Marantz UD5007

Gestart door janeningrid, januari 04, 2019, 20:11:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janeningrid

Hoi,
Ik heb sinds een week een Marantz UD 5007 nou doet deze alles behalve beeld doorgeven aan mijn receiver (Marantz SR6009)
Zodra ik de UD 5007 direct met HDMI in de tv steekt heb ik gewoon beeld, doe ik de HDMI in de receiver dan blijft het zwart.
Diverse ingangen geprobeerd en ook een andere receiver geprobeerd, maar niks schijnt te helpen .....heeel raar.
Ook een hard reset en fabrieksinstellingen gedaan eveneens een update.
Wie o wie herkent dit probleem??
Met vriendelijke groet,

Jan

agr64

#1
Raar....

Andere HDMI bron geeft wel beeld via de sr6009? Heb je de bron toewijzing ook gecontroleerd?

... aanvulling 5/1:

Heb je wel het OSD op de tv van je 6009? Aangezien de speler het ook niet via een andere reciever doet (ook via HDMI?) kijk ook eens naar alle hdmi settings (resolutie, wel/niet RGB) van de speler. Factory reset sr6009 gedaan maar ook de ud5007?

Bert Poelman

Wat voor televisie heb je?

janeningrid

Mijn televisie is een samsung 50J5500
Ik heb via de 6009 gewoon osd 
Ik heb de 5007 in diverse ingangen geprobeerd zowel in een marantz sr6009 als in een nr1508
Bij beide geen beeld
Ik heb van de 5007 de hard reset uitgevoerd eveneens fabriekinstellingen en ik heb dezelfe instellingen erin gezet(5007) als bij mijn broer, die heeft nagenoeg dezelfde set.
Marantz 5007 doet werkelijk alles speelt alles  helaas wel enkel via de tv
Ik had nog iets gelezen over een knop van Netflix wat vast kan zitten maar ook dat is het niet.
Ik zal proberen om de 6009 een factory reset te geven en kijken wat er dan gebeurd, al ben ik bang dat het dat niet is.
Niet geschoten altijd mis.
Ok geprobeerd via de set up van de 6009

Bedankt in ieder geval voor het meedenken

agr64

Blijft raar omdat je wel beeld via de tv hebt over de hdmi poort.  Gebruik je voor de test tv en spelers dezelfde hdmi kabel?

janeningrid

Nee heb al diverse HDMI kabels gebruikt,blijft echt een vreemd iets.
Ik heb zojuist ook de Marantz gemaild of zij een oplossing kunnen bieden.
Maar we blijven zoeken en proberen,moet toch lukken....ooit

pameijer

Vaak helpt het om gewoon bij het begin te beginnen. Dus alle instellingen resetten naar fabrieksinstellingen, stroom kabels er uit en er weer in en kijken wat er dan gebeurt.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

janeningrid

Citaat van: pameijer op januari 05, 2019, 16:26:26
Vaak helpt het om gewoon bij het begin te beginnen. Dus alle instellingen resetten naar fabrieksinstellingen, stroom kabels er uit en er weer in en kijken wat er dan gebeurt.

Heb ik ook geprobeerd, helaas ook zonder succes.
Maar evengoed bedankt

agr64

Toen ik mij sr6009 (gebruikt) kocht had ik min of meer hetzelfde probleem met m'n dv7001 en toen bleek in het ingangsbronnen toewijzingsmenu bij de dvd dat de hdmi ingang niet geselecteerd was. Er stond een  -  ipv het juiste nummer van de hdmi ingang.

....  :-o

janeningrid

Citaat van: agr64 op januari 05, 2019, 18:04:22
Toen ik mij sr6009 (gebruikt) kocht had ik min of meer hetzelfde probleem met m'n dv7001 en toen bleek in het ingangsbronnen toewijzingsmenu bij de dvd dat de hdmi ingang niet geselecteerd was. Er stond een  -  ipv het juiste nummer van de hdmi ingang.

....  :-o
[/quo


Bedankt, ook ik dacht dat in eerste instantie maar dat stond goed.
Ik heb de 5007 in alle ingangen geprobeerd, maar zonder resultaat.
Enkel als ik hem rechtstreeks in de tv doet heb ik beeld.
Ik kan hem dus wel gebruiken maar niet op de manier wat ik en hoe het zou moeten kunnen.

Bert Poelman

Zou het niet zo kunnen zijn dat je in de TV iets moet toewijzen?

Stadium III

Als hij op tv wel werkt lijkt hij goed te zijn
Is er al een ander apparaat met HDMI gebruik ?

Als ingangen goed staan en goed toegewezen zijn en het HDMI boeard goed is moet het werken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bert Poelman

De juiste HDMI ingang op TV gebruikt? Volgens mij moet je de Tv via HDMI 2 (die met ARC) aan de marantz koppelen,

janeningrid

Citaat van: Stadium III op januari 06, 2019, 13:49:15
Als hij op tv wel werkt lijkt hij goed te zijn
Is er al een ander apparaat met HDMI gebruik ?

Als ingangen goed staan en goed toegewezen zijn en het HDMI boeard goed is moet het werken

Lijkt mij ook...maar helaas

janeningrid

Citaat van: Bert Poelman op januari 06, 2019, 14:01:55
De juiste HDMI ingang op TV gebruikt? Volgens mij moet je de Tv via HDMI 2 (die met ARC) aan de marantz koppelen,

Alles staat goed, heb ook een mediaspeler erop aangesloten en die werkt