Welke speakers

Gestart door koale, januari 08, 2019, 17:59:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frits Denon

@carbest, waarom zoek je wat anders? Wat mis je?

@koale, inmiddels wat gevonden?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

carbest

Mooi! Ik lees een hoop andere merken die ook volgens jullie op het zelfde niveau liggen voorbij zien komen. Dank jullie wel!


Citaat van: Frits op januari 12, 2019, 09:24:30
@carbest, waarom zoek je wat anders? Wat mis je?

Mijn huidige luidsprekers zijn gewoon lelijk. Ze zijn ongeveer 35 jaar oud en dat is ze aan te zien. Qua geluid ben ik nog erg tevreden. Ik heb wel het idee dat het vroeger nog wat beter was, maar dat kan ook aan de versterker liggen. Overall kan ik nog erg van mijn set genieten.

Daarom is mijn budget ook niet torenhoog. Mijn bereidheid om echt te investeren is er nog niet. Ik gewoon nog tevreden maar ik weet wel dat er sets tekoop zijn die een beter uiterlijk hebben en net zo mooi of nog mooier klinken. Ik keek voornamelijk naar B&W omdat ik daar goede ervaring mee heb. Maar prijstechnisch minder interssant. Voor die €200,00 koop ik geen mooiere of betere B&W luidsprekers.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Zoldar

Beste advies hier is je horizon wat verbreden en hier en daar je oren de kost te geven. Het gaat om een setje voor je keuken niet een bewijs  van welke speaker de beste is  :gaap:
Er is niets persoonlijkers dan speakerkeuze.

Mischien kun je toelichten hoe je daar luisterd. Eet je daar ook? Of alleen een muziek op de achtergrond terwijl de potten en pannen prutellen?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

pietjepc

Ja, er lopen hier 2 dingen door elkaar  :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Frits Denon

Citaat van: carbest op januari 12, 2019, 09:59:05
Mooi! Ik lees een hoop andere merken die ook volgens jullie op het zelfde niveau liggen voorbij zien komen. Dank jullie wel!


Mijn huidige luidsprekers zijn gewoon lelijk. Ze zijn ongeveer 35 jaar oud en dat is ze aan te zien. Qua geluid ben ik nog erg tevreden. Ik heb wel het idee dat het vroeger nog wat beter was, maar dat kan ook aan de versterker liggen. Overall kan ik nog erg van mijn set genieten.

Daarom is mijn budget ook niet torenhoog. Mijn bereidheid om echt te investeren is er nog niet. Ik gewoon nog tevreden maar ik weet wel dat er sets tekoop zijn die een beter uiterlijk hebben en net zo mooi of nog mooier klinken. Ik keek voornamelijk naar B&W omdat ik daar goede ervaring mee heb. Maar prijstechnisch minder interssant. Voor die €200,00 koop ik geen mooiere of betere B&W luidsprekers.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De klank is dus het probleem niet. Als het uiterlijk lelijk is zou je ze kunnen (laten) overspuiten. Frontjes kunnen ook opnieuw bespannen worden.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

carbest

Citaat van: Frits op januari 12, 2019, 10:18:23
De klank is dus het probleem niet. Als het uiterlijk lelijk is zou je ze kunnen (laten) overspuiten. Frontjes kunnen ook opnieuw bespannen worden.

Ik heb wel naar die optie gekeken maar de frontjes heb ik er niet meer bij. Die konden niet meer gemonteerd worden dus die heb ik weggegooid. Wanneer ik ze ga overspuiten heb ik niet het idee dat ze dan per definitie mooier worden en het laten doen is gewoon te duur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

koale

#53
Citaat van: pietjepc op januari 12, 2019, 10:13:12
Ja, er lopen hier 2 dingen door elkaar  :wink:

