PM 15s2 Limited Edition

Gestart door michelb87, december 17, 2018, 16:57:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: TurboMarco op december 22, 2018, 12:45:37
Statistieken zijn er altijd ,zo zou je daar onderzoek naar kunnen doen door bijvoorbeeld Audioservice te Elst te raadplegen .In dat geval is de informatie nog te beperkt want één referentie en dus niet representatief ,komt weer terug op het voorbeeld van dit forum dat volgens vermeldingen de oude apparaten de meeste defecten vertonen .

Statistieken zijn er dus wel ,je zou daar alleen wat tijd in moeten steken .
Roepen dat het morgen en over een maand weer erg koud is maakt men nog geen klimaatdeskundige .
Ja logisch, hoe ouder een apparaat is, hoe groter de kans dat deze met een defect te maken krijgt.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 22, 2018, 12:51:30
Ja logisch, hoe ouder een apparaat is, hoe groter de kans dat deze met een defect te maken krijgt.
Zeker logisch ,ik zal dat ook nooit ontkennen .
Het is natuurlijk wel dat dat de meeste oude apparaten allang vervangen zijn door nieuwe ,dat is wat de consument namelijk wil .
De producenten spelen daar op in door ieder jaar met wat nieuws te komen ,het heeft dan ook weinig zin om producten een levensduur van langer dan 5 jaar mee te geven .
Men zit te wachten op het volgende nieuwe speeltje .

Wat tegenwoordig ook steeds meer aan de orde is "re-branden" ,dat komt er op neer dat er sprake is van 0,05% verschil in het product zit t.o.v het vorige model om toch weer een nieuwe badge uit te brengen .
Zie het voorbeeld PM15s(x) al dan niet voorzien van SE/LE/Ki opschriften .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

DansaN

Citaat van: Maus op december 22, 2018, 01:15:08
Kijk eens rond op het forum, ik vind het voor de prijsklasse, vrij veel problemen met de apps, vastlopende receivers en dergelijke.
Kijken naar berichtgeving op fora geeft wel een vertekend beeld.
Mensen posten namelijk veelal wel problemen, maar ze posten niet wanneer een apparaat probleemloos werkt.

Als je poep zoekt, zal je poep vinden.
Goud en diamant zijn een stuk lastiger te vinden...

Vinyl_Fuchs

Citaat van: TurboMarco op december 22, 2018, 12:59:44
Zeker logisch ,ik zal dat ook nooit ontkennen .
Het is natuurlijk wel dat dat de meeste oude apparaten allang vervangen zijn door nieuwe ,dat is wat de consument namelijk wil .
De producenten spelen daar op in door ieder jaar met wat nieuws te komen ,het heeft dan ook weinig zin om producten een levensduur van langer dan 5 jaar mee te geven .
Men zit te wachten op het volgende nieuwe speeltje .

Wat tegenwoordig ook steeds meer aan de orde is "re-branden" ,dat komt er op neer dat er sprake is van 0,05% verschil in het product zit t.o.v het vorige model om toch weer een nieuwe badge uit te brengen .
Zie het voorbeeld PM15s(x) al dan niet voorzien van SE/LE/Ki opschriften .
Die 5 jaar geldt dan hopelijk voor goedkope spullekes en niet voor premium hifi. Maar ik begrijp de strekking van je verhaal: we leven in een wegwerpmaatschappij. :x :x :x
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin

Als iemand een probleem met zijn Marantz heeft komt 'ie door op zijn toetsenbord te rammen al snel hier terecht, we zouden best weleens een vertekend beeld kunnen hebben.
Heb ik overigens geen statistieken van Marco, excuus. 

SB_Marantz

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 22, 2018, 13:37:08
Die 5 jaar geldt dan hopelijk voor goedkope spullekes en niet voor premium hifi. Maar ik begrijp de strekking van je verhaal: we leven in een wegwerpmaatschappij. :x :x :x

Als je dat al gaat halen........
De welbekende reviewer Ken Kessler uit Engeland schreef eens een leuk stukje over model 1060.
30 jaar werkend zonder enig defect behalve op het laatst een defecte netschakelaar.
Kan het jammer genoeg nergens meer terug vinden maar de kwaliteit van toen is er al jaren niet meer.
Na 1977 ging het al berg afwaarts met de kwaliteit.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

De software word niet meer ondersteund na een aantal jaar, apps werken niet meer want vereisen een nieuwer besturingssysteem, de printen worden bizar heet waardoor ze er na enkele jaren al mee ophouden, stekkers worden broos vanwege hitte, de koelblokken zijn onderbemeten, kan wel even doorgaan?

Marvin

Wat me zelf opvalt aan die revisies die hier gepost worden is dat er vroeger een heel ander soort printplaten in zitten, dikker met dikke duidelijke paden tin.
Of gewoon hard-wired, zoals het filter in mn luidsprekers bijvoorbeeld.
Wat je nu veel ziet zou je, als het in een zak Croky zat, gewoon voor chips aan kunnen zien.
Niet alleen in audio en video apparatuur, uiteraard.

Frits Denon

Citaat van: marvin op december 23, 2018, 19:41:40
Wat me zelf opvalt aan die revisies die hier gepost worden is dat er vroeger een heel ander soort printplaten in zitten, dikker met dikke duidelijke paden tin.
Of gewoon hard-wired, zoals het filter in mn luidsprekers bijvoorbeeld.
Wat je nu veel ziet zou je, als het in een zak Croky zat, gewoon voor chips aan kunnen zien.
Niet alleen in audio en video apparatuur, uiteraard.

Voor mij een reden om afscheid te nemen van mijn SR en weer via een oude(re) stereo set weer van muziek te genieten en ook naar film met mooi geluid te kunnen kijken. De kans dat dit voor langere tijd ongestoord kan schat ik in als groot. :yes:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

TurboMarco

Ok maar waarom zou je jaren blijven rommelen met oude hardware en dito software ?
Of blijf je ook in het Pentium3 /Windows 98 tijdperk hangen ?

Oude firmware ....dus niet te verwarren met software blijft gewoon functioneren hoor ,je bent niet verplicht om naar nieuwe firmware over te stappen .
Zelfs mijn oude AC Ryan werkt nog steeds op de 1e firmware ,evenals mijn Primare versterker van bijna 16 jaar oud .
Waarom word het dan altijd door stereo fanboys naar buiten gebracht dat dingen niet goed functioneren ?,terwijl het bijna altijd aan de gebruiker ligt die niet met hard/software om kan gaan .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Ben ik met je eens maar hoe komt het dat men er niet goed mee omgaat. Misschien moeten de fabrikanten begrijpen dat niet iedereen computerdeskundige is. Het lijkt makkelijk maar dat is het niet anders ging er niet zoveel fout. Ze moeten het "Idiotproof" maken dat is het nu niet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Of gewoon de handleiding lezen  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

#42
Citaat van: marvin op december 23, 2018, 19:41:40
Wat me zelf opvalt aan die revisies die hier gepost worden is dat er vroeger een heel ander soort printplaten in zitten, dikker met dikke duidelijke paden tin.
Of gewoon hard-wired, zoals het filter in mn luidsprekers bijvoorbeeld.
Wat je nu veel ziet zou je, als het in een zak Croky zat, gewoon voor chips aan kunnen zien.
Niet alleen in audio en video apparatuur, uiteraard.

De kwaliteit is al jaren gewoon slecht.
Vooral de tin laat te wensen over.
Pcb materiaal is goedkope pertinax.
Eilanden waardeloos.

Jij hebt het over paden tin......?
Ik weet niet wat je precies bedoeld maar dat kun je misschien uitleggen.

Vroeger, tot ongeveer 1975 werd er veel gebruik gemaakt van epoxy van zeer goede kwaliteit en ook goede pertinax in de wat latere modellen ...bij zo goed als alle merken.

Na 1977 werd het allemaal wat minder qua netheid.
De intrede van de spaghetti bomen sort of speak.

Hard wired is nog altijd het beste! ;-)
Kijk maar eens naar de oude versterkertjes van weleer.
Model 7c bv


Need i say more?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#43
Citaat van: Frits op december 23, 2018, 19:52:01
Voor mij een reden om afscheid te nemen van mijn SR en weer via een oude(re) stereo set weer van muziek te genieten en ook naar film met mooi geluid te kunnen kijken. De kans dat dit voor langere tijd ongestoord kan schat ik in als groot. :yes:


Surround is mooi tijdens een filmpje kijken , eerlijk is eerlijk maar.......

Toen ik mijn eerste en tevens laatste SR kocht ging deze na 1 dag al stuk.
Check pow 5 kwam er in het display.
Terug gegaan en een nieuwe meegenomen, so far so good.
Na een week ongeveer weer hetzelfde euvel.
Ik meen me te herinneren dat deze een week of 3 weg is geweest voor reparatie.
Op de bon stond HDMI board vervangen en diverse soldeer verbindingen hersteld. :-o
Bij een gloednieuw apparaat notabene.
Enfin , een tijdje later weer hetzelfde gedonder.....
Ik dacht F...it!
Kap er af en de eindversterker er uit gevist.
Uhuh diverse soldeerverbindingen hersteld! not! ja 3 of zo.  :schater:
Het hele bord zelf maar gedaan.
Daarna nooit geen klachten meer gehad op een raar mechanisch getik na.
Op een gegeven moment was ik het zat en verhuisde het geval naar boven waar deze nu nog staat. byebye








Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op december 20, 2018, 17:17:54
Nou als in een van de marketing uitingen 20.000uF genoemd wordt als een van de punten van aandacht / LE design dan mag je toch wel hopen dat het vaste waarheid is..

Zoiets als een auto kopen met 2.0L motorinhoud en ze voor het gemak maar een 1.8  gebruiken..

De mail van Audio service komt dan wel weer in overeenstemming met mijn beeldvorming van hun over..  :-D

:gp:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM