PM KI Ruby met Teufel Definion 3 en Kef T301

Gestart door CBdicX, december 24, 2018, 10:40:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Citaat van: CBdicX op december 28, 2018, 23:39:21
Landelijke ruis test  :-)

Zou wel eens willen weten of andere forum leden ook lichte ruis horen met hun versterkers.......
Kies een ongebruikte bron of volume op 0, oor op 1 cm van de tweeter, en ?

Test gedaan..... uit de Klipsch hoorntweeters een zeer lichte ruis/brom waarneembaar met mijn oor heel dichtbij (minder dan 10 cm). Op wat meer afstand al niet meer hoorbaar, tot nu toe wist ik en hoorde ik geeneens dat het er was. Terug op de luisterplek al helemaal niet. Scheelt wel dat je wat ouder bent denk ik en kleine piep in het rechteroor.  :|
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op december 29, 2018, 07:44:55
Test gedaan..... uit de Klipsch hoorntweeters een zeer lichte ruis/brom waarneembaar met mijn oor heel dichtbij (minder dan 10 cm). Op wat meer afstand al niet meer hoorbaar, tot nu toe wist ik en hoorde ik geeneens dat het er was. Terug op de luisterplek al helemaal niet. Scheelt wel dat je wat ouder bent denk ik en kleine piep in het rechteroor.  :|

Die hoorntweeters staan er ook om bekent wat meer te laten horen dan andere type tweeters.
Ik dacht in eerste instantie dat Teufel stil was, maar dat bleek niet zo te zijn.
De Teufel heeft een softdome tweeter denk dat dat in dit geval ook mee werkt in het minder waarnemen van de "tweeter hiss" waar het internet mee vol staat.

Als ik 1.5 volt door de speaker stuur is deze na de eerste reactie stil, dus komt de ruis van de versterker lijkt mij.
(weet niet of dit wel zo'n goede wetenschappelijk correcte test is)
Ik las dat "noise floor" de natuurlijk brom en ruis van electronica moeilijk te onderdrukken is, daar heb je tenslotte weer electronica voor nodig.

Maar goed, ik stop met dit gedoe, ik ga lekker luisteren naar de Ruby, maar wel op afstand  :-D

RHK

Ik denk dat jij niks te klagen hebt  :-D   Alhoewel, komt er ooit innerlijke audio berusting, zodat wij het nu maar zo laten?  :-o
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op december 29, 2018, 08:13:08
Ik denk dat jij niks te klagen hebt  :-D   Alhoewel, komt er ooit innerlijke audio berusting, zodat wij het nu maar zo laten?  :-o

Denk het niet, alhoewel, ik denk zeker van niet.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Zoldar

Hier ook ruis met een hoogrendement en buizen. Stoor me er niet aan. Zit doorgaans niet met mijn oor tegen die hoorn aan he
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin


AkTeVox

#37
Internationale ruistest uitslag:

B&W 702s2 & PM8006 geen ruis zelfs niet met het oor tegen de tweeter. 
Quadral Shogun & PM6006 amper ruis hoorbaar als je met oor tegen de tweeter ligt.
Quadral Vulkan & PM11s3  geen ruis zelfs niet met het oor tegen de tweeter.



Paul

Straks in het voorjaar hoor je ze weer de vogels met het hoogste en mooiste lied........  tweet tweet.    clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

ruis uit de versterker schaf een  DBX-unit aan :-D :-D :-D :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Denk nu wel dat het type speaker / tweeter bepalend is voor de het waarnemen van ruis, als wij ervan uit gaan dat alle versterkers in ieder geval iets van een "ruisvloer" hebben, welke prijsklasse dan ook.

thanatos

Met een beetje rendement ruizen alle versterkers wel heel iets.

Op mijn Tannoy met 98dB (101 volgens sommige) hoor je altijd wel iets als je met je oor er bij staat.

Brommetjes/ruisjes ben ik ook allergisch voor. Zolang ik ze niet kan waarnemen op 1 meter vind ik het prima.

SB_Marantz

Ach dat beetje ruis...lekker belangrijk...as het maar niet storend is.
Maar...zoals reeds gezegd op mijn RF7's met 102 db rendement zijn sowieso de PM-8 en SC-1000 en SM-800 muisstil.

En 102 Db is wat.

SR verhouding van de SM-800 is meen ik uit mijn hoofd 120db en dat halen bitter weinig versterkers.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Zie het als je schoonmoeder, als je het niet wilt horen bestaat het niet. Simpel. :gaap:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Voor schoonmoeders heb ik nog een leuk plaatje (oplossing) op mijn foon.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM