Marantz pm14 s1 Se in combin. met Marantz sm-11

Gestart door brabo17, december 26, 2018, 09:21:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brabo17

Hallo,
Een vraagje van een leek, Zou dit een mooie combinatie zijn?  Heb zelf de Marantz Pm 14s1 Se met Dali Opticon 8, en kan aan een Marantz Marantz Sm 11 geraken, zou dit een duidelijke meerwaarde betekenen als geheel, of sla ik de bal helemaal mis? Thx

joep

Hier heb je niet veel aan het zwakke punt is de PM-14 en dan vooral de voorversterker.
De SC-11 is ook bar slecht. Ga voor een PM-11 of ga voor een voorversterker van Bryston o.i.d.

thanatos

Goede tip, de BP-25 is een mooie pre en technisch gezien vrijwel gelijk aan de laatste BP-26.

Zo zijn er nog wel wat vinden die goed presteren nog ondanks de leeftijd.

Lagavulin

Vraagje aan Joep,

Is de voorversterker van de pm14s1se echt zo slecht? Heb je hier een technische onderbouwing of andere verklaring voor? Ik bi-amp met 2x pm14s1se op de 804D3 dus ik vraag me af of een andere versterker de moeite is

groeten,

Eddie

SB_Marantz

#4
In absolute zin is de oude versie van de 14 beter gezien het vermogen bij halvering van de impedantie maar ik geloof niet dat de s1 een slechte versterker is.
De oude is meer basic ...lees ouderwets ontworpen , simpel, dikke voeding en stabiel.
Een SM-11 zal geen verbetering teweeg brengen. (Heb je het over de SM-11 uit begin jaren 80 of de latere versies?
Zonde van je centen....
Wil je meer power oftewel meer SPL (sound pressure level)willen generen dan zul je naar een echt zwaardere jongen moeten omkijken.
Een verdubbeling van het max uitgangsvermogen brengt je 3 db winst en is merkbaar.

De pre-amp echt slecht in dat ding?
Wil ik wel eens meemaken..............what goes in must come out.  :wink:







Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: joep op december 31, 2018, 15:13:31
Hier heb je niet veel aan het zwakke punt is de PM-14 en dan vooral de voorversterker.
De SC-11 is ook bar slecht. Ga voor een PM-11 of ga voor een voorversterker van Bryston o.i.d.

Slechte voorversterker van de PM-14, nou, dat is de eerste keer dat ik dit lees, en wat is daar dan "slecht" aan, moet dan nog wel wat mis zijn als Marantz dit weet te verpesten in zo'n serie.

CBdicX


SB_Marantz

@eddie,

Ik weet niet waar je huis woont maar het lijkt me wel interessant eens een paar testjes uit te voeren met je speakers.
Bij interesse kun je me een PM sturen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Lagavulin

Op Alpha Audio (vind ik lezenswaardig) krijgt de pm14s1se vooral een veeg uit de pan vanwege het onvermogen om de bas onder controle te houden. Mijn 804d3 schijnen nog al wat te lusten. Met 2 x pm14 ben ik niet ontevreden, maar vraag me af of het beter kan. (Hoop dat ik hiermee on topic blijf).

joep

Citaat van: Lagavulin op januari 21, 2019, 19:44:32
Mijn 804d3 schijnen nog al wat te lusten. Met 2 x pm14 ben ik niet ontevreden, maar vraag me af of het beter kan. (Hoop dat ik hiermee on topic blijf).

Bij mij met de PM-11s3 gaat het heel aardig op de 804D2. Maar eigenlijk verdienen die dingen toch een PM-10.

renes59

Dat met dat aardig wat lusten van 804's schijnt mee te vallen. Musifoon demonstreert  B&W's, alle types, met Naim versterkers. Die staan niet bekend om hun grote vermogen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

pameijer

Denk dat B&W vaak wordt verward met BMW. Die laatste heeft wel vermogen nodig....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Volgens mij leveren Naim versterkers idd weinig watts, maar hebben steevast een potente voeding met forse ringtrafo, waardoor ze juist veel vermogen kunnen leveren (?).

Citaat van: renes59 op januari 21, 2019, 22:16:11
Dat met dat aardig wat lusten van 804's schijnt mee te vallen. Musifoon demonstreert  B&W's, alle types, met Naim versterkers. Die staan niet bekend om hun grote vermogen.

renes59

Citaat van: pameijer op januari 21, 2019, 23:53:10
Denk dat B&W vaak wordt verward met BMW. Die laatste heeft wel vermogen nodig....
:-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: xander32 op januari 22, 2019, 06:50:41
Volgens mij leveren Naim versterkers idd weinig watts, maar hebben steevast een potente voeding met forse ringtrafo, waardoor ze juist veel vermogen kunnen leveren (?).
Een PM14 heeft ook genoeg om een 804 goed te laten spelen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.