Receiver SR14 MK2

Gestart door Joost S, december 03, 2018, 20:22:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost S

Bij het schakelen van de ene bron naar de andere klinkt er een flink kraak door de luidsprekers. Woofers gaan heen en weer. Eenmaal bij de gewenste bron bijvoorbeeld cd speler klinkt het weer prima. Ook bij het uitschakelen hetzelfde geluid. Kan dat kwaad of tijd voor onderhoudt ?


Heb hem tweede hands gekocht en gebruik hem puur als stereo versterker. Geluid is geweldig. Had een cyrus two met PSXmaar deze blaast hem volledig van tafel.
Marantz SR14 MK2, Marantz NA6005, Marantz CD5005, Marantz TT5005, LS Dynaudio Audience 72, Interlinks AudioQuest evergreen,
LS cable Dynavox black line

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HAL9000

Die receiver zal inderdaad stikken van de losse bindingen. Heb er 3 jaar geleden ook een gekocht met gekraak. Was wel zo opgelost. Ding is echt dik! en héél véél werk!  violent1  frusty



Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Joost S

Bedankt voor de reacties. Heb hem gekocht met een half jaar garantie. Maar wil deze zeker behouden ivm het geweldige geluid. Als je zoiets als dit laat repareren met een goede service beurt. Lijkt me dat je er dan ook wel weer 10 jaar mee verder kunt. Ingangen cd, vcr1 en vcr2 werken niet. Echter plug ik de cd speler in de dvd uitgang en een media streaker in de tv uitgang. Geluid is overweldigend na de cyrus two.
HAl9000, je vermeld dat het veel werk is. Is hij het waard om aan te pakken. Of wachten tot hij de geest geeft en dan laten repareren ?
Marantz SR14 MK2, Marantz NA6005, Marantz CD5005, Marantz TT5005, LS Dynaudio Audience 72, Interlinks AudioQuest evergreen,
LS cable Dynavox black line

Rob46

Citaat van: Joost S op december 06, 2018, 09:36:22
Bedankt voor de reacties. Heb hem gekocht met een half jaar garantie. Maar wil deze zeker behouden ivm het geweldige geluid. Als je zoiets als dit laat repareren met een goede service beurt. Lijkt me dat je er dan ook wel weer 10 jaar mee verder kunt. Ingangen cd, vcr1 en vcr2 werken niet. Echter plug ik de cd speler in de dvd uitgang en een media streaker in de tv uitgang. Geluid is overweldigend na de cyrus two.
HAl9000, je vermeld dat het veel werk is. Is hij het waard om aan te pakken. Of wachten tot hij de geest geeft en dan laten repareren ?

Als je over deze reciever tevreden bent, dan zou ik deze preventief laten servicen......

SB_Marantz

Dit lezende heb je een fiks DC probleem in de pre-amp sectie.
Je hebt toch een half jaar garantie?
Dan zou ik als de sodemieter terug gaan naar de winkelier.
Ik heb een tijd geleden een dergelijk model hier gehad en de eindversterker aangepakt.
Maar daar zit het probleem in jou model niet.
Dat het versleten boel is , is wel duidelijk.
Pas op met die DC pulsen...dadelijk gaan je woofers er aan!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Joost S

Bedankt SB Marantz,

Heb gelijk gebeld met de verkopende partij en hij wil het gaan oplossen. Komt hier morgen op terug.
Zonde want het geluid is formidabel. Heb je reactie ook even doorgestuurd naar de verkoper via de mail.
Even afwachten wat de reactie is dan maar. Nogmaals dank !
Marantz SR14 MK2, Marantz NA6005, Marantz CD5005, Marantz TT5005, LS Dynaudio Audience 72, Interlinks AudioQuest evergreen,
LS cable Dynavox black line

HAL9000

Citaat van: Joost S op december 06, 2018, 09:36:22
Bedankt voor de reacties. Heb hem gekocht met een half jaar garantie. Maar wil deze zeker behouden ivm het geweldige geluid. Als je zoiets als dit laat repareren met een goede service beurt. Lijkt me dat je er dan ook wel weer 10 jaar mee verder kunt. Ingangen cd, vcr1 en vcr2 werken niet. Echter plug ik de cd speler in de dvd uitgang en een media streaker in de tv uitgang. Geluid is overweldigend na de cyrus two.
HAl9000, je vermeld dat het veel werk is. Is hij het waard om aan te pakken. Of wachten tot hij de geest geeft en dan laten repareren ?

Het probleem bij deze versterker zal niet groot zijn, een aarde of 0v lijn die slecht contact maakt. Echter het is wel een zeer complex apparaat, je moet maar iemand vinden die de moeite wilt nemen om deze aan te pakken.
Ik heb de SR14 ook gehad, bij mij zat het probleem in de eindversterker. Echter knallen bij schakelen tussen bronnen is een voorversterker probleem. Het werd hier al gemeld, oppassen daarmee speakers en de eind versterker kunnen ernstig schade toegebracht worden.
garantie is garantie  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Joost S

Bedankt HAL9000, ga hem nu zeker niet meer aanzetten. Kans op schade te groot. Hoop dat hij hem nog aan wil/kan pakken. Even de reactie afwachten.
Marantz SR14 MK2, Marantz NA6005, Marantz CD5005, Marantz TT5005, LS Dynaudio Audience 72, Interlinks AudioQuest evergreen,
LS cable Dynavox black line

SB_Marantz

Citaat van: Joost S op december 06, 2018, 11:32:49
Bedankt SB Marantz,

Heb gelijk gebeld met de verkopende partij en hij wil het gaan oplossen. Komt hier morgen op terug.
Zonde want het geluid is formidabel. Heb je reactie ook even doorgestuurd naar de verkoper via de mail.
Even afwachten wat de reactie is dan maar. Nogmaals dank !

verstandig!
Lees wel hoe de reactie was.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Joost S

Heb inmiddels een afspraak gemaakt voor aankomende week. Met de mededeling dat alles naar tevredenheid opgelost gaat worden. Zal jullie op de hoogte houden van e.e.a. In ieder geval bedankt voor het advies anders waren de receiver en de woofers er mischien aan gegaan op termijn.
Marantz SR14 MK2, Marantz NA6005, Marantz CD5005, Marantz TT5005, LS Dynaudio Audience 72, Interlinks AudioQuest evergreen,
LS cable Dynavox black line

Joost S

Even update betreft de oplossing van de klacht. De monteur heeft een hoop hersteld maar voor het laatste gedeelte heeft hij de schema's niet. Hij wordt nu naar Audio Service in Elst gebracht binnenkort. Na de beoordeling moet er een besluit komen of hij Total loss is of dat het nog de moeite waard is. Weer even afwachten dus.
Marantz SR14 MK2, Marantz NA6005, Marantz CD5005, Marantz TT5005, LS Dynaudio Audience 72, Interlinks AudioQuest evergreen,
LS cable Dynavox black line

Joost S

Een update van de SR14 Mk2, Hij is gerepareerd. Eindelijk !!

Heb hem gisteravond opgehaald.
Alles doet het weer. Muting circuit hersteld. 2x T vervangen.
Preventief soldeerverbindingen doorgesoldeerd. Functietest ok.
Werk van derden hersteld.

Hij klinkt super. Moet dwingen om te stoppen met luisteren. Dit wordt een blijver. Mission 764I klinken t.o.v. de Cyrus two met psx kneitergoed. Hoef dus ook geen upgrade van de luidsprekers te doen want dit is werkelijk prachtig zo.

Duurde even maar nu zeer tevreden.
Bedankt nog voor alle advies !
Marantz SR14 MK2, Marantz NA6005, Marantz CD5005, Marantz TT5005, LS Dynaudio Audience 72, Interlinks AudioQuest evergreen,
LS cable Dynavox black line

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

i2Paq

Gefeliciteerd en geniet er van!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...