Pioneer SX-1010 revisie

Gestart door HAL9000, december 07, 2018, 10:05:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb van Forumlid Simon Jaarsma een top model Pioneer receiver op de tafel gehad. De SX-1010, deze is gekocht met de werking onbekend, na open maken bleek dat er waterschade aanwezig was.


De transistor bleek nog wel door te meten maar had nog meer 23HFE, de kans dat die doorbran na aanzetten was wel erg groot!  Ik heb beide eindversterkers opnieuw opgebouwd met transistoren.

De verdere foto's.


Onderkant, alles oud. Vooral de voeding had veel hitte schade.


Alle 100uF's waren kapot.


Nieuwe elko's en transistoren. De meeste elko's hebben 5000 uur bij 105 graden als specificatie.




De voorversterker met toon regeling. Alle transistoren hadden oxidatie schade. Dit kan resulteren in geknetter en knallen door de audio kanalen.


Nieuwe elko's en klein signaal torren.


Alle eindversterkers opnieuw opgebouwd, protect, phono, en noise muting limiter van de FM.


Fm en AM tuner deel, hele scherm en snelle tuner, Goed ontvangst! En samen met een geavanceerde muting geheel geruisloos stations zoeken!


Nieuwe elko's, kemet 63VDC 22000uF  bij 85graden 18000uur.


Alles af.


Alle oude Meuk.





Ik heb zelf deze receiver nooit in het bezit gehad, alleen voor reparatie en revisies. iedere keer weer als ik hem aangesloten heb staan moet ik zeggen dat de klank heerlijk is!. Warm, goed gedetailleerd. Verder is dit een hele betrouwbare machine. Weinig problemen mee, soms last van een vermoeide voeding door hitte schade.

This is a keeper  :yes:
 

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Simon_Jaarsma

#1
Echt ik ben zo ondzettend blij deze monster weer te zien!!! Knap staaltje werk weer Jon! Vooral gezien de gehele staat waarin ik hem heb gekocht.

Thanks Jon!



Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

VintageStereo op YT

Cornelis1921

Jon en Simon, Beiden van harte gefeliciteerd met deze reperatie/revisie van deze prachtige receiver, een oudje, maar desondanks een zeer deugdelijke. notworthy pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Simon_Jaarsma

Citaat van: Cornelis1921 op december 07, 2018, 12:29:03
Jon en Simon, Beiden van harte gefeliciteerd met deze reperatie/revisie van deze prachtige receiver, een oudje, maar desondanks een zeer deugdelijke. notworthy pompom

Bedankt Cor! zal zeker goed komen!
VintageStereo op YT

tbanis55

Ideetje voor het geval je tegen oxidatie en vervuiling aanloopt:

Niet waterbestendige delen verwijderen.

Met een verfspuit / met compressor - maar dan gevult met gedistileerd water !! -  schoonspuiten.
Daarna alleen met lucht zo veel mogelijk schoon blazen.
Vervolgens in de oven voor een uur of 2 op ca. 40 a 60 graden.

De elektronica kan hier tegen !

Het concept is beproeft met vliegtuigcomponenten (Selcall decoders ,  CVR etc. etc.)

good luck !