PM 15s2 Limited Edition

Gestart door michelb87, december 17, 2018, 16:57:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thanatos

Er zijn nog wel goede producten te vinden.. neem Bryston bijvoorbeeld die op zijn versterker lijn 20 jaar garantie geeft.

Hebben hun eigen QC voor componenten. Selecteren op de beste batches en daarmee bouwen ze goede producten. Zo heb je nog een hele berg mooie high-end merken die het echt goed doen.

Maar het spul voor de gemiddelde consument in betaalbare categorie is vrij slecht. Surround receivers zijn onderhevig aan nieuwste mode trends en compact gebouwd en daarmee gevoelig voor warmte.. Het recept voor problemen.  5-10 jaar is de sjeu er wel af..

Marantz was vroeger een mooi high-end merk met degelijke producten.. vandaag de dag moeten ze Ken een robijntje laten plakken in lange regenjas. Ik weet dat hij als audio engineer aan meerdere merken verbonden is. Dus niet exclusief Marantz.

SB_Marantz

Een oude kennis van mij heeft grote Bryston mono's.
Kapje er af en ...wow!
Dat is zeker erg mooi spul.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RHK

Is dit nog acceptabel in  mn Rotel? :-o
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Met receivers die na 1 jaar afgeprijst de markt opgaan voor 700-900 euro heb ik ook geen hoge verwachtingen meer. Filmpje kijken in de laatste codec die om de 5 jaar veranderd, muziekje streamen klaar.

Geen rots in de keten die de sound maakt.

Maar er is veel veranderd in de laatste 20 jaar. Ik heb in spanje een Sony Str 930 qs. Die staat daar het hele jaar buiten in een doos in een tuinhuisje. Als we er zijn in de zomer haal ik hem eruit om savonds buitenluchtbioscoop te maken. En overdag bij het zwembad lekker muziekje aan.

Soms gewoon in de zon, vochg erin savonds. Dat ding was al 15 jaar oud toen ik em voor 30 tienjes van marktplaats plukte hiervoor. Hij gaat niet stuk.

Ga ik niet proberen met een onkyo of marantz van nu.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Rob46

Citaat van: Zoldar op december 25, 2018, 09:27:43
Met receivers die na 1 jaar afgeprijst de markt opgaan voor 700-900 euro heb ik ook geen hoge verwachtingen meer. Filmpje kijken in de laatste codec die om de 5 jaar veranderd, muziekje streamen klaar.

Geen rots in de keten die de sound maakt.

Maar er is veel veranderd in de laatste 20 jaar. Ik heb in spanje een Sony Str 930 qs. Die staat daar het hele jaar buiten in een doos in een tuinhuisje. Als we er zijn in de zomer haal ik hem eruit om savonds buitenluchtbioscoop te maken. En overdag bij het zwembad lekker muziekje aan.

Soms gewoon in de zon, vochg erin savonds. Dat ding was al 15 jaar oud toen ik em voor 30 tienjes van marktplaats plukte hiervoor. Hij gaat niet stuk.

Ga ik niet proberen met een onkyo of marantz van nu.

Ik haak even aan bij de opmerking dat na een jaar recievers al worden afgeprijsd. Ik heb hier al eerder op dit forum een opmerking over dit nare fenomeen geplaatst. Wat blijkt; de Marantz PM 8006, net op de markt gezet voor €1199,00 kom ik nu alweer bij diverse winkels tegen voor rond de €900,00. Dit is toch werkelijk ongelofelijk!

Frits Denon

Prijsverlagingen zou ik inderdaad verwachten bij versterkers rondom de 500,-, maar niet bij versterkers rondom de 1000,-. Bovendien lijkt mij de markt hiervoor niet zo groot.

Voor TV's ligt dat anders. Daar wordt m.i. veel meer aan uitgegeven. Maar misschien dwalen we nu een beetje af?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Citaat van: Zoldar op december 25, 2018, 09:27:43
Maar er is veel veranderd in de laatste 20 jaar. Ik heb in spanje een Sony Str 930 qs. Die staat daar het hele jaar buiten in een doos in een tuinhuisje. Als we er zijn in de zomer haal ik hem eruit om savonds buitenluchtbioscoop te maken. En overdag bij het zwembad lekker muziekje aan.

Soms gewoon in de zon, vochg erin savonds. Dat ding was al 15 jaar oud toen ik em voor 30 tienjes van marktplaats plukte hiervoor. Hij gaat niet stuk.

Ga ik niet proberen met een onkyo of marantz van nu.

Ik heb het idee dat de sony's soms net wat degelijker zijn wat dat betreft.