voetje op de 150m, die je er overigens af kunt schroeven.

Ik weet niet wat je qua bass gewend bent. Geen enkele standmount gaat zo laag als flinke vloerstaanders of subwoofer. Dus weinig bass onder de zeg 50hz. Maar er komt wel een mooie punch uit het laag.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

koale

Prijsverschil tussen de 500 en de 150 is bijna 100 euro in het voordeel van de 150......keuze snel gemaakt? Of zit er nog kwalitatief zoveel verschil tussen?

Zoldar

Kijk eens naar de specs. Volgens mij is het verschil kosmetisch en euris 😂
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

koale

De 150 bleek niet meer op voorraad te zijn en de levertijd onbekend. Dus maar de Klipsch RP-500M besteld met korting.  :yes:

Zoldar

Ook goed. Ben benieuwd naar je bevindingen!
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

koale

#74
Nou, ze zijn binnen. Meteen aangesloten op de Marantz en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben, ten eerste zien ze er heel mooi uit maar bovenal, ze klinken echt te gek, mooi in het hoog en midden en een lekkere 'punch' in het laag. Nu even een dag of wat goed in laten spelen en een beetje stoeien om de juiste afstand tot de muur te zoeken, er zit namelijk een baspoort op de achterkant. Al met al uiterst tevreden.  :yes: :yes: :yes: