SR 6004

Gestart door Huib Koning, februari 20, 2019, 20:42:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Huib Koning

Ik heb onlangs een SR6004 gekocht en merkte al snel dat de lagetonenweergave absoluut onvoldoende was bij gebruik als stereo CD speler terwijl de handleiding duidelijk aangaf dat uitstekend moest kunnen. Verderop inde handleiding werd aansluiting van een actieve subwoofer aanbevolen. Ik heb dat gedaan, het resultaat gaf echter een heel lelijk en grof geluidsbeeld. Ik heb daarop de SR6004 en de subwoofer verkocht en een recht-toe-recht-aan Denon stereoversterker aan gesloten op mijn Driade 102 boxen . Resultaat prima . Ik meld dit omdat ik na navraag in mijn omgeving de zelfde klacht hoorde: Een surround-receiver is ongeschikt als CD speler. Het zou Marantz sieren als ze dat zouden melden en zo hun klanten voor een miskoop zouden behoeden.

Stadium III

Mm kort door de bocht dit

Ik heb genoeg cd spelers op reciever gehad altijd ok
Ik heb het idee dat er instell8ngen niet goed stonden of een mankement in het apparaat is

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Een surround receiver is inderdaad ongeschikt als cd speler, maar als versterker vóór een cd speler is geen probleem.
Zal inderdaad wel iets met de instellingen te maken hebben gehad.
Fijn dat je nu tevreden bent met de Denon, ook mooi spul. 

TurboMarco

CiteerEen surround-receiver is ongeschikt als CD speler

:yes:
Daar is geen speld tussen te krijgen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Owja, kan je dat onderbouwen dan 😛

Citaat van: TurboMarco op februari 20, 2019, 22:04:10
:yes:
Daar is geen speld tussen te krijgen .

Paul

Omdat het een receiver is en geen cd speler.

Dat je op de receiver kan aansluiten is een ander verhaal.

Snap de issue maar verkeerd geformuleerd.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pameijer

De SR6004..., tsja. Alle versterkers klinken in principe prima, maar de SR6004 toch wel minder dan de meeste. Kan het zeggen, heb hem ook gehad. Geen topper, zegt echter niks over surround receivers (afgekort SR  :-P) in het algemeen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Huib Koning

Ik denk dat de eisen die je stelt aan SR weergave principieel anders zijn dan die aan CD weergave. Als dat zo is, is het geen wonder dat je de instelling niet goed krijgt. Anders kan ik niet verklaren dat met dezelfde Marantz CD speler en de zelfde Driade boxen maar met de Denon stereoreceiver je wel een mooi muzikaal geluidsbeeld krijgt. Als ik dat geweten had, had ik nooit die SR 6004 gekocht.

Marvin

Een surround receiver, van welk merk dan ook, heeft een hoop instellingen die het geluid behoorlijk negatief kunnen beïnvloeden als je verkeerde keuzes maakt in het menu.
Nu is die waarschijnlijk ook niet nieuw, gewoon een aanname, dus zijn er instellingen van de vorige eigenaar die bij jou niet van toepassing zijn. 
Ook nieuw uit doos vergt zo'n apparaat trouwens gewoon wat finetunen hoor, je moet er best wat verstand en gevoel voor hebben. Beetje ervaring dus. 

En daar heb je met een stereo versterker dus geen last van, en dat heb je nu dus zelf ervaren. [emoji4]