Welke speakers

Gestart door koale, januari 08, 2019, 17:59:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renes59

#15
Citaat van: thanatos op januari 08, 2019, 21:53:43
Boem katsjing speakers in het algemeen tot en met de 800 series  :-D
Nooit geweten dat B&W Duits was, laat ik toch denken dat ze Brits zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Idd, hype en B&W hebben m.i. niets met elkander van doen. B&W z'n marketing afdeling heeft schijnbaar de boel gewoon goed op het rit, die hebben hun zaakjes voor elkaar. Daar kunnen andere merken wellicht nog wat van leren  :wink:.

Zelf ben ik voorts geen groot liefhebber van B&W z'n sounding. Ze komen op mij steevast over als een soort van effect-/loudness speakers. Dat heeft met mijn voorkeur/smaak van doen. Alhoewel ik een 805d heel erg fraai vond spelen. En de afwerking van de speakers is steevast top.

renes59

#17
Citaat van: xander32 op januari 09, 2019, 06:20:43
Idd, hype en B&W hebben m.i. niets met elkander van doen. B&W z'n marketing afdeling heeft schijnbaar de boel gewoon goed op het rit, die hebben hun zaakjes voor elkaar. Daar kunnen andere merken wellicht nog wat van leren  :wink:.

Zelf ben ik voorts geen groot liefhebber van B&W z'n sounding. Ze komen op mij steevast over als een soort van effect-/loudness speakers. Dat heeft met mijn voorkeur/smaak van doen. Alhoewel ik een 805d heel erg fraai vond spelen. En de afwerking van de speakers is steevast top.
Kun je zien hoe persoonlijk de audiohobby is. Ooit voor de B&W's gekozen omdat, voor ons, hun geluid verre van effect-/loudness was, het meest complete zonder overheersing van het laag. In het eerst rijtje waar we naar geluisterd hebben stonden, luidsprekers van o.a. de merken: Chario, Kef, Dynaudio en Xanadu. Dat is wel 16 jaar geleden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

thanatos

Citaat van: xander32 op januari 09, 2019, 06:20:43
Zelf ben ik voorts geen groot liefhebber van B&W z'n sounding. Ze komen op mij steevast over als een soort van effect-/loudness speakers. Dat heeft met mijn voorkeur/smaak van doen. Alhoewel ik een 805d heel erg fraai vond spelen. En de afwerking van de speakers is steevast top.

Precies dit bedoelde ik.

En zo is het allemaal super persoonlijk.. gelukkig ook maar  :-D

Zoldar

Heb zelf ook lang gedraaid met B&W, wie niet lijkt het. Maar na de overstap op buizen vielen me wel merken op die wat meer leven in de muziek brachten in het hoog samen met een laag waar meer definitie aan zit.

Ze hebben een goede positie verworven en kunnen een premium prijs vragen voor speakers. Maar bij de obscuurdere merke betaal je ook snel de hoofdprijs. Maar verkopen niet de volumes van een bw.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin

En zo te zien makkelijk te voorzien van een ander kleurtje.

xander32

Als ze zo vaak over de toonbank gaan, zullen ze vast ook een boel goed doen voor veel mensen.

Citaat van: renes59 op januari 09, 2019, 08:11:05
Kun je zien hoe persoonlijk de audiohobby is. Ooit voor de B&W's gekozen omdat, voor ons, hun geluid verre van effect-/loudness was, het meest complete zonder overheersing van het laag. In het eerst rijtje waar we naar geluisterd hebben stonden, luidsprekers van o.a. de merken: Chario, Kef, Dynaudio en Xanadu. Dat is wel 16 jaar geleden.

Maus

Citaat van: renes59 op januari 09, 2019, 00:18:16
Hype?, valt volgens mij wel mee. Hypes worden verkocht bij de mediamarkt daar kun je geen B&W kopen. Dat ze duurder zijn zal wel een reden hebben. B&W met Bose vergelijken dan denk ik "nou, nou" misschien een gebrek aan kennis van zaken.

Neehoor, ik doel echt op de marketing. Als je op een verjaardag aankomt met de term Bose reageren er altijd mensen van zozo!, als je aankomt met B&W zullen er ook een aantal zijn die zeggen zozo!
Kom je met willekeurige andere high end merken aan zeggen ze watte?

Zo lang ik voor de prijs van instap B&W's (moderne) nog steeds Sonus Fabers kan kiezen...

mountainbiker

Citaat van: Maus op januari 09, 2019, 19:40:16
Neehoor, ik doel echt op de marketing. Als je op een verjaardag aankomt met de term Bose reageren er altijd mensen van zozo!, als je aankomt met B&W zullen er ook een aantal zijn die zeggen zozo!
Kom je met willekeurige andere high end merken aan zeggen ze watte?

Zo lang ik voor de prijs van instap B&W's (moderne) nog steeds Sonus Fabers kan kiezen...
Moet je voor de gein op een verjaardag aankomen met de termen Scanspeak,Seas,Vifa. Weten ze helemaal niet meer hoe ze het hebben.
http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=14471
http://loudspeakerfreaks.com/Producten_ab.asp?code=1
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

renes59

Wou dat ik zulke verjaardagen had waar het over audio en muziek gaat. Werk, welke auto, voetbal en welke grond hoort bij wie zijn de onderwerpen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: mountainbiker op januari 09, 2019, 19:45:50
Moet je voor de gein op een verjaardag aankomen met de termen Scanspeak,Seas,Vifa. Weten ze helemaal niet meer hoe ze het hebben.
http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=14471
http://loudspeakerfreaks.com/Producten_ab.asp?code=1
Was er niet ook visaton?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

koale

#27
Citaat van: renes59 op januari 09, 2019, 21:00:19
Wou dat ik zulke verjaardagen had waar het over audio en muziek gaat. Werk, welke auto, voetbal en welke grond hoort bij wie zijn de onderwerpen.

Verjaardagen waar het over muziek gaat wordt je ook niet altijd vrolijk van hoor, Frans Bauer, Jannes.....en dan ook nog naar moeten luisteren, gillend naar huis.

Als ze dan een keer bij ons op een verjaardag zitten krijgen ze het genre van Rammstein, Metallica, AC/DC om de oren, doorgaans een daverend succes, het huis is zo leeg.  :schater: byebye byebye byebye

xander32

... aan de muziek bij jullie zal het iig niet liggen 🤘🏻

Citaat van: koale op januari 09, 2019, 21:23:43
Verjaardagen waar het over muziek gaat wordt je ook niet altijd vrolijk van hoor, Frans Bauer, Jannes.....en dan ook nog naar moeten luisteren, gillend naar huis.

Als ze dan een keer bij ons op een verjaardag zitten krijgen ze het genre van Rammstein, Metallica, AC/DC om de oren, doorgaans een daverend succes, het huis is zo leeg.  :schater: byebye byebye byebye

Vinyl_Fuchs

Citaat van: koale op januari 09, 2019, 21:23:43
Verjaardagen waar het over muziek gaat wordt je ook niet altijd vrolijk van hoor, Frans Bauer, Jannes.....en dan ook nog naar moeten luisteren, gillend naar huis.

Als ze dan een keer bij ons op een verjaardag zitten krijgen ze het genre van Rammstein, Metallica, AC/DC om de oren, doorgaans een daverend succes, het huis is zo leeg.  :schater: byebye byebye byebye
Als ik dat draai, blijf ik steevast met mijn broertje als laatste over. Bepaald geen straf.  HB HB  HB
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.