Reparatie + revisie Marantz PM-410

Gestart door HAL9000, december 17, 2018, 15:24:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb op marktplaats een marantz PM-410 gekocht een paar maanden geleden. Nu zag ik even tijd om deze te repareren. Bij aanzetten deed de versterker niks. Alleen het rode ledje ging aan en dat was het. Ik merkte al snel op dat beide zekeringen waren gesprongen. Er bleken 2 eindtransistoren defect te zijn gegaan. Ik heb deze vervangen met een iets zwaarder type dat ik nog in een bakje had liggen. Beide kanalen zijn symmetrisch gedaan.


Beetje vies en zo dood als een pier.


Van binnen alles oud en nor helemaal origineel.


Nieuwe eindtransistoren en voeding tor.


Alles netjes door gesoldeerd en schoongemaakt.


Voorkant, samen met de pre en toon regeling.


Alleen elko's vervangen.



Alles nieuw.


Alle oude meuk.



Eerste test!


Afgesteld schoongemaakt en wel. Voor een 2x47watt bij 8ohm presteert die behoorlijk. Het is een beetje ''in your face'' geluid.  Met de juiste speakers zou je best een leuke combi kunnen maken.  HB HB

Dit exemplaar was voor de verkoop, maar is alweer verkocht!   :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Ohm Ivo

Aardige versterker die 410, heb ik ook een aantal jaar gehad (ik denk zo 1989-1992). Ik vond hem nogal draderig van binnen (qua opbouw), maar dat heb ik met al die versterkers uit de jaren 70 in de niet al te dure klasse. Mooie vormgeving en kleur van de frontplaat, dat wel. Champagnekleur heeft altijd mijn voorkeur gehad bij Marantz, terwijl ik het bij Sony ES om een of andere reden wat minder vond (maar nog steeds wel mooier dan zwart).

Groet van Evert

BVB


Simon_Jaarsma

VintageStereo op YT