Ja klopt. Ik zoek een paar speakers voor in de (woon)keuken zodat ik kan genieten van mijn Marantz2238. Ik heb er nu uit 'nood' een B&W centerspeaker op aangesloten zodat ik in elk geval muziek kan luisteren, al is het mono. Ongelofelijk, wat een geweldig FM ontvangst met een stukje koperdraad.......
Ik zie hier veel moois voorbij komen, vooral Klipsch, en de linkjes van xander32 zijn interessant. Ik moet deze maand en de volgende maand even op de centjes letten, er komen weer de nodige afrekeningen binnen van bv water, licht en gas. Verder loopt er hier een boef rond die zijn jaarlijkse inentingen moet hebben en naar de trimmer moet. En ik heb het nodige al uitgegeven afgelopen weken, zo heb ik een voor mezelf natuurlijk de Marantz gekocht maar ook voor mijn zwager heb ik een versterker en luidsprekers gekocht, hij heeft het niet al te breed na een scheiding en ach, het zal misschien door de kerstperiode zijn gekomen maar ik gunde hem gewoon een beetje vrolijkheid voor in zijn nieuw huisje......muziek.  :yes: :yes: :yes:

Vinyl_Fuchs

Zit best wel iets moois bij. Geluid blijft smaak natuurlijk, dus luisteren!!!
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Frits Denon

@koale: Als je op MP een setje oudere Hepta Gem tegenkomt zijn die ook de moeite waard om te beluisteren. Is een volwaardig 3 weg bas-reflex systeem. Heb hier boven een hele oude set in het wit op mijn vintage set Scott versterker A 436 en Tuner T 526 staan bij de PC. Die gaan komend voorjaar onze verbouwde keuken in. Klinkt lekker.

Beneden in de achterkamer een nieuwer setje in zwarte pianolak. Qua bezetting vergelijkbaar.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

carbest

Citaat van: Frits op januari 12, 2019, 10:18:23
De klank is dus het probleem niet. Als het uiterlijk lelijk is zou je ze kunnen (laten) overspuiten. Frontjes kunnen ook opnieuw bespannen worden.

Ik heb wel naar die optie gekeken maar de frontjes heb ik er niet meer bij. Die konden niet meer gemonteerd worden dus die heb ik weggegooid. Wanneer ik ze ga overspuiten heb ik niet het idee dat ze dan per definitie mooier worden en het laten doen is gewoon te duur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Frits Denon

@koale: Moest even zoeken, dit zijn ze .
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Frits Denon

Citaat van: carbest op januari 12, 2019, 11:35:37
Ik heb wel naar die optie gekeken maar de frontjes heb ik er niet meer bij. Die konden niet meer gemonteerd worden dus die heb ik weggegooid. Wanneer ik ze ga overspuiten heb ik niet het idee dat ze dan per definitie mooier worden en het laten doen is gewoon te duur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik denk dat overspuiten heel mooi kan worden en toch nog goedkoper is dan andere (duurdere) speakers te kopen. Zeker als je het geluid van je huidige speakers nu mooi vindt. Qua bouwkwaliteit zijn jouw speakers gewoon goed. Daar staat B&W om bekend.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

koale

#59
Citaat van: Frits op januari 12, 2019, 11:34:52
@koale: Als je op MP een setje oudere Hepta Gem tegenkomt zijn die ook de moeite waard om te beluisteren. Is een volwaardig 3 weg bas-reflex systeem. Heb hier boven een hele oude set in het wit op mijn vintage set Scott versterker A 436 en Tuner T 526 staan bij de PC. Die gaan komend voorjaar onze verbouwde keuken in. Klinkt lekker.

Beneden in de achterkamer een nieuwer setje in zwarte pianolak. Qua bezetting vergelijkbaar.

Die zwarte zien er wel goed uit zeg.....zeker de moeite waard. Ik heb dus de komende weken de tijd om rustig rond te kijken. Nou nog het nodige geduld, dat is altijd het probleem bij mij, geduld heb ik nooit.  :no: