Marantz PM 40 versterker / Phono aansluiting werkt niet

Gestart door pmpcabo, december 30, 2018, 14:25:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pmpcabo

Ik heb onlangs een Marantz PM 40 versterker gekocht. Maar ik kwam er achter dat de PHONO aansluiting niet werkt. Ik weet dat er met de interlinks van de platenspeler niks aan de hand is want via een phono voorversterker op de AUX aansluiting werkt de platenspeler gewoon. MM/MC schakelaar uiteraard geprobeerd. Het maakt ook niet uit hoe hoog ik het volume draai: ik hoor bij de hoogte stand heel in de verte via de luidsprekers het geluid van de LP.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Is het het waard om te (laten) repareren of kan ik beter gelijk voor een zwaardere versie gaan (hetgeen ik voor alle apparatuur te weten de CD-50, SD-52 en ST-52L toch ook al van plan ben in de toekomst)?
Marantz NR1604 AV Receiver | Marantz UD7007 Blu-Ray Player | Marantz CC4001 CD Changer | Thorens TD 166 + Denon DP-23F turntables | Translator Impact 4 II + Marantz LD-50 loudspeakers | Marantz 2238B Receiver | Marantz 5025 Cassettedeck

Marvin

Ja ik ben misschien te makkelijk...
Maar ik lees dat je een phono pre hebt die werkt, zou die lekker gebruiken en lekker gaan genieten.