Marantz DR2100 CD recorder / CD speler trays gaan niet open

Gestart door pmpcabo, december 03, 2018, 16:43:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pmpcabo

Ik heb een Marantz DR2100 CD recorder / CD speler waarvan de trays niet open gaan. Het display blijft bij indrukken van de OPEN/CLOSE knoppen voor de beide CD trays alleen maar OPEN of CLOSE weergeven op het display maar er gebeurt niks. Je hoort ook geen activiteit bij de beide spelers. Bij de linker CD speler zit er voorin een tandwiel en riem die de CD tray aandrijft maar zowel het tandwiel en riem zijn intact en aan de smering ligt het niet. Bij de rechter CD recorder heb ik geen tandwiel met riem kunnen ontdekken.

Ik vermoed dat het probleem niet zo zeer zit in de CD speler of CD recorder maar in de achterliggende elektronica of wellicht een software probleem waardoor het apparaat qua bediening vast staat.

De CD tray van de CD recorder is overigens wel een keer open geweest. Toen heb ik een CD kunnen plaatsen en ook af kunnen spelen. Maar nadien ging de CD tray van de recorder niet meer op.

Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dit kan verhelpen?
Marantz NR1604 AV Receiver | Marantz UD7007 Blu-Ray Player | Marantz CC4001 CD Changer | Thorens TD 166 + Denon DP-23F turntables | Translator Impact 4 II + Marantz LD-50 loudspeakers | Marantz 2238B Receiver | Marantz 5025 Cassettedeck