Reparatie + revisie marantz 3250

Gestart door HAL9000, december 17, 2018, 20:32:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb weer eens een marantz 3250 op de tafel gehad. Bij dit exemplaar wilde een kanaal geen signaal meer doorgeven. Dit exemplaar was al een voor reparatie weggeweest met hetzelfde probleem. Er stond overigens ook een DC op dat kanaal. Linke soep voor de eindversterker.

Dit is wat ik aantrof na openen.



Ja leuk, hoort natuurlijk niet.

Ook bleek de phono stage defecte te zijn gegaan ooit, Daar zaten ineens twee idiote veiligheidsweerstanden van 5 watt.   frusty



Ik heb alle elko's vervangen, de meeste klein signaal transistoren en alles door gesoldeerd en schoongemaakt.




Alle vieze oude flux eraf.




Alle oude componenten.


Uiteraard op de scope uitvoerig getest, alles werkt weer naar behoren en klinkt fantastisch.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Dat setje in dat rack moet je bij mij neerzetten, staat bij jouw in de weg zo te zien.  8-)
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

Citaat van: HAL9000 op december 17, 2018, 20:32:14
Ik heb weer eens een marantz 3250 op de tafel gehad. Bij dit exemplaar wilde een kanaal geen signaal meer doorgeven. Dit exemplaar was al een voor reparatie weggeweest met hetzelfde probleem. Er stond overigens ook een DC op dat kanaal. Linke soep voor de eindversterker.

Dit is wat ik aantrof na openen.



Ja leuk, hoort natuurlijk niet.

Ook bleek de phono stage defecte te zijn gegaan ooit, Daar zaten ineens twee idiote veiligheidsweerstanden van 5 watt.   frusty



Ik heb alle elko's vervangen, de meeste klein signaal transistoren en alles door gesoldeerd en schoongemaakt.




Alle vieze oude flux eraf.




Alle oude componenten.


Uiteraard op de scope uitvoerig getest, alles werkt weer naar behoren en klinkt fantastisch.
Mooie toren. Blijf de 170 en 300dc optisch toch een van de mooiste eindversterkers van Marantz vinden. Gelukkig heb ik op tijd 2 x170dc en 1x 3250b kunnen bemachtigen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

HAL9000

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 17, 2018, 20:42:49
Mooie toren. Blijf de 170 en 300dc optisch toch een van de mooiste eindversterkers van Marantz vinden. Gelukkig heb ik op tijd 2 x170dc en 1x 3250b kunnen bemachtigen.

Ja ik vind dit set ook een van de beste klinkende en er mooi uitzien.  Nu nog een 3650+300DCen/of model 33/500 en dan mag ik dood  :schater:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon_Jaarsma

Klein beetje jaloers! Maar mooi gedaan weer!
VintageStereo op YT