PM KI Ruby met Teufel Definion 3 en Kef T301

Gestart door CBdicX, december 24, 2018, 10:40:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: xander32 op januari 21, 2019, 12:23:14
... hetgeen Marco jou helder probeert te maken, is dat de Kefs an sich meer dan prima speakers zijn, maar in jouw opstelling juist de meeste beroerde met hun puntbron ...

Ja, dat begrijp ik, ga ik niets aan veranderen, de Magnats waren geen puntbronnen maar die vertoonde het zelfde probleem, maar daar word aan gewerkt  :wink:
Volgens Kef is deze serie nu juist degene met de breedste straling door de gebruikte Reference tweeter.
Het zit niet alleen in de gebruikte tweeter, wij zitten ook niet in het midden, daar veranderd een speaker, welke dan ook, niets aan.
Als jij voor je linker speaker gaat staan of zitten, hoor je die, en amper rechts, daarom zit ik ook wat verder weg van mijn vrouw  :-D LOL

Maar goed, komt goed.

AkTeVox

Citaat van: CBdicX op januari 21, 2019, 12:36:19
Ja, dat begrijp ik, ga ik niets aan veranderen, de Magnats waren geen puntbronnen maar die vertoonde het zelfde probleem, maar daar word aan gewerkt  :wink:
Volgens Kef is deze serie nu juist degene met de breedste straling door de gebruikte Reference tweeter.
Het zit niet alleen in de gebruikte tweeter, wij zitten ook niet in het midden, daar veranderd een speaker, welke dan ook, niets aan.
Als jij voor je linker speaker gaat staan of zitten, hoor je die, en amper rechts, daarom zit ik ook wat verder weg van mijn vrouw  :-D LOL

Maar goed, komt goed.


Bose direct reflecting?   :-D :-D :-D


CBdicX

Citaat van: AkTeVox op januari 21, 2019, 19:04:00

Bose direct reflecting?   :-D :-D :-D

Bose alleen zou kunnen, direct reflecting werkt in een L kamer niet, maar zou zeker een oplossing kunnen zijn.
Die Bose jongens waren zo gek nog niet  :-)

Marvin

Ik snap dat je het een leuke hobby vind, en dat je het geld hebt om lekker te rommelen. 
Maar volgens mij heb je meer aan een huis vol Sonos, begin een aquarium hobby of ga hiermee verder als je ooit weer eens verhuisd. 

AkTeVox

#94
Citaat van: CBdicX op januari 21, 2019, 19:08:52
Bose alleen zou kunnen, direct reflecting werkt in een L kamer niet, maar zou zeker een oplossing kunnen zijn.
Die Bose jongens waren zo gek nog niet  :-)

Je zou voor de gein eens een 601 of 701 kunnen proberen.  :wink:

CBdicX

#95
Vandaag de Denon AVR X250BT ontvangen, aan de Ruby gehangen, een speaker aan de Center uitgang van de BT, van Stereo naar Dolby Prologic Cinema, volume afregelen, en klaar !
Een mooie invulling van het audio gat met volledige controle, en als bonus kan mijn subwoofer ook aan de BT  :-D
Nu nog even wachten op de Kef R2C die ik bij Marcel H&C besteld heb om alles mooi op toon balance te krijgen.


Edit:
door de conversie van speaker uitgang naar Low signal ontstaat er helaas een niet op te lossen brom.
Komt volgens een kenner door een specifieke opbouw van de Ruby.
Ik geef het center speaker verhaal dus op, helaas.........

jowa

Mooi dat het werkt. [emoji1360]
In het verleden hebben ze dit ooit eens getest in de Homestudio. Uitkomst was toen positief.

Eén van de redenen dat het niet van de grond is gekomen was, wat ik me kan herinneren, juist die derde luidspreker, oftewel de WAF en de geld-factoren. [emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk