PM 15s2 Limited Edition

Gestart door michelb87, december 17, 2018, 16:57:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Tja en in combinatie met de ellende die voorbij komt met alle SR modellen, behoort nu ook Marantz tot een prulmerk helaas.. Service kennen ze niet, de kwaliteit laat te wensen over..

Samro

Niet alle sr modellen zijn toch slecht? Ik heb er nog 1 staan van ongeveer een jaar of 20/30 jaar oud. Doet het nog steeds prima!
Citaat van: Maus op december 20, 2018, 19:22:07
Tja en in combinatie met de ellende die voorbij komt met alle SR modellen, behoort nu ook Marantz tot een prulmerk helaas.. Service kennen ze niet, de kwaliteit laat te wensen over..

Maus

Ik zei nu :) Dus alle recente, van bergen software voorziene, SR's. Die halen de 30 jaar echt niet.

Samro

Ok, dan had ik dat niet goed gelezen. Ben wel blij dan met zo'n oudje  notworthy
Citaat van: Maus op december 20, 2018, 20:31:35
Ik zei nu :) Dus alle recente, van bergen software voorziene, SR's. Die halen de 30 jaar echt niet.

RHK

#19
Citaat van: Maus op december 20, 2018, 20:31:35
Ik zei nu :) Dus alle recente, van bergen software voorziene, SR's. Die halen de 30 jaar echt niet.

Mijn SR7008 draait sinds de aanschaf  van een paar jaar geleden probleemloos. In die zin, als je hem alleen voor audioweergave gebruikt. Ik heb dus alleen de audio-aansluitingen in gebruik. Beelddoorgifte, ARC, enz. is softwarematig een drama bij deze receiver, althans, in mijn situatie. Conflicten, instellingen die verlopen, dat soort dingen. Ik heb de SR voornamelijk voor HT weergave en muziekweergave in gebruik en dat gaat prima en ik heb een geweldig geluid. Hoelang ie meegaat, moet blijken. Ik kom daar waarschijnlijk niet achter, ik zal wel een wat nieuwer model hebben aangeschaft in de toekomst denk ik.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

thanatos

Citaat van: Maus op december 20, 2018, 19:22:07
Tja en in combinatie met de ellende die voorbij komt met alle SR modellen, behoort nu ook Marantz tot een prulmerk helaas.. Service kennen ze niet, de kwaliteit laat te wensen over..

Het heeft in huidige vorm ook vrijwel niks meer met het oude Marantz te maken. Maar de markt is ook sterk veranderd..

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op december 20, 2018, 21:35:11
Het heeft in huidige vorm ook vrijwel niks meer met het oude Marantz te maken. Maar de markt is ook sterk veranderd..

''vrijwel'' mag er af wat mij betreft.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Het huidige Marantz valt onder Sound United. Bedrijf wat onder andere Denon, Polk, Classe, Heos bezit.

TurboMarco

Citaat van: Maus op december 20, 2018, 19:22:07
Tja en in combinatie met de ellende die voorbij komt met alle SR modellen, behoort nu ook Marantz tot een prulmerk helaas.. Service kennen ze niet, de kwaliteit laat te wensen over..
Welke ellende ?
Ik lees er niet zoveel over ,wellicht heb je wat bronnen ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Maus op december 20, 2018, 20:31:35
Ik zei nu :) Dus alle recente, van bergen software voorziene, SR's. Die halen de 30 jaar echt niet.
Dat ze de 30 niet halen verwacht ik ook niet ,maar wie zit daar nu op te wachten .
Softwarematig is er zeker geen sprake van bergen zoals je dat noemt ,ik vind dat je daar erg in overdrijft.

Veel is het niet ,en dan bedoel ik met de software .Het is geen Microsoft  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Kijk eens rond op het forum, ik vind het voor de prijsklasse, vrij veel problemen met de apps, vastlopende receivers en dergelijke.


TurboMarco

#27
In al die jaren dat ik hier rond hang heb ik heel wat Marantz versterkers gezien die een defect vertoonden ,is op zich ook niet zo gek want het is een Marantzforum .
Maar om nou te zeggen dat de nieuwere apparaten met defecten in de meerderheid waren .....nee ,logischerwijs de oudere apparaten met defecten zijn het ruimst vertegenwoordigd .

https://marantzforum.nl/forum/index.php/board,21.0.html

Ook dat is niet zo verwonderlijk aangezien er een grote groep liefhebbers zijn van oudere apparatuur ,en het wederom d.m.v het forum in kaart gebracht word .

Dus een verzoek van mijn kant om met een bronvermelding te komen met als antwoord dat ik het forum maar eens door moet lezen  :schater: .....sorry ik hecht meer aan globale statistieken .
Ook het onderstrepen van de gedane stelling met één enkele voorbeeld wat terug te vinden is op deze forum is gewoon hilarisch .

Jaren geleden werden Philips tv's gezien als de meest storingsgevoelige toestellen ,wat er vaak niet bij vermeld werd is dat ze toen ook de meeste tv's verkochten .Tja dan valt het één en ander wel te bezien .
Als ik zie hoeveel defecte luidsprekers er in al die jaren op het www verschenen zijn ga ik ook niet lopen verkondigen dat luidsprekers rukdingen zijn ,en dat het beter is om maar van die oude dingen te verkiezen boven het nieuwe spul  :wink:

Maar goed ,wie weet laat iemand ons zien wat de globale statistieken zijn m.b.t defecten in het hele SR gebeuren ,en nogmaals met een bronvermelding graag .


(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Terwijl je best weet dat er geen statistieken van zijn, net zo min als van wasmachines of auto's die naar de garage moeten. Dus je kunt GERUST iedere auto of versterker kopen, het is toch niet waar wat ze zeggen, want we hebben geen statistieken.

TurboMarco

Citaat van: Maus op december 22, 2018, 12:36:17
Terwijl je best weet dat er geen statistieken van zijn, net zo min als van wasmachines of auto's die naar de garage moeten. Dus je kunt GERUST iedere auto of versterker kopen, het is toch niet waar wat ze zeggen, want we hebben geen statistieken.
Statistieken zijn er altijd ,zo zou je daar onderzoek naar kunnen doen door bijvoorbeeld Audioservice te Elst te raadplegen .In dat geval is de informatie nog te beperkt want één referentie en dus niet representatief ,komt weer terug op het voorbeeld van dit forum dat volgens vermeldingen de oude apparaten de meeste defecten vertonen .

Statistieken zijn er dus wel ,je zou daar alleen wat tijd in moeten steken .
Roepen dat het morgen en over een maand weer erg koud is maakt men nog geen klimaatdeskundige .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)