PM KI Ruby eerste ervaring

Gestart door CBdicX, december 23, 2018, 09:14:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Mocht er bv een 12 serie komen verwacht ik die ook niet zo snel bij de MM te zien. Evenmin dat ik die bij vrienden en/of familie zal tegen komen. Maar ik begrijp de motivatie wel om zoiets als de Ruby serie op de markt te brengen en evenzo waarom er vraag naar is. Proud of ownership  :yes:.

Benieuwd ben ik hoe deze amp het doet t.o.v. een good old PM11s3. Welke overeenkomsten en/of verschillen er zijn.

Citaat van: CBdicX op december 25, 2018, 08:28:48
Natuurlijk zit niet al het geld van de 3999,00 vraagprijs in het apparaat zelf.
Het punt dat het een 1000 stuks gelimiteerde uitgave is, 500 zilver/goud en 500 zwart, jaagt de prijs van een object ook op.
Vraag mij alleen af of dit wereldwijd is, of ook deze aantallen voor de US en Azië ?
(Misschien dat Marcel H&C dit weet ?)

En dan nog de grappen met de gegraffeerde handtekening, dat robijntje plakken, het certificaat drukken en handmatig nummeren, allemaal prijs op drijvers.
Is natuurlijk wel wat anders dan een model wat in massa geproduceerd word tot het verzadigpunt bereikt word.

Wat de Ruby mij nu in ieder geval geeft is het gevoel iets te hebben staan wat je niet terug vind bij de Mediamarkt of snel zal tegenkomen bij vrienden en familie :-)

Frits Denon

Heel veel luister (en kijk) plezier! :wink:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX

Hierbij 2 foto's van de Ruby en NA11 gebroederlijk naast elkaar.

joep

Citaat van: Paul op december 25, 2018, 08:42:40
Jij bent tevreden en daar gaat het om.   :wink:
idd veel plezier ermee!

RHK

Je hebt al aardig wat gedaan met verschillende keuzes. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen met deze nieuwe aanschaf. Veel luisterplezier en ben benieuwd naar je ervaring van de prestaties.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Zoldar

Mooie machines. Waarom geen full range speakers?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

CBdicX

#21
Citaat van: Zoldar op december 25, 2018, 21:50:54
Mooie machines. Waarom geen full range speakers?

Ik heb full range getest (Teufel Definion 3) maar dat beviel geheel niet.
Een veel te donker en zwaar geluid, zelfs zonder subwoofer.
Nu met de 4x Kef T301 (plat aan de muur) en een Magnat Ultra Cinema sub300 heb ik een heerlijk helder geluid, en de nodige laag extensie voor films.
Misschien met een set Kef vloerstaanders zou ik waarschijnlijk het zelfde effect krijgen, maar dat blijft een gok, en dit had ik reeds liggen, en dit bevalt.
De T301's doen midden/laag, midden en hoog, de sub neemt 150 Hz tot 18 Hz voor zijn rekening.
Moet maar afwachten of een vloerstaander dit ook zo fijn doet, het is wel een goede match, Kef/Magnat en KI Ruby.

CBdicX

De Ruby toch niet zo bijzonder !!!!!

19 december 2018 •

Sommige 'superaardes' zijn mogelijk rijk aan saffier en robijn
Onderzoekers van de universiteiten van Zürich en Cambridge hebben een nieuwe, exotische klasse van exoplaneten ontdekt.
Het gaat om superaardes die bij dermate hoge temperaturen zijn gevormd, dat ze grote hoeveelheden calcium, aluminium en hun oxides bevatten – zoals saffier en robijn (Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, 19 december).
Een voorbeeld van zo'n planeet is HD219134 b die om een 21 lichtjaar verre ster in het sterrenbeeld Cassiopeia cirkelt.
De planeet heeft bijna vijf keer zoveel massa als de aarde en draait in slechts drie dagen om zijn moederster. Vanwege de aanwezigheid van robijn en saffier zou de planeet een rode tot blauwe glans kunnen vertonen.

Jammer, ik dacht echt iets bijzonders te hebben..........  :-D  :wink:

CBdicX

Dit is het tot nu toe geworden, de Ruby met de Kef R11, een goed huwelijk  :yes: