Welke speakers

Gestart door koale, januari 08, 2019, 17:59:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

carbest

Mooie discussie over B&W en dat het gehypt zou zijn. Feit is wel dat B&W een heel bekend merk is en dat ook bekend staat als heel erg goed. Die combinatie maakt dat ze zelf gebruikt gewoon best prijzig zijn. Zelfs luidsprekers van pak weg 25 jaar oud. Zolang de markt die prijzen accepteert is het gewoon zo.

Zelf heb ik nu ook een set B&W DM330 maar ik ben me aan het oriënteren voor andere speakers. Kan iemand of iemanden wat voorzetjes geven van merken die voor de hifi leek onbekend zijn, dus onbemind, maar qua kwaliteit op het niveau van B&W staan, of zelf daarover heen gaan?
Mijn budget is +/- € 200,00 maar ik heb geen idee of ik daarvoor wat beters voor kan krijgen. Ben benieuwd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Marvin

Dali
Sonos Faber
Dynaudio
Kef
Klipsch

Zo kan ik wel een avondje vullen met nog meer merken, maar je zal het uiteindelijk zelf moeten ervaren.
Maar om een antwoord te geven;
Persoonlijk vind ik zo ongeveer alles wat Tannoy heeft gemaakt fijner klinken dan vergelijkbare types (prijzen) van B&W.

Maus

#32
Citaat van: carbest op januari 11, 2019, 21:50:07
Mooie discussie over B&W Bose en dat het gehypt zou zijn. Feit is wel dat B&W Bose een heel bekend merk is en dat ook bekend staat als heel erg goed. Die combinatie maakt dat ze zelf gebruikt gewoon best prijzig zijn. Zelfs luidsprekers van pak weg 25 jaar oud. Zolang de markt die prijzen accepteert is het gewoon zo.
Goed lezen hierboven ik heb paar aanpassingen in de quote gemaakt.
Precies dit is het met B&W, misschien dat nu iemand het snapt. De naam heeft de reputatie, terwijl er vele merken zijn die ook goed zijn en op gelijk niveau spelen maar dan met een lagere prijs.
Ik heb overigens niks tegen het merk hoor! Het is meer een eye opener, om eens rond te kijken wat er nog meer is.

Citaat van: marvin op januari 11, 2019, 22:40:14
Dali
SonUs Faber ;)
Dynaudio
Kef
Klipsch

Ik vul aan:
IMF
Castle
Driade
Focal
Boston
Chario
Martin Logan

Overigens Klipsch, ik heb een set Klipsch monitoren met een nieuwprijs van 59€ per stuk, dus je rekent nog geen 120 euro af, en die laten alle instappers alle hoeken van de kamer zien. En dat met een enorm hoog rendement, supergoed aan te sturen met laag vermogen versterkers. Ik heb ze nog dus als iemand in de buurt woont en een demo wilt... kan dat :P

joep

Leuk die hype verhalen over B&W. Maar natuurlijk gaat het om de centjes. B&W is gewoon één van de beste speakers die je kunt kopen. Samen met nog een stuk of 5 a 6 andere speakers. Maar die komen hier helaas nooit ter sprake m.u.v. hetgeen 211 binnen heeft staan. Dat zal iedereen zeggen die ze thuis heeft staan. En dus een gefundeerd oordeel kan geven.

Jammer dat we er de centjes niet voor hebben liggen.

Marvin

Citaat van: joep op januari 11, 2019, 23:21:49
Leuk die hype verhalen over B&W. Maar natuurlijk gaat het om de centjes. B&W is gewoon één van de beste speakers die je kunt kopen. Samen met nog een stuk of 5 a 6 andere speakers. Maar die komen hier helaas nooit ter sprake m.u.v. hetgeen 211 binnen heeft staan. Dat zal iedereen zeggen die ze thuis heeft staan. En dus een gefundeerd oordeel kan geven.

Jammer dat we er de centjes niet voor hebben liggen.
Je hebt de kunde om een menig als feit te presenteren.
Maar het gaat slechts om een mening, toevallig de jouwe.

renes59

#35
Gewoon bij de B&W blijven, geloof niet dat er voor €200 betere luidsprekers te koop zijn.
Hoe komen ze aan die naam want reclame maken ze zelf niet, het zal wel door de mond op mond reclame komen van tevreden kopers. Mond op mond reclame krijg je alleen door kwaliteit te leveren. Maar ja in de audiohobbywereld is een hele groep die niet uit de voeten kan met B&W. Zo ik niet uit de voeten kan met Elac en Focal.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Mond op mond reclame is als iemand onderbouwd kan zeggen, of liever laten horen, hoe een set klinkt. En niet met 2 bovengenoemde opmerkingen komt dat B&W het beste is of dat je er gewoon bij moet blijven. Daar word de zoekende namelijk geen stap wijzer van, behalve dat dat B&W telkens terug blijft keren.

Mercedes is de beste auto. Punt.


????? Hoezo... omdat ze 20 jaar geleden die altijd knorrende Taxi diesel op de markt hadden? Hoho... er is meer onder de zon ;)

Maus

Citaat van: joep op januari 11, 2019, 23:21:49
Samen met nog een stuk of 5 a 6 andere speakers. Maar die komen hier helaas nooit ter sprake m.u.v. hetgeen 211 binnen heeft staan.

Ik ben heel benieuwd wat, want er staan er toch al een stuk of 10 in het lijstje op deze pagina. :)

RHK

Hepta heeft het ook altijd goed gedaan en doet het nog steeds wel goed vind ik.  Wordt alleen nu meer op ontwerp in audiomeubilair ingebouwd.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

renes59

#39
Citaat van: Maus op januari 11, 2019, 23:34:36
Mond op mond reclame is als iemand onderbouwd kan zeggen, of liever laten horen, hoe een set klinkt. En niet met 2 bovengenoemde opmerkingen komt dat B&W het beste is of dat je er gewoon bij moet blijven. Daar word de zoekende namelijk geen stap wijzer van, behalve dat dat B&W telkens terug blijft keren.

Mercedes is de beste auto. Punt.


????? Hoezo... omdat ze 20 jaar geleden die altijd knorrende Taxi diesel op de markt hadden? Hoho... er is meer onder de zon ;)
Dat zeg ik, als kopers zeggen dat ze tevreden zijn over hun B&W speakers. Onderbouwen?, niet iedereen heeft audio als hobby en kennen hoogst waarschijnlijk maar 1 merk en met onderbouwen van het geluid is men helemaal niet bezig. Ze zullen verbaast zijn als ze horen dat er mensen zijn die zich druk maken over luidsprekers en dat er audiofora bestaan.
Zo zijn er zijn blijkbaar wel veel mensen met B&W luidsprekers, ze verkopen goed. Jouw spreken ze niet aan maar dat is niet van belang. Zo is het ook niet van belang dat ik heel tevreden over mijn B&W luidsprekers. Hij moet gaan luisteren en wel bij de Mediamarkt want daar verkopen ze geen B&W. Vooral niet naar de Hifiwinkel gaan, daar staan hoogst waarschijnlijk B&W's. Misschien wil hij wel helemaal geen ander merk als hij gaat luisteren, nieuw of 2e hands. Voor het budget van €200 koopt hij volgens mij geen beter klinkende luidsprekers dan de B&W's die hij nu heeft.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Ik heb niet gezegd dat ze mij niet aan staan, maar ik wil alleen duidelijk maken dat je voor hetzelfde geld heel veel andere merken kunt kopen die misschien wel meer bij diegene zijn smaak passen.

TurboMarco

Citaat van: marvin op januari 11, 2019, 23:28:26
Je hebt de kunde om een menig als feit te presenteren.
Maar het gaat slechts om een mening, toevallig de jouwe.


Scherpe analyse Marvin .

Kunde is niet iets wat je kan kopen ,men kan wel onkunde/onzin verkopen  :schater:





(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Citaat van: joep op januari 11, 2019, 23:21:49
Jammer dat we er de centjes niet voor hebben liggen.

Ben overigens wel benieuwd wie 'we' zijn :D


agr64

Mooi boodschappenlijstje en waarom niet een beetje experimenteren? Koop een setje speakers vanaf mp  (mits prijs normaal). Ga luisteren en als het niet bevalt verkoop je ze waarschijnlijk weer zo door zonder al teveel verlies.