SR4200 geen geluid

Gestart door Scheltes, december 09, 2018, 13:55:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scheltes

Beste mensen,
Gisteren heb ik bij Used Products in Alphen aan den Rijn een Marantz SR4200 receiver + DV4200 DVD-speler gekocht.
Vanochtend aangesloten aan mijn Jamo boxen, Impedance 4 - 8 Ohm. Er een AM loop antenne op aangesloten. FM antenne heb ik niet. Dat komt nog wel.
De DVD-speler met een kabeltje, met aan weerszijden er van een rode en een zwarte tulpstekker, aan de receiver aangesloten. Geen AM geluid en geen geluid van de DVD-speler waarin ik een Audio CD had geplaatst.
Wat zou ik verkeerd kunnen hebben gedaan?

Maus

Staat 'mute' niet aan?

Speakers goed aangesloten? 1 speaker op rood/zwart van Front, en de andere op de andere Front.

Anders even een foto plaatsen van het display dan kijken we mee..

Scheltes

Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Mute stond niet aan.
Ik had de DVD-speler als CD-speler verbonden met de receiver volgens bijgaand schema.
Ik vergat nog te vertellen, dat ik ook geen geluid had koptelefoon.
Graag nog nadere informatie.
Met vriendelijke groet,
Jan

Maus

Je kunt een reset proberen, ik denk dat het wel lukt zoals de 4300:



https://www.youtube.com/watch?v=yTVRTesbeVE

Als dat ook niet werkt, is hij defect en zul je terug moeten naar de verkoper.

Scheltes

Hallo,
Hoe doe ik dat?
Ik heb geen flauwe notie.
Met vriendelijke groet,
Jan

Scheltes

Hallo,
Ik heb inmiddels uitgevonden hoe dat moet. Gewoon het filmpje aanklikken en luisteren.
Ik heb het inmiddels gedaan maar er gebeurd niets. Zie bijgaande foto.

Als ik op de CD knop druk krijg ik CD/D2 en daarna auto en dan No Data terwijl volgens de display van de DVD-speler de diverse tracks worden afgespeeld zonder geluid.

Scheltes

Helaas is de foto blijkbaar te groot.
Hoe zet ik de tuner van analog op stereo?

Maus

Citaat van: Scheltes op december 09, 2018, 17:05:11
Als ik op de CD knop druk krijg ik CD/D2 en daarna auto en dan No Data terwijl volgens de display van de DVD-speler de diverse tracks worden afgespeeld zonder geluid.

Dit verklaard wat. Hij staat blijkbaar ingesteld op de digitale ingang D2. Als je de coax out van je DVD speler verbind met de D2 digital in, zou het werken.

Nee, want D2 is een optische ingang, en die kabel heb je waarschijnlijk niet. Je zult in de handleiding moeten zoeken hoe je de CD ingang terugzet naar analoog in.

Marvin

Het menu in duiken en alle ingangen juist instellen.
Je kan kiezen tussen analoog, wat je dus gebruikt, en digitaal via toslink of coax.
Dan moet het goed komen.

Dus gewoon zoals Maus aangeeft.

Scheltes

Heren,

Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jan

Marvin

Kan het ook nog eens zo zijn dat je in de dvd speler ook nog iets moet instellen, geluid uitvoer goed zetten.
Omgekeerd van de receiver dus, daar zet je het inkomende signaal goed.
Maar volgens mij doen die rood witte dingen het altijd van de spelers.

Scheltes

Beste Marvin,

Ik heb inmiddels contact opgenomen met Used Products. Zij hebben zich bereid verklaard om de set nog een keer aan te sluiten om te zien waar het probleem zit en of hij inderdaad speelt zoals zij hebben beweerd.
Ik wil hem dan ook zien spelen, zowel de receiver als de DVD-speler.

Met vriendelijke groet,
Jan

Marvin

Oké, nou dat is best aardig.
Als die ingangen eventueel kapot zijn zou je het ook digitaal kunnen aansluiten, want die zouden het zomaar wel kunnen doen.
Die kabels kosten je de kop niet, voor een paar euro bij de Action iod.
Is het proberen waard.
En als echte Hollander probeer je dan de prijs nog naar beneden te krijgen ook. [emoji23]



Marvin

#13
En dat is gelijk te testen door je rood witte kabel in een digitale in en uitgang te proppen en dit weer aan te geven in het menu.
Dan stop je dus de witte in de dvd en de andere kant van die witte in je versterker.

Mauvries

Hallo Allemaal

ik zet eigenlijk nooit geen berichtjes hier neer, maar lees wel eens wat op het forum.

ik heb zelf een sr7200 gehad en deze door een sr 6007 vervangen waar ik heel blij mee ben. :yes:
De SR4200 heeft net als de SR7200 een osd menu voor alle instellingen van de reciever. Hier staan
ook die ingangen die je kan selecteren voor het signaal , digitaal of analoog.

Zover ik nog weet is dit aan te sluiten met een beeldkabel naar de aansluiting aan de achterzijde
van de receiver "monitor in". Dan naar de tv en krijg je het spartaans aandoende OSD menu op de tv.