PM 15s2 Limited Edition

Gestart door michelb87, december 17, 2018, 16:57:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michelb87

Heren,

het betreft mijn PM15s2 LE versterker, waarbij ik het speakerrelais heb moeten vervangen na een defect. Nu het volgende; in de tijd de LE versie gekocht bij een audiozaak (welke uiteraard al failliet is), in de veronderstelling dat de LE versies geleverd werden met o.a. een grotere capaciteit aan condensatoren a 2x20.000 uF, te zien op foto 1 (origineel 15.000uF in de standaard 15s2). Wat blijkt; na het open schroeven valt mijn oog op de 2 condensatoren met de tekst "15.000 uF", zoals op foto 2.
Voordat mijn broek echt afzakt, kan iemand mij vertellen wat ik hier van moet denken?
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Michel

thanatos

Lijkt mij een vraag voor Marantz zelf. Die 5.000uf verschil zou ik niet zo wakker van liggen. Maar wel opmerkelijk als Marant in zijn marketing wat anders vermeld dan wat de werkelijk is..

michelb87

van die 5000uF lig ik inderdaad niet wakker, versterker functioneert prima verder, maar het zijn gewoon dezelfde condensatoren die ook in de iso 15s2 gebruikt worden. In principe het "grote" verschil tussen de s2 en s2 LE.. Dat er in de praktijk weinig tot geen verschil tussen LE of niet-LE zit is reeds bekend, maar dit is gewoon klaarlichte oplichterij lijkt me.
Had Marantz al gecontacteerd, tot op heden nog geen reactie gehad.

SB_Marantz

Welcome to the world of ........vul de rest zelf maar in.
Heb ook een 15S2 onder handen genomen een tijdje terug.
Werd er niet vrolijk van.
Zeer slechte tin.
Uitermate prullerige relais.

etc etc


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

En dat voor de special second edition. Toch maar ouwe meuk ?  :angel:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Rob46

Oeps! Ik denk gelijk aan de PM11 S3 versus PM11 S1..... redface

joep

Dacht dat ze bij Marantz altijd een upgrade maakte door er een liter of 3 bitumen in te gieten.  :-D

Maarten110

Heb je hem nieuw gekocht destijds?

Als dat zo is, dan zou ik toch echt eens een mailtje wagen aan, of even bellen met, de klantenservice van Marantz.



michelb87

Was een demo model in de tijd, dus in principe nieuw ja. Wacht nog op een reactie van Marantz, áls er uberhaupt een reactie komt. Het allermooiste zou natuurlijk een medeforummer zijn met een LE, die misschien even onder de kap wil kijken.

Maarten110

ok, ik ben benieuwd, mocht een reactie op de mail uitblijven zou ik toch zeker even bellen met ze.

michelb87

Inmiddels een "antwoord" op mijn email gehad. Voor de duidelijkheid, ik heb een email gestuurd naar de service dienst van Marantz, via de officiële Marantz website.


Geachte Denon klant,

Bedankt voor uw e-mail.

U heeft uw email gericht aan Audio Service,
wij zijn de geautoriseerde werkplaats voor Denon in Nederland.
Wij kunnen uw e-mail helaas niet beantwoorden en verwijzen u naar de
Denon website.

http://denon-nl.custhelp.com/
tel: 040-2507800

Wellicht staat het antwoord op uw vraag bij de rubriek "Vaak gestelde
vragen".
Als het antwoord op uw vraag hier niet bij staat,
kunt u na registratie uw vraag stellen via de knop "Een vraag stellen".

Vertrouwende u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
Audio Service

Met vriendelijke groet/Kind regards/
Mit freundlichen Grüßen/Cordialement,

blablabla

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op december 17, 2018, 18:00:33
Lijkt mij een vraag voor Marantz zelf. Die 5.000uf verschil zou ik niet zo wakker van liggen. Maar wel opmerkelijk als Marant in zijn marketing wat anders vermeld dan wat de werkelijk is..

De fabrikant mag ten alle tijden het ontwerp veranderen.
Neemt niet weg dat het antwoordt wat de heer gekregen heeft nergens op slaat.
Van het kastje naar de muur.......................................
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: michelb87 op december 20, 2018, 12:48:35
Inmiddels een "antwoord" op mijn email gehad. Voor de duidelijkheid, ik heb een email gestuurd naar de service dienst van Marantz, via de officiële Marantz website.


Geachte Denon klant,

Bedankt voor uw e-mail.

U heeft uw email gericht aan Audio Service,
wij zijn de geautoriseerde werkplaats voor Denon in Nederland.
Wij kunnen uw e-mail helaas niet beantwoorden en verwijzen u naar de
Denon website.

http://denon-nl.custhelp.com/
tel: 040-2507800

Wellicht staat het antwoord op uw vraag bij de rubriek "Vaak gestelde
vragen".
Als het antwoord op uw vraag hier niet bij staat,
kunt u na registratie uw vraag stellen via de knop "Een vraag stellen".

Vertrouwende u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
Audio Service

Met vriendelijke groet/Kind regards/
Mit freundlichen Grüßen/Cordialement,

blablabla
[sic] :| :x
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

thanatos

Citaat van: SB_Marantz op december 20, 2018, 12:55:34
De fabrikant mag ten alle tijden het ontwerp veranderen.
Neemt niet weg dat het antwoordt wat de heer gekregen heeft nergens op slaat.
Van het kastje naar de muur.......................................

Nou als in een van de marketing uitingen 20.000uF genoemd wordt als een van de punten van aandacht / LE design dan mag je toch wel hopen dat het vaste waarheid is..

Zoiets als een auto kopen met 2.0L motorinhoud en ze voor het gemak maar een 1.8  gebruiken..

De mail van Audio service komt dan wel weer in overeenstemming met mijn beeldvorming van hun over..  :-D